見出し画像

【和訳】Pattern / The Last Shadow Puppets ザ・ラスト・シャドウ・パペッツ

アルバム『Everything You've Come to Expect』(2016)より。

Come down tapping on the glass

降りてくる
ガラスを叩いて

As I lock the passenger door

俺は助手席のドアをロックする

Somehow it got in the back

どうしてか後ろから入り込み

Now I can’t relax anymore

俺はもう気が休まることは無い

Last night got a hold of me

昨夜が俺を支配していた

I can’t wrestle free from my head

思考に囚われている

Sunlight banging on the wall

壁にぶつかってくる陽の光

Begging me for more promises

これ以上の約束を
懇願して

And I slip and I slide

滑ってゆく

Like a spider on an icicle
Frozen in time

凍りゆくつららの上の
蜘蛛のように

It’s a trick of the light

それは光のまやかし

I got a girl around the corner still

角の向こうに
彼女は存在していて

Trying to change my mind

俺の気を変えようとしてる

And never in my wildest dreams

夢にも思わなかった

Has it occurred to me to try to go to sleep

眠ろうとしようとは

Wonder whether I’ll grow curious

好奇の心が芽生えるか考える

When old Dr. Dusk comes to call for me

老ドクター・ダスクが訪れる頃に

Midnight I’m like her specialty

深夜
俺は彼女の特異性になる

She’ll outmuscle me, certainly

彼女は俺を圧倒する 確実に

In the end

最後には

Midnight has got the hots for me

深夜が俺に熱をあげていた

And I’m about to be

俺は今まさに

Born again

生まれ変わる

Love hearts heavy in her hands

(?🙇‍♀️)

Oh no not again!

もうごめんだ

New regrets

新たな後悔

Rough start but we all know that dance

荒いスタートだったが、
あのダンスを知ってる

Do those old boots remember the steps?

古いブーツはステップを覚えているのか?

And I slip and I slide

滑ってゆく

Like a spider on an icicle
Frozen in time

凍りゆくつららの上の
蜘蛛のように

It’s a trick of the light

それは光のまやかし

I got a girl around the corner still

角の向こうに
彼女は存在していて

Trying to change my mind

俺の気を変えようとしてる

And never in my wildest dreams

夢にも思わなかった

Has it occurred to me to try to go to sleep

眠ろうとしようとは

Wonder whether I’ll grow curious

好奇の心が芽生えるか考える

When old Dr. Dusk comes to call for me

老ドクター・ダスクが訪れる頃に

Midnight I’m like her specialty

深夜
俺は彼女の特異性になる

She’ll outmuscle me, certainly

彼女は俺を圧倒する 確実に

In the end

最後には

Midnight has got the hots for me

深夜が俺に熱をあげていた

And I’m about to be

俺は今まさに

Born again

生まれ変わる

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?