見出し画像

Perfect Days

I felt so much in common with the man... (Kôji Yakusho)
その男性ととても共通点を感じました… (役所 広司)

• grow and take care of plants
• photos of light
• simple home
• sleep on the floor
• cares about details
• 植物を育てて世話をする
• 光の写真
• シンプルな家
• 床で寝る
• 細かいことを気にする

Except, I'm not happy like him.
ただし、私は彼のようには幸せではありません。

This affected me deeply, as if I'm the actor and he is a real person.
まるで私が俳優で、彼が実在の人物であるかのように、これは私に深い影響を与えました。

The film takes place in a part of his life where he had gone beyond a point of no return.
この映画は、彼が引き返せない地点を超えてしまった人生の一部を舞台にしています。

He made a choice, or maybe it was an opportunity.
彼は選択をしました、あるいはそれはチャンスだったのかもしれません。

Life or death. He chose life.
生きるか死ぬか。 彼は人生を選びました。

The concept of perfect in Japanese is nuanced.
日本語の完璧という概念は微妙です。

It can also mean something weathered, aged, or something with a defect repaired 'perfectly’.
また、風化したもの、古くなったもの、または欠陥が「完全に」修復されたものを意味することもあります。

This meaning of perfection means to care with attention.
この完璧さの意味は、細心の注意を払って気を配ることを意味します。

He is this.
彼はこれです。

Like the mini waves of water that move across a still pond, when you drop a pebble, his life had a positive effect on others because he is free.
小石を落とすと、静かな池を横切る小さな水の波のように、彼の人生は自由であるため、他の人に良い影響を与えました。

I hope for this too.
これも期待しています。

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?