見出し画像

dark sun 和訳

They say a choice
In the darkest hour
彼らは最もつらい時でも選択したんだ

Is the way we find out
What we are made of
それが俺らが本当の自分を見つける為の方法だって言いながら

But if I chose
As a blind man would
ただ僕にはそこに光を感じなかったんだ

Only hearing voices
Inside my head
頭の中で声がするんだ

Can I say
It was right To snuff out
敵を消し去ってきたことは
正しい行動だったのか?


Every foe
I could find
What about me?
皆殺しにすれば
本当の自分を見つけられるのか?

Dark Sun
暗黒の太陽

Whenever you rise
Day turns to night
君が立ち上がれば
昼は夜に変貌する

Dark Sun

Your rays paralyze
キミの光のせいでマヒするんだ

The beating wing in flight
空を飛ぼうと鼓動する翼

Dreamers in midstride
夢を追う道の途中


Dark Sun

Wherever you shine
Eyes turn to stone
キミが輝けば
瞼は石のように重くなり見てられなくなる

Dark Sun

The fate of the blind
見えぬ運命の先

And now I'm all alone
今、僕はひとりぼっちだ

In my starless mind
僕の心には光る星はない

And now the wind
風が吹き始めた

Blows against my stride
その風は向かい風だ

And I'm losing ground to
En'mies on all sides
僕はもう敵に後れを取って
周りは敵だらけだ

Am I the prey
僕は獲物なのか?

That was hunter once
前はこっちが刈り取る者だったのに

Could it be my last day
今日が最期の日なのか?

(Could) they strike me down?
彼らに打ち負かされるのか?


Can I say
You were wrong
I was right
「君らは間違っていて僕が正しい」
と言えるだろうか


Had to slay Every stray
Thug in my sight
殺す必要があったんだ
目に入る邪魔者全てを

Dark Sun

Whatever you touch
Blisters and cracks
君のやさしさはなんだって触れてしまう
火傷した者や壊れかけの者にも

Dark Sun

You're hope turned to dust
お前らの希望は塵と化す

The longing for the crash
全部ぶっ壊してやる

Longing to be ash
灰にしてやるよ

Dark Sun

Wherever you shine
Eyes turn to stone
キミが輝けば
瞼は石のように重くなり見てられなくなる

Dark Sun

The fate of the blind
見えぬ運命の先

And now I'm all alone
僕はひとりぼっちだ

In my starless mind
僕の心には光る星はない

Do you know me?
君は僕の何を知ってるんだ?

Would you judge me?
僕を裁くつもりか?

I'm lost
But I can't admit it
迷ってる
でも認めるわけにはいかないんだ

Defeat
Ain't an option
負けるなんてありえないんだ

Please
Someone help
誰か助けてくれ…

Dark Sun

You shone like a threat
君の光は脅威だよ

Waiting to strike
打ち倒す時を待っている

Dark Sun

But somehow you fed
でもどういうわけか君は

My hunger for a life
僕の飢えた人生を満たしてくれた

Not ruled by your night
何にも支配されず、夜に紛れて

Dark Sun

Wherever you shine
Eyes turn away
君が輝けば
目を背けたくなる

Dark Sun

What choices have I
僕にどんな選択ができようとも

But live another day
もう1つの生き方をしてやる

Live another day
君とは違う人生だ

Live one more day
そしてお前より1日長く生きてやる

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?