見出し画像

僕は夜の街を歩いていた。目的はなかったけれど、ただ歩いているだけで心地よかった。

ふと、遠くで二人の姿が見えた。

彼らは跳ねるように歩いていた。
そして並んでいるのになぜだか背中合わせに歩いているようだった。

「楽しそうだな」と僕は思った。

でも、近づくことはしなかった。僕はただ、遠くから見守るだけだった。

二人はどこか切なげな雰囲気を持っていた。でも、同時に自由で、かつ自己主張を持っているようにも見えた。僕は彼らの間に、人間特有の複雑さを感じた。

彼らは時には喜びに溢れ、時には悲しみに暮れる。

彼らは自分たちの欲望に従い、時には他人を傷つけることもある。僕はそんな彼らの姿を見て、「人間って、難しいんだな」と思っていた。

その時、彼らは一瞬だけ僕の方を見た。

僕は猫だから、彼らに気づかれることはなかったけれど、彼らが僕の視線を感じた瞬間、何かが変わったように感じた。

彼らは笑いあって、また歩き始めた。

僕は彼らが消えるまで、ただ静かに見守り続けた。

自分たちが幸せでいられるよう、彼らは様々なことを考え、行動する。

それでも、時にはうまくいかず、失敗することもある。僕はそんな彼らを見て、「でも、それが人間なんだろうな」と思った。

彼らの姿が見えなくなるまで見送ったあと、僕はまた歩き始めた。

遠くで見守ることが僕にできる限りのことだと思った。

ところで、今日はごはんくれる人間来ないなあ…そんなことを考えながら、静かに夜の街を歩いた。

がんばれ、にんげん。

はむ。

✁---✃---✁---✃---✁---✃---✁

I was walking through the city at night. There was no particular goal, but just walking felt pleasant.

Suddenly, I saw two figures in the distance.

They were walking as if bouncing, and for some reason, they seemed to be walking back-to-back while walking side by side.

"They look like they're having fun," I thought.

However, I didn't approach them. I just watched them from afar.

The two had a somewhat melancholic atmosphere. But at the same time, they seemed free and assertive. I felt the complexity that is unique to humans between them.

They sometimes overflowed with joy and sometimes were lost in sorrow.

They followed their desires and sometimes hurt others. I thought to myself, "Being human is difficult," as I watched them.

At that moment, they looked at me for a moment.

I am a cat, so they didn't notice me, but I felt that something had changed when they sensed my gaze.

They laughed at each other and started walking again.

I silently watched them until they disappeared.

To be happy, they think about and act on various things.

Still, sometimes things don't go well, and they fail. I thought to myself, "But that's what it means to be human."

After seeing them off until I couldn't see them anymore, I started walking again.

I thought that watching from afar was the most I could do.

By the way, the human who gives me food didn't come today... I thought quietly while walking through the night city.

Hang in there, humans.

hamu

新しい書道具と読書費に充てさせていただきます。