見出し画像

夢 ❘ 精神的//と、触(さわ)れない冷たい水 AM3:20

 見た夢の記録を置いていきます。夢メモの原文のあとにAIに翻訳させた英訳も載せます。おまけ記事がつくことがあります。(夢かAI使用感関連)

※夢内容部分とAI使用時所感の記事はいずれ分離する予定です。

 I will leave a record of the dreams I have seen. After the original dream memo, I will also include an English translation translated by an AI. Sometimes there may be additional articles related to the use of AI. (These will be separated from the dream content and AI usage articles in the future.)



■精神的//と、触(さわ)れない冷たい水 AM3:20

 白い布団が2枚(敷布団のみ)、離れて並行にひいてありました。私が2人居て、それぞれそこに寝ていた記憶を持っていました。

並んだ布団を見て右側にズームすると、右側の私に入ることができました。上品な話振りなのに、汚い言葉をしゃべる男性が、行為を終わって(シチュエーション的には性行為みたいなんだけど。。)、私に話し掛けています。静かな言葉で、キチキチとゆっくり確実に私を罵倒しています。私の身体は全体が満遍なく痛く、顔を含む全身と、特に腕の外側に、酷くにささくれだった大きな切り傷が沢山ありました。

 一方、////暴力による痕跡と痛さは無く、その場的に非常に変な感覚でした。見た場面とちぐはぐに、何をされたか見当がつかない。でもすごく全身が痛い。傷口から血は流れていませんでしたが、全身を小さく打ちつづけたような打撲と擦り傷の痛みのようなものが前進に点在していました。

 自分の身体を確かめようと起き上がった時には男性の姿自体は消えていて、話し掛けつづけている声だけが聞こえていました。話の内容は非常に不快で、内容も言葉をかえた繰り返しのものが多く、聞こえてしまうのは仕方ないとしても、私は聞き流し無視モードに入っていました。

 自分の身体の表面を点検し、ゆっくり立ち上がりました。もう一枚の布団が向かうに見えます。その先を見てみると細い溝がありました。

布団を飛び越し、ゆっくり溝に近づいてみました。溝の向こう側には広がった景色が見えました。

ここの階は高いみたい。見渡せるような高さに居るようです。ビルの中?

溝に視点をもどすと、そこは細い水路のようになって、水が流れていました。男の声は続いています。ちょっと罵倒モードからそれたみたいです。

「・・・この水路で釣りをすると、魚が釣れる。それを食べるんだ。」
 (なんか毒ありそう。)

 足元に釣りのときに使う針が3つ転がっていました。竿は無かったけど。
水路の水は思ったよりか早めに流れていて、覗くと何かが動いていました。
魚かな?

 (冷たい水かな。)

「水に触ろうと思っても、おまえには触れない。冷たいのがわかるだけだ。
 触ろうと思ったって、絶対に無理なんだ。ずっと眺めているだけでおしまいだ。」

   (見えてそこにあるものに触れられないなんて!?)

 そう思って水路を覗き込むためにかがんだら、全身の傷が急に激しく痛み出してうずくまってしまいました。自分の自由にならない体なんて、いらないや。

 一体何したんだ、あの男の人は?まったく知らない人がなんでこんな私のプライベートなエリアに入り込んでずっと居るんだ?痛さと怒りで目がさめました。いやな夢だった。

#もうひとりの方はどうだったんだろう?

y.


Title:Psychological rape and cold water that cannot be touched> 3:20 AM

 There were two white futons (mattresses only), spread apart and parallel to each other. I had the memory that there were two of me, each sleeping there.

When I looked at the futons in line and zoomed to the right, I was able to enter me on the right side. A man who was speaking dirty words, despite his elegant manner of speaking, had finished his act (which in the situation was like a sexual act...). He is talking to me. He is abusing me slowly and surely with quiet words, in a kichi kichi manner. My whole body aches all over and I have a lot of big cuts all over my body, including my face and especially on the outside of my arms, which are very badly ripped.

 On the other hand, there were no marks and no pain from the sexual violence, which was a very strange sensation in situ. I have no idea what was done to me, not in relation to the scene I saw. But I felt very sore all over. There was no blood flowing from the wounds, but there was a kind of bruising and abrasion pain dotted forward, as if I had been hit continuously with small bruises all over my body.

 When I got up to check on my body, the man himself had disappeared and all I could hear was his voice as he kept talking to me. The content of the conversation was very unpleasant and the content was often repetitive and worded differently, and even though it was inevitable that I could hear them, I was in a mode of listening and ignoring them.

 I inspected the surface of my body and slowly got up. I could see another futon heading towards me. I looked beyond it and saw a narrow groove.

I jumped over the duvet and slowly approached the groove. On the other side of the ditch I could see an expansive view.

It looks like the floor here is high. I seem to be at a height where I can look over. Inside a building?

I returned my viewpoint to the ditch and saw that it was like a narrow channel, with water running through it. The man's voice continues. He seems to have strayed from cursing mode for a bit.

'...when you fish in this channel, you catch fish. We eat them." (Sounds like something poisonous.)

 There were three hooks lying at his feet, which he uses when fishing. There was no rod, though. The water in the canal was flowing faster than I expected, and when I looked in, I saw something moving. Was it a fish?

 (Maybe it was cold water.)

'Even if I wanted to touch the water, I couldn't touch you. You can only feel how cold it is. Even if you wanted to touch it, you'd never be able to. All you can do is look at it and that's it."   

(How can you not touch something that you can see and is there?)

 Thinking this, I bent down to look into the canal, and the wounds all over my body suddenly started to ache intensely and made me wince. I don't want a body that's not at my disposal.

 What on earth did that man do? Why is a complete stranger staying in my private area like this all the time? I woke up in pain and anger. It was a nasty dream.

#What about the other one?

y.


  ⇒AIがブラッシュアップ後の抽出タグ

#psychologicalrape #sexualviolence #abuse #nightmare #dream #stranger #pain #anger #coldwater #intensepain #groove #narrowchannel #fishing #poisonous #futons #memory

#心理的// #//// #虐待 #悪夢 #夢 #見知らぬ人 #痛み #怒り #冷たい水 #激しい痛み #溝 #狭い水路 #釣り #毒 #布団 #記憶


あとがき

 これはもう大人になってからもしばらく経ってから見た夢です。いくつかNGワードに近いものがあるため、日本語原文の方は”//”と文字を潰しています。英訳を見れば解ります。(chatGPTで翻訳をした際もアラートが出てました。結局今回は言い回しと正確さを見たうえでDeepLの翻訳を使用。)

幸い、実際にこのような経験は私はないのですが、繰り返し見る嫌な夢のひとつです。実際の生活でどうしてか何かがマスクされていて、その先に行けないような事柄をそのたびに思い知ることになります。解決策はないものだろうかと。毎回。思います。

--
 一つ小さな発見は、英訳をAIのchatGPTさんに突っ込んで機械的にタグを出させたところ、文中には使っていない言葉の”虐待”が出てきました。AIの処理の行いとしての抽出結果としてはすんなり理解できますが、このストーリーの中では、自分自身、その単語が浮かんだことはありませんでした。何かに気づいていないつもりになっていたのかもしれません。もしかしたら、自分の中で何か混乱しているとき、現状の説明を機械的にAIに突っ込んで客観視させると、客観視できる鍵の一つを生んでくれるかもしれない(そこからまた新たな視点を加えて考えればいい)。そんなことを少し感じたAIからのフィードバックでした。


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?