見出し画像

コロナウィルスからのメッセージ?

ネットで流れていた、
Vivienne R Reichさんという方が受け取ったというコロナからメッセージ。
共感したので、私も訳してみました。

============================

The earth whispered but you did not hear.

地球は小さな声でささやきました。
でも、あなたには聞こえません。

The earth spoke but you did not listen.

地球は語りかけました。
でも、あなたは耳を傾けません。

The earth screamed but you turned her off.

地球は叫びました。
でも、あなたは耳をふさぎました。

And so I was born…

だから、私は生まれました。

I was not born to punish you.

決して、私はあなたを罰するために生まれたのではありません。

I was born to awaken you..

私はあなたに目を覚ましてもらうために生まれたのです。

The earth cried out for help…

地球は助けを求めて、叫びました。

Massive flooding. But you didn’t listen.

大規模な洪水。でもあなたは、耳を傾けなかった。

Burning fires. But you didn’t listen.

広範囲の森林火災。でもあなたは、耳を傾けなかった。

Strong hurricanes. But you didn’t listen.

大型の台風。でもあなたは、耳を傾けなかった。

Terrifying Tornadoes. But you didn’t listen.

破壊的な竜巻。でもあなたは、耳を傾けなかった。

You still don’t listen to the earth when.

あなたは、まだ地球の声を聞こうとはしない。

Ocean animals are dying due to pollutants in the waters.

海の生き物は、水質汚染で死んでいっているのに。

Glaciers melting at an alarming rate.

氷河は、驚異的な速度で溶けていっているというのに。

Severe drought.

そして、深刻な干ばつ。

You didn’t listen to how much negativity the earth is receiving.

どれほど、地球が被害を受けていようと、あなたは気にかけなかった。

Non-stop wars.

戦争は止まらず、

Non-stop greed.

欲望も止まらない。

You just kept going on with your life

あなたは、ただ自分の生活を続けていただけ。

No matter how much hate there was

どれだけの憎しみがそこにあり、

No matter how many killings daily

どれだけの人が殺されようとも。

It was more important to get that latest iPhone than worry about what the earth was trying to tell you

あなたにとっては、地球が伝えようとしていることよりも、
最新のiPhoneを持つことのほうが重要でした。

But now I am here

だから今、私はここにいます。

And I’ve made the world stop on its tracks.

私は世界の動きを止めました。

I’ve made YOU finally listen.
あなたはやっと耳を傾けはじめました。

I’ve made you take refuge

私は、あなたに家にこもることを余儀なくさせ、

I’ve made you stop thinking about materialistic things..

物質主義的な考えをやめさせました。

Now you are like the earth…

今、あなたは地球のようです

You are only worried about YOUR survival.

あなたは自分が生き残ることだけを考えています。

How does that feel?

どんなふうに感じますか?

I give you fever.. as the fires burn on earth.

あなたは発熱してます。
地球上の山火事のように。

I give you respiratory issues.. has pollution fill the earth air.

あなたは呼吸に問題を抱えています。
地球の汚染された大気のように。

I give you weakness as the earth weakens every day.

あなたは弱さを感じています。
日々、弱っていく地球のように。

I took away your comforts.

私はあなたの安らぎを奪いました

Your outings

外にでかけることも。

The things you would used to forget about the planet and its pain.

あなたが忘れていただろう地球とその痛み。

And I made the world stop…

私は世界を止めました。

And now…

そして、今・・・・・・、

China has better air quality.. Skys are clear blue because factories are not spewing pollution unto the earth’s air.

中国の大気汚染は改善されました。
工場が汚染物質を大気中に放出していないため、
青空が戻ってきたのです。

The water in Venice is clean and dolphins are being seen. Because the gondola boats that pollute the water are not being used.

ベニスの水はきれいになり、イルカがやってきています。
水質を汚染するゴンドラを使ってないからです。

YOU are having to take time to reflect on what is important in your life.

そして、あなたは、今、自分の人生で大切なものは何かを考える時間を手にしています。

Again I am not here to punish you.. I am here to Awaken you…

繰り返しますが、
私はあなたを罰するために、ここにいるわけでありません。
私はあなたに目を覚ましてもらうために、ここにいるのです。

===============================

あなたなら、このメッセージに、
どんな返信をしますか?
私は、それを考えてみたくなりました。

なにか、思いついたら、
コメント欄に書き入れてみてください。

愛と勇気がわいている返信をお願いします。^^

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?