見出し画像

熱海旅行へ行ってきました。I went on a trip to Atami.

こんにちは、まる太郎です。

先日、1泊2日で熱海へ旅行に行きました。そこで簡単にスポットの感想や思ったことを書こうと思います。

熱海へ行ってみたい方は、ぜひご参考にして下さい。

Hello, this is Marutaro.

The other day, I went on a trip to Atami for one night and two days. So I will write briefly about my impressions of the spots and what I thought of them.

If you would like to visit Atami, please refer to this page.

Day1

来宮神社  Kinomiya Shrine

Stand Cafe 楠の香 からの本殿
Main Shrine from Stand Cafe Kusunoka.

さっそく来宮神社へ行きました。JRで一駅分乗り、駅から5分歩いて着きます。ただ来宮神社までの道はかなり狭いので、車に気をつけて行って下さい。

来宮の社の入り口が狭めでしたが、境内は結構広い印象でした。撮影スポットも用意されており、列が出来ていました。

来宮神社は来福・縁起のご利益があるので、新学期を迎えたタイミングで参拝します♪

I immediately went to the kinomiya Shrine, which is one stop on the JR train and a 5 minute walk from the station. The road to the shrine is quite narrow, so be careful of cars.

The entrance to the shrine was narrow, but the shrine grounds seemed quite spacious. There was a line of people waiting to be photographed.

Since the Kinomiya Shrine is blessed with good fortune and good luck, I will visit the shrine at the beginning of a new school year.

巨大な御神木「大楠」
Giant honourable holy tree "Okusu".

境内に大楠という御神木があります。写真では分かりづらいですが、とても大きく迫力がありました。

願い事をしながら一周すると、願いが叶い、寿命も1年伸びるそうです〜

There is a honourable holy tree called "Okusu" in the precincts of the temple. It is hard to see in the picture, but it is very large and powerful.

It is said that if you make a wish while circling the tree, your wish will come true and your life span will be extended by one year.


MOA美術館  MOA Museum of Art

高い場所にあり、海が一望できて綺麗です
It is located on a high place and has a beautiful view of the ocean.

続いてはMOA美術館へ行ってきました。バスだとすぐ着きますし、なにより坂を上る感じがアトラクションぽくて楽しかったです(笑)。

展覧会は伝説の絵師である岩佐又兵衛浄瑠璃物語絵巻を見ることができます。よくこんなに綺麗に描けれるなぁと思いつつも、日本史に弱い筆者は勿体無い気持ちになりました(笑)

Next, we went to the MOA Museum of Art. It is easy to get there by bus, and the feeling of walking up the hill was like an attraction.

The exhibition features 'the tale of Princess Joruri' by Iwasa Matabee. I wondered how he could draw such a beautiful picture. The author is not good at Japanese history. Therefore, I felt it was a shame!

円形ホール
circular hole

館内へ入場するといきなりアートストリートがあり、とても迫力あります。

MOA美術館は観覧はもちろんのこと、桜や海、綺麗なアートストリートもあり、写真スポットにも最適だと思います〜

When you enter the museum, you will immediately see the art street, which is very impressive.

The MOA Museum of Art is very good for viewing. It also has cherry blossoms, the ocean, and a beautiful art street, which is a great photo spot.


平和通り商店街  Heiwa-dori Shopping Street

午前中からとても賑わっています。
It has been very crowded since the morning.

そこら中から美味しい匂いが漂ってきて、一気に食欲が湧いてきました。
ベンチもたくさん用意されていて、座って食べることも可能でした。

お土産屋さんも多く、熱海ならではの食べ物やグッズも買うことができました。

ただ、午後6時にはほとんどのお店が営業終了になってしまうので、行きたいお店の営業時間を事前に調べてから行ってください!

Delicious smells wafted in from everywhere, and I quickly worked up an appetite. There were many benches available for people to sit and eat.

There were also many souvenir shops where we could buy foods and goods unique to Atami.

However, most of the stores close for business at 6:00 p.m., so please check the opening hours of the store you want to visit before you go!

おさかな丼屋
Osakanadon

2日連続で行きました。僕はトロとろとろ丼を食べました。贅沢にトロ3種が乗っていました。とても美味しく、ボリュームもあって大満足でした。やはり海鮮は外せない!

僕はテイクアウトだったのですが、店内でも食べることはできます。店内はお風呂をイメージしているのか、可愛らしい雰囲気になっていました。

I went two days in a row. I had the Toro Toro ToroDon. It was luxuriously topped with three kinds of toro. It was very tasty and the volume was very satisfying. Seafood is a must!

I had take-out, but you can also eat inside the restaurant. The interior of the restaurant had a cute atmosphere, perhaps inspired by a bath.

熱海プリン 特製カラメルシロップ付/静岡抹茶プリン
Atami Pudding with Special Caramel Syrup / Shizuoka Matcha Pudding

熱海プリンを食べました。行列ができて、人気だと聞いたので食べようと思いました。平日に行ったので、10分くらいで買えました。

この牛乳瓶にプリンという組み合わせがとても可愛いですね。大満足です♪

I had some Atami pudding. There was a line and I heard it was popular, so I decided to try it. Since I went on a weekday, I was able to buy it in about 10 minutes.

The combination of this milk bottle and pudding is very cute. I am very satisfied.

他にも食べ歩きしました。

  • 温泉まんじゅう

  • たこ棒

  • いちごだんご串

熱海スクエアシュークリームを食べたかったのですが、定休日だったため食べることができませんでした。次回食べたいと思います。

We also ate other food.

  • Onsen manju

  • Octopus stick

  • Strawberry dango skewers

I wanted to try the Atami Square cream puff, but could not because it was closed. I would like to try it next time.


サンビーチ  Sun Beach

砂浜は綺麗ですね~
Sandy beaches are beautiful~!

写真は夕方ですが、朝のサンビーチも日光に照らされて海がきれいに見えます。夕方でも、穏やかでとても気持ちがいいです。

また、撮影する際に自撮り棒を持っていた方がいいです。機材を落とすリスクもありますし、少しでも広く見せたいのならば持っていて損はないでしょう。

僕らは撮影して、商店街でテイクアウトした食べ物をもって、砂浜手前の階段で座って食べてました(笑)

夜間はライトアップされてとても綺麗です!まるで海外に来たかと思うほど、別の世界に感じました。

The photo is taken in the evening, but the sunbeach in the morning also looks beautiful in the sunlight and the ocean. Even in the evening, it is calm and very pleasant.

Also, you should have a selfie stick when taking pictures. There is a risk of dropping your equipment, and if you want to make it look as wide as possible, it is good to have one.

We took pictures and sat on the stairs in front of the beach with food we had taken out from the shopping mall and ate it.

It is very beautiful at night when it is lit up! It felt like another world, as if we were in a foreign country.

ライトアップの時間は日没~22:00です。
Lighting hours are from sunset to 10:00 p.m.
ムーンテラス周辺から撮影した熱海
Atami taken from the Moon Terrace area.

少し歩いたところに、ムーンテラスと呼ばれる「恋人の聖地」があります。カップルにはぴったりのスポットなので、ぜひ行ってみてください!

A short walk away is the "Lover's Sanctuary" called Moon Terrace. It is a perfect spot for couples, so please visit!


Day2

ACAO FOREST、アカオハーブ&ローズガーデン、COEDA HOUSE

海が一望できて、とっても清々しいです。
The view of the ocean is very refreshing.

頂上にあるCOEDA HOUSEまでシャトルバスに送迎してもらえます。バスから降りたら、すぐのところにCOEDA HOUSEがあります。
頂上からの景色が綺麗で、天気が良いと最高の気分になりますね~

A shuttle bus will take you to the COEDA HOUSE at the top. COEDA HOUSE is located right after you get off the bus. The view from the top is beautiful and the weather is great~!

とても美味しかったです。
It was very delicious.

COEDA HOUSEはカフェなので、スイーツやドリンクがあります。僕はカヌレが好きなので購入しました。他にもチーズケーキがありました。

COEDA HOUSEの隣にはインスタ映えができる空中ブランコやその他、撮影スポットがたくさんあります。カップルで来ている人もいれば、家族、友達同士で来ている人など、たくさんの方が写真を撮っていました。

COEDA HOUSE is a cafe, so there are sweets and drinks. I like canele, so I bought one. There was also cheesecake.

Next to COEDA HOUSE, there is a trapeze and many other photo spots where you can take pictures. Some were couples, some were families, some were friends, and many others were taking pictures.


全体の感想  Overall Comments

熱海最&高でしたね。1泊2日では物足りませんでした(笑)旅館の貸切露天風呂も良かったですし、熱海ならではの海の幸が堪能できました。

ただ、熱海市が急勾配の位置にあるため、坂や階段が辛いかもしれません。食べ歩きもするのならば、歩きやすい靴を履かれた方が良いかもしれませんね。

「社員旅行と言ったら熱海」と言われていた頃の昔のレトロな雰囲気を残しつつ、若者が来やすいように写真スポットを用意しているところも、熱海が人気な理由ですね。また行きたいと思いました。

とっても良い旅行でした!ありがとうございました!

It was Atami's best. 2 days and 1 night was not enough. The private open-air bath at the ryokan was nice and we enjoyed seafood that only Atami can offer.

However, you may have a hard time with hills and stairs because Atami City is located on a steep slope. If you are also going to eat and walk, you might want to wear shoes that are easy to walk in.

The fact that Atami retains the retro atmosphere of the old days when people said, "If you call it a company trip, it's Atami," while also providing photo spots for young people to easily come, is another reason why Atami is so popular. I would like to go back again.

It was a very nice trip! Thank you very much!


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?