見出し画像

英国ビザ取ったるでー(その8)

(English follows Japanese.)
さて,前回記事の投稿後,誤申請分の申請料とIHS料金が返金されました.本当にホッとしました.みなさま,ご心配いただきありがとうございます!さて,今日はちょっとお金のお話をしようかなと.

今回の家族渡英のビザ申請料は次の通りです.

私の分(2年間滞在)
44,455円(ビザ申請料金)
214,207円(IHS)
1,700円(クーリエサービス料金,発行次第自宅にゆうパックで送ってくれます.コロナ禍なのでビザを自宅郵送手続きすることが求められています.)

子供たちの分(2年間滞在)
44,455円(ビザ申請料金)
645,369円(IHS)
1,700円(クーリエサービス料金)
(子供は二人なんで×2)

夫は1年半の滞在のため,ビザ申請料金は同額でしたが,IHSが15万円程度だったそうです.また夫のCoSがなかなか出ず,渡英が一度延期になるなど,夫のビザを急いでいたので,Visaのプライオリティサービスを利用しましたので,その料金もかかっています.

そして,私がうっかりビザの種類を間違ったビザの申請料とIHSはなんと,総額1,347,550円に膨れ上がりました.誤申請の1ヶ月ちょっと後の8月下旬にクレジットカード会社に返金されていましたが,一旦銀行から引き落とされてしまうため,我が家はこの夏,300万円ちょっと引き落とされる体験をしました.大変な思いをして探したアパート(過去の記事参照)も,信用調査にパスできず(日本の所属がイギリスのデータベースに載っていない,保証人が用意できない等の理由),その代わりの契約条件として家賃半年分を6月に支払い済みでした.そのため,まさに家計は火の車・・・(そこからどどっと円安が進んだので今となっては半年先払いはラッキーでした).

この夏は「このまま誤申請分もイギリスに取られてしまうんじゃないか」と毎日ドキドキハラハラしました(お金関係の悪夢もいっぱい見ました笑)

こんな失敗をしないために,ビザ申請代行エージェントがいるのですね...VFSのカウンターでは「エージェントが全部やってくれているので,書類は全部揃ってます」と自信満々のこれから留学する学生さんを何人か見かけました.私たちが取得したTier5ビザも代行してくれるみたいです.

今後申請するみなさんは,代行エージェントを使うこともご検討くださいませー.もしくは,このページの情報が誰かの役に立ってくれたらと願います.私たちと同じ轍を踏まぬよう・・・.

つづく.

Well, since my last post, the application fee and IHS fee for the erroneous application have been refunded. I am so relieved. Thank you all for your concern! Today, I would like to talk about money.

The visa application fees for my family's trip to the UK are as follows.

For me (2 years stay) 44,455 yen (visa application fee) 214,207 yen (IHS) 1,700 yen (courier service fee, they will send it to my house by Yuh-Pack as soon as it is issued. (Since we are in the Corona Disaster, we are required to send the visa by home mail.)

44,455 yen (visa application fee) 645,369 yen (IHS) 1,700 yen (courier service fee) for the children (2 children x 2)

My husband's visa application fee was the same amount for his 1.5 year stay, but IHS was about 150,000 yen. Also, my husband's CoS was not released easily, and his trip to the UK was postponed once, so we were in a hurry to get his visa, so we used Visa Priority Service.

The total amount of the visa application fee and the IHS fee for the visa that I inadvertently applied for the wrong type of visa had ballooned to 1,347,550 yen. The amount was refunded to my credit card company in late August, a little over a month after I made the mistake, but once the money was deducted from the bank, my family experienced a deduction of a little over 3 million yen this summer. We had to go through a lot of trouble to find an apartment (see previous articles), but we could not pass the credit check (because our Japanese affiliation is not listed in the UK database, we could not get a guarantor, etc.), and we had to pay six months rent in June as a condition of the contract instead. So, my finances were on fire... (I was lucky to pay half a year in advance because the yen has depreciated so much since then).

I was so nervous and nervous every day this summer, thinking that the UK would take the money from my erroneous application (I had many money-related nightmares, too lol).

I was so worried that I might get the wrong amount of money taken to the U.K. (I had a lot of money-related nightmares lol). At the VFS counter, I saw several prospective students who confidently said, "The agent has done everything for me, so I have all my documents. It seems that the Tier 5 visa that we obtained is also handled by an agent.

If you are planning to apply for a visa in the future, please consider using an agent. Or, I hope the information on this page will be useful to someone. Don't make the same mistake as us....

To be continued.

Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)
(完全にAIさんに翻訳頼ってます.文法チェックや細かい直しは面倒なので入れてません)

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?