見出し画像

♫ Earth – Lil Dicky


Lil Dicky の『Earth』。


《歌詞(意訳)》

What up, world? It's your boy, just one of the guys down here. Well, I could be more specific. Uh, I'm a human, and I just wanted to, you know, for the sake of all of us earthlings out there, just wanted to say:

よう、地球さん、調子どう?
きみの子どもだよ。きみの元に住んでいる内のひとりだ
えっと、もう少し具体的にしようかな
俺は人間で、言いたいことがあるんだ
この地球に住んでいるすべての人がただ言いたいことがあるんだ

[Lil Dicky]
We love the Earth, it is our planet
We love the Earth, it is our home
We love the Earth, it is our planet
We love the Earth, it is our home

僕たちは地球を愛している、僕たちの惑星だ
僕たちは地球を愛している、僕たちの家だ

[Justin Bieber]
Hi, I'm a baboon
I'm like a man, just less advanced and my anus is huge

やぁ、僕はマントヒヒ
人間に似ているんだ
ただ進化が少し遅れていて、お尻の穴が大きいんだ

[Ariana Grande]
Hey, I'm a zebra
No one knows what I do, but I look pretty cool
Am I white or black?

こんにちは、わたしはシマウマ
わたしが何をしているか誰も知らないんだけど、結構いい感じでしょ
わたしは白なのかな、黒かな?

[Halsey]
I'm a lion cub, and I'm always getting licked (Meow!)

わたしはライオンの子ども
いつだって舐められてるんだよ

[Zac Brown]
How's it going? I'm a cow (Moo!)
You drink milk from my tits (Moo)

調子どう?ぼくは牛だよ
きみは僕からとれるミルクを飲んでるんだよ

[Brendon Urie]
I'm a fat, fucking pig

俺はとっても太った豚だぜ


[Hailee Steinfeld]
I'm a common fungus

わたしはふつうのキノコ

[Wiz Khalifa]
I'm a disgruntled skunk, shoot you out my butthole

ぼくは機嫌の悪いスカンク
お尻からの臭いにおいで攻撃しちゃうぞ

[Snoop Dogg]
I'm a marijuana plant, I can get you fucked up

俺はマリファナの葉っぱ
きみのこと、めちゃくちゃにできちゃうんだから

[Kevin Hart]
And I'm Kanye West

そして僕はカニエ・ウェスト

We love the Earth, it is our planet
We love the Earth, it is our home
We love the Earth, it is our planet
We love the Earth, it is our home
We love the Earth

僕たちは地球を愛している、僕たちの惑星だ
僕たちは地球を愛している、僕たちの家だ
僕たちは地球を愛しているんだ


[Adam Levine]
Ba-dum-ba-dum-dum, ba-dum-da-di
We are the vultures, feed on the dead

僕たちはハゲタカ
死体を漁っているんだ

[Shawn Mendes]
We're just some rhinos, horny as heck

俺たちはサイ
角がイカしているだろ?


[Charlie Puth]
I'm just a giraffe, what's with this neck?

僕はただのキリン
この首で何するの?

[Sia]
Hippity-hop, I'm a kangaroo
I hop all day, up and down with you

私はカンガルー
毎日、上に下にと一緒に跳びまわっている

[Miley Cyrus]
I'm an elephant, I got junk in my trunk

私はゾウ
鼻の中にいろんなものが入ってるんだ

[Lil Jon]
What the fuck? I'm a clam!

なんてこった?俺は貝だ!

[Rita Ora]
I'm a wolf. Howl!

わたしはオオカミ

[Miguel]
I'm a squirrel, lookin' for my next nut

私はリス
新しいナッツをいつも探している

[Katy Perry & Lil Dicky]
And I'm a pony, just a freak horse, heh-heh-heh
But, uh, c'mon, get on (Get on, yah!)
Giddy up, let's ride

私はポニー。ちょっとイカれた馬みたいな感じ
でも乗って!乗ることだってできるんだから

[Lil Yachty]
I'm HPV, don't let me in

僕はHPV
体には入れないでね

[Ed Sheeran]
I'm a koala and I sleep all the time
So what? It's cute

僕はコアラ
いっつも寝ているんだ
それがなんだい?かわいいでしょ

[Meghan Trainor]
We love you, India

ぼくたちはインドを愛している

[Joel Embiid]
We love you, Africa

ぼくたちはアフリカを愛している

[Tory Lanez]
We love the Chinese

ぼくたちは中国を愛している

[Lil Dicky]
We forgive you, Germany

僕たちはドイツを許してる

Earth, it is our planet (It's our planet)
We love the Earth (We love the Earth), it is our home (Home)
We love the Earth, it is our planet (It is our planet)
We love the Earth, it is our home
We love the Earth

僕たちは地球を愛している、僕たちの惑星だ
僕たちは地球を愛している、僕たちの家だ
僕たちは地球を愛しているんだ


I'm a man (Hello?)
Can you hear me? (Anyone out there? Hello?)
I've trudged the Earth for so damn long
And still don't know shit (What's going on?)
I hope it's not a simulation (Huh)
Give each other names like Ahmed and Pedro
And, yeah, we like to wear clothes, girls still look beautiful
And it covers up our human dick (Woo), eat a lot of tuna fish
But these days, it's like we don't know how to act
All these shootings, pollution, we under attack on ourselves
Like, let's all just chill (Hey), respect what we built (Hey)
Like look at the internet! It's cracking as hell
Fellas, don't you love to cum when you have sex? (Ayy)
And I heard women orgasms are better than a dick's (Uh)
So what we got this land for? What we gotta stand for?
Love, and we love the Earth (The Earth)

ぼくは男性だ
聞こえているかな?
ずっと地球を歩いてきた
でも何もわかってない
これはシミュレーションではないけれど
アハメドとかペドロみたいな名前をつけあうんだ
僕たちは服を着るのが好きで、女の子は美しい
そして男は大事なところを隠して、マグロをたくさん食べるんだ
でも最近、どうしたらいいかわからないんだ
銃撃戦や汚染。僕たちは自分たちを攻撃している
だから落ち着こう。僕たちが築き上げてきたものを尊重しよう
インターネットを見てよ。地獄のように侵入されてる
SEXで気持ちよくなるのは好きだろ?
でも女性の方が感じてるらしい
で、なんのためにこの土地を手に入れたんだ?なんのために立ち上げるんだ?
それは愛のためだ。僕たちは地球を愛している

[Ariana Grande]
Oh, yeah, baby, I love the Earth
I love this planet

わたしは地球を愛している
この惑星を愛している

[Lil Dicky]
Hey, Russia, we're cool
Hey, Asia, all of you, c'mon
Every one of you from the plains to the Sahara
Let's come together and live

ねぇ、ロシア、僕たちはクールだろ?
ねぇ、アジア、みんなおいでよ
野原から砂漠まで
みんなで集まって生きていこう

[Choir]
Hum-dum-dum-dae-dum, hum-dum-dum-dae-dum
[PSY]
우-우-우리는 지구를 사랑해요

僕たちは地球を愛している(韓国語)

[Bad Bunny]
Amamos la tierra

僕たちは地球を愛している(スペイン語)

[Kris Wu]
我们爱地球

僕たちは地球を愛している(中国語)


(We love you, we love you)
C'mon everybody, I know we're not all the same
But we're living on the same Earth
(We love you, we love you)
Have you ever been to Earth?
Everyone who is listening has been to Earth, Ariana
(We love you, we love you)
We're not making music for aliens here
Are we gonna die?
You know what, Bieber? We might die
(We love you, we love you)
I'm not going to lie to you
I mean, there's so many people out here who don't think global warming's a real thing. You know? We gotta save this planet. We're being stupid
Unless we get our shit together now

さぁみんな、同じ人間は存在しない
でも同じ地球で生きてるんだ
君は地球に来たことがあるかい?
これを聞いてる人は全員あるはずだよ。アリアナ
僕たちは宇宙人に向けて音楽をつくっているわけじゃない
僕たちは死ぬのか?
知ってる?ビーバー。僕たちは死ぬんだ
君には嘘はつきたくない
つまり、地球温暖化が現実じゃないって思ってる人がたくさんいるんだ
わかるだろ?僕たちがこの惑星を守らないと、僕たちは馬鹿になっちまう
いまこそ、団結しないとね


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?