見出し画像

Blog初日

Hello, it's my first time to write and post blogs about my studying abroad. I'll try to write sentence without translation, so I may sometimes make mistakes. And then, I hope you don't care about my mistakes and correct please. First, I'll do self-introduction. My name is Masato, university student in Osaka. The reason why my Username is Ma-kun because most my friends call me Ma-kun as nickname. I have been studying English in the U.S. since the end of April. To be honest I don't have an obvious dream. Therefore, I wanna find a good dream for me through this experience. In this blog, I'll share my memory to you. I hope you enjoy this blog.   
Okay, let's start!

I went to Oregon Zoo with my friends who are in same school on May 21. It was great weather, so there were many people in the zoo. It had been a long time since I'd been to a zoo. There weren't many animals in there. I'm not sure why there weren't enough animals, but I enjoyed that time! These pictures are my favorite ones. He is Ho, my good friend, from Korea. He is very humorous, and he has a lot of talent such as arts, sports and cooking, so I really respect him. Of course, I have so many talents too (lol)
Anyway, I could spend a great time on the day.

こんにちは!これが僕にとって初めてのBlogです。英語力向上のため、なるべく翻訳機能を使わずに文章を書きたいと思います。なので時々間違っていることもあると思いますのでその時は優しく訂正していただけると幸いです。僕は大阪の大学に通っている大学生で名前は雅人(まさと)と言います。みんなからはまーくんと呼ばれているのでそう呼んでいただけると嬉しいです(笑)現在はアメリカで語学留学をしています。将来の夢は特に決まっていないのですが、この貴重な今を全力で頑張り、将来はこの経験を活かせることをしたいと考えています。このBlogではそんな僕の経験や思い出を皆さんに共有したいです。それでは記念すべき初投稿の本編へ行きましょう。
僕は5月21日に同じ学校の生徒である友達とオレゴン動物園と言うオレゴン州では有名な動物園へ行きました。この日は快晴ということもあり動物園には多くの人がいました。でも、なぜか動物はそこまでおらず、正直3千円の価値はなかったかなと思います(笑)それでも友達と過ごした時間は場所関係なく楽しかったです。これらの写真は僕のお気に入りのものなのですが僕と一緒に写っている彼はHoという名前の韓国人です。彼は絵が上手くて、料理も上手でおまけにおもろい。僕も負けず劣らずの才能を数多くもっているのですが彼のことを尊敬しています。いつもいい刺激を与えてくれるので彼には本当に出会えてよかったと思います。そんなこんなで初投稿はこんなもんで終わりたいと思います。これからもっと気軽にそして楽しんでもらえるBlogを投稿していきたいですのでぜひチェックの程よろしくお願いします!
ほなね~


 


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?