見出し画像

少しだけ自分のこと。

今日から、毎日の生活で感じたこと、

I would like to “note” any small thoughts,

こころに残ったことを記録していきたいと思います。

or anything that vividly caught my heart.

少しだけ私自身のことをお話しすると、

To introduce a little bit about myself,

生まれは日本ですが、小さいときに父親の仕事で

I was born in Japan but moved to America

アメリカにお引越しをしました。

with my family when I was little.

当時は、英語はまったく話せずみんなが

At that time, I couldn't speak a word in English

何を言っているのかわからなかったので、

and wasn't able to understand what everyone was saying.

とにかく“口角を上げる”ってことだけをし続けていました。

All I did was to “bring up both corners of my mouth” and just kept smiling.

“ニコッて笑っていなさい”ってお母さんとお父さんに

“Stay smiled” That's what my mom and dad 

いつも言われていたのです。

always taught me.

小学校は、ルドルフ・シュタイナー教育の学校に通いました。

I went to Rudolf Steiner elementary school.

実はここでの体験は、今の私の感性や価値観を創る

Those experiences through this education plays an important role in creating

とても大切なルーツになっています。

my sensitivities and values I have right now.


この事については、また次のnoteで。

I will talk deeper about this on the next “note”.


ご縁に感謝して。

I'm so grateful for every opportunity.

ありがとうございます💚

Thank you.

#自己紹介 #生い立ち #シュタイナー教育  #roots #education #RudolfSteiner  






この記事が参加している募集

自己紹介

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?