見出し画像

Escaping Validation

日本語版はこの記事の一番下にあります..

I had a problem with SNS, Instagram etc. I became so focused on how many 'likes' I got that my behaviour changed.

I started to post things or write things that I think would get more 'likes', instead of posting what I wanted to post. It felt like I had to copy what was popular in order to get 'likes'.

But this did not bring me happiness or even contentment with myself. I felt inauthentic; I couldn't be my true self and it caused me pain. I felt I had to post on a regular basis in a certain way to be selected by the 'algorithm' and I began to lose myself.

Why was I posting in the first place? To get 'likes'? But 'likes' don't bring joy to me, it just made me want to chase more and more 'likes', but for what? The 'likes' do not reduce the amount of bills I have to pay or the hours I work, SNS is not my job so why was I thinking about it so much? Instead the mental toll on my mind increased and I found it difficult to 'switch off' and rest in my spare time.

I have since uninstalled Instagram from my phone and I have an app 'time limit' on Whatsapp where I can only use it for a certain period each day. I also like to switch my phone off when I can. My friends know that I do this and they know to contact my husband if there is an emergency.

Since joining Notes, I can see that there is a 'like' button to share support. Interestingly, I am not too bothered by the 'likes' I get or the number of people reading my articles. I am writing these articles for myself, out of pleasure to learn more about myself and as 'stress relief' so if I don't write it every day or don't get any 'likes', that's okay.

I am able to write about the topics I am interested in, however I want to write it. This is what I think happiness tastes like.

Thank you.


自動で日本語に翻訳...

SNSやインスタグラムなどで困っていたのですが、「いいね!」の数にこだわりすぎて行動が変わりました。

投稿したいものを投稿するのではなく、「いいね」が増えると思うものを投稿したり、書いたりし始めました。 「いいね」をもらうためには、人気のあるものをコピーする必要があるように感じました。

しかし、これは私に幸福や満足さえもたらしませんでした。私は本物ではないと感じました。私は本当の自分でいられず、それが私を苦しめました。 「アルゴリズム」に選ばれるには、一定の方法で定期的に投稿しなければならないと感じ、自分を見失い始めました。

そもそもなんで投稿したの? 「いいね」をもらうには?しかし、「いいね」は私に喜びをもたらすものではなく、ますます「いいね」を追いかけたくなっただけですが、何のために? 「いいね」は課金額や勤務時間を減らせるわけじゃないし、SNSは仕事じゃないのになんでそんなに考えてたの?代わりに、私の心への精神的負担が増加し、「スイッチを切って」暇なときに休むことが難しくなりました.

それ以来、携帯電話からInstagramをアンインストールしました。Whatsappには、毎日特定の期間しか使用できない「時間制限」というアプリがあります。また、できる限り電話の電源を切りたいと思っています。私の友達は私がこれをしていることを知っており、いつ私に連絡するかを知っています。また、緊急の場合は夫に連絡することも知っています。

Notes に参加して以来、サポートを共有するための「いいね」ボタンがあることがわかります。興味深いことに、私は「いいね」の数や私の記事を読んでいる人の数にあまり悩まされていません。私は自分自身についてもっと知りたいという喜びと「ストレス解消」として、これらの記事を自分のために書いているので、毎日書かなくても、「いいね」をもらえなくても大丈夫です。

興味のあるトピックについて書くことはできますが、書きたいです。これが幸せの味だと思います。

ありがとうございました。

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?