見出し画像

チャンドラー・リッグス初監督となるミュージックビデオ『Kid for Life』にかける思い

先にnoteのツイートでもお知らせしましたが、本日(アメリカは4月28日㈮)いよいよチャンドラー・リッグスと友人のザビエル・ヒメネスが手掛けたミュージックビデオ『Kid for Life』(lulu la)が公開されました👏✨


まず最初に投稿があったザビエル・ヒメネスのInstagramから。

(FULL VIDEO) ⁣
‘Kid for Life’ by lulu la

Shot, Produced and Edited by Chandler Riggs, Xavier Jimenez ⁣

Big shoutout to missy_mod for hooking it up with the title graphics. Dan Stadnicki & Jackie Kay for the extra hand and being a clutch stand in lol. And the talented Avi Julia Brown.

(フルビデオ)
『Kid for Life』by lulu la

撮影、制作、編集 by チャンドラー・リッグス、ザビエル・ヒメネス

(タイトルのイラストを描くことで)タイトルグラフィックとミュージックビデオをつないでくれたミッシーに大変感謝します。エキストラの手や、代役をしっかりと務めてくれたダン・スタドニッキージャッキー・ケイにも笑 そして、(ミュージックビデオでlulu laの幼少期を演じた)才能あるアヴィ・ジュリア・ブラウンにも。

※shoutout: 感謝や謝辞の公での表現。感謝する。人の存在を知らせる。
※clutch: 「よくやった」という意味のスラング。
※stand in: 代役を務める



次に、チャンドラーがInstagramとTwitterにこのミュージックビデオ制作に至った熱い思いをそれぞれ投稿してくれているのでご紹介したいと思います。
(InstagramとTwitterほぼ同内容でしたが、より詳しく書かれている方を選びながら少し文章を織り交ぜて掲載していきます。)

today is a HUGE day... my first project as a director is out now!!

"KID FOR LIFE" by lulu la (full music video)

shot, produced & edited by myself & Xavier Jimenez
featuring performances by lulu la & Avi Julia Brown
with assistance from Jackie Kay & Dan Stadnicki
title graphics by @missy_mod

_________________________
almost a year ago, my roommate Xavier & i were tired of doing nothing but auditioning & had so many stories we wanted to tell. we realized that the only thing stopping us from just doing it was knowing that we had to commit 100% of our time and energy - so i decided to quit streaming & we formed a production company. since then we've been building out sets of high quality cameras, amazing lights, beautiful lenses (some being vintage lenses from the 40s and 50s, rehousing them ourselves to fit modern cameras) & other awesome film equipment *and* learning how to edit, color grade & sound engineer to make an all-encompassing production company that does pre-production, production, & post production without renting gear. we've played just about every film crew role on our projects so far (to the point where on our upcoming short film i was running sound while operating our b-cam while pulling focus while also directing) & it's been such a fulfilling learning experience.

since my exit from the walking dead over 5 years ago i keep hearing the question "so what are you doing now?" and for the longest time all i could say is that i was auditioning for new stuff - and i wasn't proud that i didn't have a better answer. i was fortunate enough to do some amazing projects here & there over the years, but none of them lasted longer than a couple months.

now i do have an answer i'm proud of! i'm constantly creating my own projects and telling stories i want to tell, and i get to do it with some of my best friends. so being able to visually tell a story like this music video - wanting to be a kid again, when everything was easier, feels full circle to how i constantly felt when i was in that limbo-stage.

and don't worry, i'm still acting. this is just another way for me to be able to create meaningful art that you can watch, feel for & relate to.

enjoy!

今日は重要な日…私の監督として初めてのプロジェクトが公開されました!!

『Kid for Life』by lulu la (フルミュージックビデオ)
撮影、制作、編集 by チャンドラー・リッグス、ザビエル・ヒメネス
主演パフォーマンス by lulu la、アヴィ・ジュリア・ブラウン
アシスタント: ジャッキー・ケイ、ダン・スタドニッキー
タイトルグラフィック by missy_mod (ミッシー)

ほぼ 1 年前、ルームメイトのザビエルと私は、何もせずオーディションだけすることにうんざりしていていました。そして、(それと同時に)私たちは伝えたいと思うたくさんのストーリーを持っていました。私たちがそれをすること(物語を伝えること)を止める唯一の問題は、私たちの時間とエネルギーの100%を費やす必要があることを(すでに)わかっていることだと気付きました。‐だから、私はストリーミングをやめることに決め、私たちは制作会社を設立しました。それ以来、私たちは高品質のカメラ、素晴らしい照明、美しいレンズ (一部は 40 年代と 50 年代のビンテージレンズで、現代のカメラに合うように自分たちで再収納しています) 、その他の素晴らしいフィルム機器のセットを構築してきました。*そして*私たちは、編集、カラーグレード、サウンドエンジニアの方法を学んで、機材をレンタルすることなく、プリプロダクション※、プロダクション、ポストプロダクション※を行う包括的な制作会社を作りました。私たちは、これまでの私たちのプロジェクトにおいて、ほぼすべての撮影クルーの役割を果たしてきました (近く公開の私たちの短編映画では、Bカメラを操作しながら、音響を流しながら、カメラをプルフォーカスしながら(同じカットの中で喋る人物に合わせて焦点を移動させたり)、監督も行っていました) 。そしてそれは、とても充実した学びの経験でした。

※プリプロダクション(pre-production): 映像コンテンツの制作工程のうち撮影前の作業の総称のこと。企画、脚本、絵コンテ、スタッフィングやキャスティング、ロケハン、予算とスケジュールの確認、素材やデータの準備など、様々な作業を含む。
※ポストプロダクション(post production): 映画などの撮影終了後に行われる作業の総称。撮影した映像を編集したり、音楽・効果音・ナレーションを入れたりする撮影後の作業のこと。

5年以上前にウォーキング・デッドを卒業して以来、「今あなたは何をしているの?」という質問を私は聞き続けています。そして長い間、私が言えることは、私は新しいもののためにオーディションしているということだけでした。-そして、より良い答えを持っていないことに私は誇りに思えませんでした。私は長年にわたって、あちこちでいくつかの素晴らしいプロジェクトを行うことができて十分幸運でしたが、それらのどれも数ヶ月以上長くは続きませんでした。

しかし今、私は誇りに思える答えを持っています! 私は絶えず私自身のプロジェクトを創作し、私が伝えたいストーリーを伝えています。そして何人かの親友と一緒にそれを行うことができています。そう、まさにこのミュージックビデオのようなストーリーを視覚的に伝えることができることがそうなんだ。-(このミュージックビデオの中で描いているような)すべてが簡単だった子供時代にもう一度なりたいという気持ちは、私がその忘却の段階にいたとき常にどのように感じてきたか、それは、一周して元の場所(子供の時に思い描いていたこと)に戻って来るように感じます。

※full circle: 一周すること、元の場所
※limbo: 忘れられていること、忘却

心配しないで。私はまだ演技をしています。これは、皆さんが見たり、感じたり、共感することのできる、私にとって意味のある芸術を生み出すことができる別の方法というだけです。

※relate to: ~に共感する

(ミュージックビデオを)楽しんで!

chandler riggs on Instagram: "today is a HUGE day… my first project as a director is out now!! KID FOR LIFE by @martathemartian (full music video) shot, produced & edited by myself & @xavierjimenez1 featuring performances by @martathemartian & @avi_julia with assistance from @jackie.kay.iii & @danstadnicki title graphics by @missy_mod ____________ last year my roommate @xavierjimenez1 & i were tired of doing nothing but auditioning & had so many stories we wanted to tell. we realized that the only thing stopping us from just doing it was knowing that we had to commit 100% of our time and energy - so i decided to quit streaming & we formed a production company. since then we’ve been building out sets of high quality cameras, amazing lights, beautiful lenses (some being vintage lenses from the 40s and 50s, rehousing them ourselves to fit modern cameras) & other awesome film equipment *and* learning how to edit, color grade & sound engineer to make an all-encompassing production company that does pre-production, production, & post production without renting gear. we’ve played just about every film crew role on our projects so far (to the point where on our upcoming short film i was running sound while operating our b-cam while pulling focus while also directing) & it’s been such a fulfilling learning experience. since my exit from the walking dead over 5 years ago i keep hearing the question “so what are you doing now?”, and for the longest time all i could say is that i was auditioning for new stuff - and i wasn’t proud that i didn’t have a better answer. i was fortunate enough to do some amazing projects here & there over the years, but none of them lasted longer than a couple months. now i do have an answer i’m proud of! i’m constantly creating my own projects and telling stories i want to tell, and i get to do it with some of my best friends. so being able to visually tell a story like this music video - wanting to be a kid again, when everything was easier, feels full circle to how i constantly felt when i was in that limbo-stage. and don’t worry, i’m still acting. this is just another way for me to be able to create meaningful art that you can watch, feel for & relate to. enjoy!" 25K likes, 240 comments - chandler riggs (@chandlerriggs5) on www.instagram.com






今作が、チャンドラー・リッグスとザビエル・ヒメネスが昨年9月頃共に立ち上げた制作会社Smooth Blend Films初の公開作品となります。
(昨年11月にすでに撮り終えている短編映画『The Unicorn That Never Lies』がありますが、こちらは今後公開予定となります。)

チャンドラーの今回のミュージックビデオや作品づくりにかける熱い思いが伝わってくる素敵な投稿文でしたね🥰

俳優業はもちろん、監督、脚本、制作といった分野でも彼が思い描いたままにぜひ邁進していってほしいです。
才能溢れるチャンドラー・リッグスに、これからもますます注目です✨


最後まで読んでいただきありがとうございました。


関連記事はこちら:



追記
Instagram投稿のコメント欄に、さらにこの投稿の続きをチャンドラーが掲載していました!✨

“この投稿での文字数の上限に達したけど、数年前監督業で私に信じられないほど素晴らしい知識を与えてくれたマイケル・サトラゼミス(ウォーキング・デッド シーズン1、フィアー・ザ・ウォーキング・デッドの監督)に大きな感謝を伝えたい。彼が私に与えてくれた知識なしではこれをすること(今回のミュージックビデオを制作すること)に近づくことは出来なかったでしょう!

※チャンドラーは、2021年の7月中旬〜8月中旬にかけてテキサス州オースティンにて、マイケル・サトラゼミスのもとで監督業を学んでいました。

監督のもとで学んだ知識や経験が、今回の素晴らしい新たなプロジェクトに繋がったようですね🥺✨


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?