見出し画像

【和訳】There'd Better Be A Mirrorball / Arctic Monkeys アークティック・モンキーズ

アルバム『The Car』(2022)より。

Don't get emotional, that ain't like you

感情的になるのは
君らしくないよ

(''Don’t get emotional, that ain’t like you'':
この部分はAlexが「自分宛てに書いてる」とインタビューで言っている、らしいです。)

Yesterday's still leaking through the roof

昨日がまだ天井から滴(したた)り落ちてくる

That's nothing new

いつもの事だ

I know I promised this is what I wouldn't do

これは しないって約束した事だってわかってるけど

(2018年のインタビューで、「友人からラブソングを書くのをちょっとやめてみたら?と指南された」と言っているらしい、です。
''Also it was suggested to me by a friend 'What about not doing that for a moment' ''
NME 2018)

Somehow giving it the old romantic fool

なんだか
懐かしい馬鹿をやってみたくなってる

Seems to better suit the mood

このムードには合うと思って

So if you wanna walk me to the car

車まで送ってくれるなら

You oughta know I'll have a heavy heart

気づいてるよね
僕の気持ちは沈むだろうって

So can we please be absolutely sure
That there's a mirrorball?

そこには絶対にミラーボールがあってほしい

You're getting cynical and that won't do

きみは皮肉っぽくなっていくけど
それはよくない

I'd throw the rose tint back on the exploded view

僕ならこの惨状に
薔薇色のフィルターを掛ける

Darling, if I were you

僕が君ならね

And how's that insatiable appetite?

その飽くなき渇望はどう?

For the moment whеn you look them in the eyеs

君が彼らを見つめる瞬間

And say, "Baby, it's been nice"

素敵だった、と述べる時

So do you wanna walk me to the car?

車まで送ってくれないかな

I'm sure to have a heavy heart

僕の気持ちは沈んでいるから

So can we please be absolutely sure
That there's a mirrorball for me?

そこには絶対にミラーボールがあってほしい
僕のために

Oh, there'd better be a mirrorball for me

僕のためにミラーボールがあったほうがいい

Director: Alex Turner

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?