見出し画像

♫ Bad Guy - Billie Eilish


Billie Eilish の『Bad Guy』。


《歌詞(意訳)》

White shirt now red, my bloody nose
Sleeping, you're on your tippy toes
Creeping around like no one knows
Think you're so criminal

白いシャツは、わたいの鼻血で赤くなっている
わたしが眠っていると、あなたは忍び足で歩く
誰にも知られないように、こっそりと
自分が犯罪者だと思っているのね

Bruises, on both my knees for you
Don't say thank you or please
I do what I want when I'm wanting to
My soul? So cynical

両ひざの痣はあなたのため
「ありがとう」も「お願い」も言わないで
したい時にしたいことをしているの
わたしの魂?なんて皮肉なの

So you're a tough guy
Like it really rough guy
Just can't get enough guy
Chest always so puffed guy
I'm that bad type
Make your mama sad type
Make your girlfriend mad tight
Might seduce your dad type
I'm the bad guy, duh
I'm the bad guy

そう、あなたはタフな奴で
それは乱暴な奴みたいで
ただ満足できない奴で
いつも胸がすごくムキムキな奴なの
わたしはそんな悪いタイプで
あなたのママを悲しませるタイプで
あなたの彼女をめちゃくちゃに怒らせるし
あなたのパパを誘惑するかもしれないタイプなの
そう、わたしって悪い奴


I like it when you take control
Even if you know that you don't
Own me, I'll let you play the role
I'll be your animal

あなたに支配されているのが好き
あなたが支配しようとしているかどうかは関係ない
あなたのものにして、主人役をやらせてあげる
あなたのペットになってあげる

My mommy likes to sing along with me
But she won't sing this song
If she reads all the lyrics
She'll pity the men I know

ママと一緒に歌うのが好きなの
でもこの歌は一緒に歌わないかな
もしママが全部歌詞を読んだら
わたしが知っている男性たちを気の毒に思うだろうな

So you're a tough guy
Like it really rough guy
Just can't get enough guy
Chest always so puffed guy
I'm that bad type
Make your mama sad type
Make your girlfriend mad tight
Might seduce your dad type
I'm the bad guy, duh
I'm the bad guy, duh

そう、あなたはタフな奴で
それは乱暴な奴みたいで
ただ満足できない奴で
いつも胸がすごくムキムキな奴なの
わたしはそんな悪いタイプで
あなたのママを悲しませるタイプで
あなたの彼女をめちゃくちゃに怒らせるし
あなたのパパを誘惑するかもしれないタイプなの
そう、わたしって悪い奴


I'm only good at being bad, bad
I like when you get mad
I guess I'm pretty glad that you're alone
You said she's scared of me?
I mean, I don't see what she sees
But maybe it's 'cause I'm wearing your cologne
I'm a bad guy
I'm a bad guy
Bad guy, bad guy
I'm a bad

わたしは悪い奴になるのがうまいだけ
あなたが怒っているのってすき
あなたが独りで結構よかったなんて思っちゃう
彼女がわたしをこわいって言ってたの?
彼女がなにを思っているのか、わたしにはわからないんだけど
でも多分、私があなたの香水をつけているからかもしれないね
わたしって悪い奴


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?