見出し画像

LikeとDislike以外 30の説明方法(IELTS Part1)


Do you like traveling?

と聞かれて

好きの場合:  I like it!
嫌いの場合: I don't like it!

と答えていませんか?

今回は様々な
「好き」「嫌い」を英語で表現できるように!を目指していきます。

今回学ぶ表現はIELTSでも使えますが、
日常英会話でも使える表現なので是非活用して貰えれば幸いです!

好きの場合の回答 パート1

画像1

■Oh Yea, I absolutely love it.
そうですね、本当に好きですね。

Totally! I'm really into traveling.
私は旅行がとても好きです。

Oh yea, I can't get enough of traveling.
いやぁ、旅行がたまらなく好きですね。

好きの場合の回答 パート2


■Addict
I'm a K-drama addict. I'm watching 3 different series at the same time.
私はK-drama中毒です。同時に3つのシリーズを見ています。

Lover
I'm a food lover so when I'm traveling, I always try local cousins.
私は食べ物が大好きなので、旅行中はいつもその土地の郷土料理を食べています。

Enthusiast
I'm a sports enthusiast. I used to play different types of sports.
私はスポーツ愛好家です。以前は様々な種類のスポーツをしていました。

好きの場合の回答 パート3


keen
I'm a keen runner so I try to work out 5 times a week.
私は熱心なランナーなので、週に5回はトレーニングをするようにしています。オーストラリアとかではKEENってめちゃめちゃ使いますね。

enthusiastic 
I'm an enthusiastic cook, but I'm still learning.
私は料理に熱中していますが、まだ勉強中です。

passionate
I'm a passionate supporter of Denzel Washington. I watched all of his films.
私は、デンゼル・ワシントンの熱烈なサポーターです。彼の映画はすべて見ています。

好きの場合の回答 パート4


形容詞+前置詞

to be obsessed with
My friends are obsessed with BTS so I've been learning about them.
友達がBTSに夢中なので、彼らのことを勉強しています。

to be keen to 
I'm keen to learn to program but my heavy workload doesn't give me time to practice.
プログラミングを学びたいと思っていますが、仕事が忙しくて練習する時間がありません。

to be enthusiastic about
I'm enthusiastic about cooking but I'm not particularly good.
私は料理に熱中していますが、特に上手ではありません。

to be passionate about
I'm passionate about working out, I go to the gym almost every day.
私は体を鍛えることに熱中していて、ほとんど毎日ジムに通っています。

嫌いの場合の回答 パート1

画像2

■To be honest, I cannot stand traveling.
正直に言うと、私は旅行に耐えられません。

■Quite frankly, I don't particularly enjoy traveling.
率直に言って、私は旅行を特に楽しみません。

■To be perfectly honest, I'm not into traveling.
正直に言うと、私は旅行が好きではありません。

嫌いの場合の回答 パート2


reluctant
I'm a reluctant gym-goer. I'm trying to force myself to go, but it's hard.
私は消極的なジム通いをしています。無理して行こうとしていますが、なかなか難しいですね。

unwilling
I'm an unwilling movie-goer. It's pricy and drinks and snacks are rip-offs.
私は映画に行くのが気が進まない。値段が高いし、飲み物やつまみがぼったくりだから。

unenthusiastic
I'm an unenthusiastic cook. I tend to cook tasteless and boring dishes.
私は料理に熱心ではありません。ついつい味気ない、つまらない料理を作ってしまう。

half-hearted
I'm a half-hearted runner. I do it but I love staying inside my house.
私は中途半端なランナーです。やってはいるが、家の中にいるのが好きだ。

嫌いの場合の回答 パート3


形容詞+前置詞

to be indifferent to 
I'm indifferent to art so I've never set foot in an art gallery.
私はアートに無関心なので、美術館に足を踏み入れたことがありません。

to be not bothered about
I'm not bothered about politics and don't pay a lot of attention to it.
私は政治に関心がなく、あまり気にしていません。

to be unenthusiastic about
I'm unenthusiastic about traveling, so I stay home most of the time.
私は旅行をするのが好きではないので、たいてい家にいます。

couldn't care less about
I couldn't care less about sports. I have zero interest in it.
私はスポーツには興味がありません。全く興味がありません。

その他の使えるフレーズ


■I am a huge/massive fan of XXX.
私はXXXの大・大・大ファンです。

■I can't bear XXX.

XXXには耐えられません。

■I have zero interest in XXX.

XXXには全く興味がありません。

■I can take or leave XXX.

XXXはどっちでも良いです。

■What I particularly love about XXX is that...
私がXXXについて特に気に入っているのは、...

■I'm quite fond of XXX.
私はXXXがかなり好きです。

まとめ

因みに、普段の英会話では、(例えばウェイターさんが

"How is the food?, Do you like this food?"と聞かた場合、
"Yea, I like it, It's delicious"

程度で全然OKです。笑

いきなり、

"I cannot get enough of this food! I mean, I'm usually not obsessed with these kinds of dishes, because I'm actually not enthusiastic about the local meal. But after eating this meal, OH MY GOD, I'm addicted to this food."

この料理は堪らなく好きです。なんだろう、普段はこの手の料理に夢中になることはなくて、っていうのも、実は現地の食事には関心、熱心ではないんだけど。この料理を食べた後、OH MY GOD、私はこの料理にはまってしまいました。


って普段の英会話で言わないように!
言ってもいいですが、
「軽く聞いたつもりなのに、めっちゃ喋るやん」って思われます。

前提として、スピーキングテスト、例えばIELTSをする上では上記の様な英単語やフレーズを組み合わせていくと高得点が狙えます。
そして、回答する際は、肯定分否定分組み合わせて回答することで、シンプルにYESとNOと回答している他の受験生と差を開き、結果として高得点を狙うことが可能になります。





この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?