見出し画像

2022.2.1《今日の聖書》ピリピ人への手紙

それどころか、私の主であるキリスト・イエスを知っていることのすばらしさのゆえに、私はすべてを損と思っています。私はキリストのゆえにすべてを失いましたが、それらはちりあくただと考えています。

 (ピリピ人への手紙 3:8)【新改訳2017】

 

 この手紙は、パウロがピリピ教会の人々を励まず為に、ローマの獄中から書いたものです。紀元60年頃の手紙なのです。パウロは、エリートでした。家柄もよく、学歴も高く、人望もあり、ローマ市民権を持った人でしたが、イエス様に出会って、その全てを失っても悔いがないと書いてるのです。死を前にして、イエス様に出会う事以外は、ちりあくたのように価値がないと書いているのです。

 今日も、主の前で祈ることができますように・・・。

  

Tuesday, February 1, 2022

 Yet indeed I also count all things loss for the excellence of the knowledge of Christ Jesus my Lord, for whom I have suffered the loss of all things, and count them as rubbish, that I may gain Christ.

【Phi 3:8/NKJV】


  This letter was written by Paul from prison in Rome to encourage people in the church in Philippi. This is a letter written in 60 AD. Paul was an elite. He was a well-educated, well-educated, well-educated, Roman citizen, but he wrote that he wouldn't regret losing all of Jesus when he met him. He writes that he is not as valuable as rubbish, except that he meets Jesus before his death.

 

May we pray before the Lord today as well.

 

    

配信初日:2020.3.31 (バーチャル時代の初配信:1999.10.12)

配信号数:No.543 (バーチャル時代からの通算号数:No.4579)

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?