見出し画像

Why study English?

Hi guys, it's Julia here.

こんにちは、ジュリアです。

今日は私が英語を勉強するきっかけとなぜ留学を決意したのかお話ししたいと思います。

まず私が英語という言葉に初めて触れたのは小学校中学年の時でした。私の兄と付き合っていた時の彼女がディズニーチャンネルが好きで、私に教えてくれたのがきっかけです。ハンナモンタナにハマって暇さえあればずっと見ていたのを覚えています。ハンナの中で流れている曲の意味もよくわからず、耳コピでとりあえずそれっぽく歌っていました。笑この時は特に勉強とかはしていなかったのですが、とりあえず歌っている感じでした。この時の夢がアメリカに留学して、ハンナ(マイリー)が送っている生活を私も送りたいと思うようになりました😁中学生になってもまだハンナモンタナを見ていて、CDやDVDなどをおこずかいで買ったり、クリスマス、誕生日プレゼントとして買ってもらったりしていました。

高校は国際科がある高校に進学し、大学は英語が主に勉強できるところに進学しました。この時はまだ全然喋れず、とりあえず文法、リスニングなどとりあえず基本を勉強していましたが、、、、、、クラスメイトが全員日本人でなかなか上達せず、、、、(自分がちゃんと努力してなかったのもある)

それでもう学校やめて留学した方が効率的だしもっと早く英語喋れるようになるんじゃない?って思い、1年生が終わる頃に大学をやめました!(周りに同じように考えている友達がいたのも決め手ですが、)

大学をやめてから半年間はお金ためる為に働きまくりました。なんとかお金を貯め、無事に留学できて今があります。あの時決めて本当によかったなって心底思います😊

母には沢山迷惑かけましたが、いつも応援してくれている母に感謝しかありません。

長くなりましたが、以上が私が英語を勉強するきっかけと留学を決めた理由でした。読んでくださってありがとうございます🙇‍♀️


Hi guys, it's Julia. Today, I'd like to talk about what made me start studying English and the reason why I decided to go to Australia. 

To begin with, I was interested in English for the first time when I was an elementary school student. My oldest brother's ex-girlfriend showed me Hannah Montana that made me start studying English.  Even though I didn't understand the lyrics, I just copied as I listened and then sang it all the time when I had free time. As I watched this comedy show, my dream was to go to the United States to experience life as Hannah Montana (Miley Cyrus). Although I continued on to University, specific to the English course, I wasn't a fluent English speaker so I decided to drop out of University after I finished the first year. The reason why was that my classmates were all Japanese and used Japanese all the time. Therefore, I felt it's just easier to study English if I go to an English spoken country which is why I am in Australia. I can't thank mum and friends who support me with this decision enough. 

Thank you for reading my blog. 

See you next time;)

Julia 


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?