見出し画像

【育児コラム】大切なぬいぐるみがつなぐ親子の時間:私から子どもたちへ

あなたが子どもの時に大切にしていたものは何ですか?

私が大切にしていたものの1つに、うさぎのぬいぐるみがあります。

12歳のとき、両親が私にプレゼントしてくれたものです。

私は12歳の時に親元を離れてフランスに移り住みました。

自分で決めた移住でしたが、両親と離れることには、楽しみと寂しさが入り混じり、なんとも言えない気持ちがありました。

フランスに降り立って住む街を散策している時、私は引き込まれるように小さな雑貨屋さんに入りました。

そこで目に入ったのが、その「うさぎのぬいぐるみ」でした。そのうさぎと目が合った瞬間、何か温かいものを感じ、両親が買ってくれました。

フランスでの寮生活、そしてホームスティ。
どんな時もそのうさぎのぬいぐるみは私のベットから私を見守ってくれていました。

そんな私も成長して、年月が経つにつれ、そのうさぎは「心を寄り添うもの」から「センチメンタルなもの」へとシフトしていきました。

大人になってからは、クローゼットの棚にそっと飾ってありました。

そんなある日、長男がクローゼットのなかに入ってきて、 棚の上に座っているうさぎを指さして、"(息子の名前) hold" と言いました。

うさぎを長男に渡すと、息子はギューとハグをして"Happy”と言いました。

その瞬間から、私のうさぎは息子たちの特別なお友達になりました。
寝るときにハグしてくれたり、一緒に遊んでくれたり、時には長男と次男で取り合いになるほど愛してくれます。

私がフランスの街でうさぎに出会ってから、20年以上が経っています。
長い間を経て、私が大切にしてきたうさぎが私の子どもたちに愛される。

私が大切にしていたうさぎが我が家の日常生活の一部に戻る姿を見て、自分の幼い時の頃を思い出しつつ、子どもたちの大切な思い出の一部になっているのがとても嬉しく、愛おしく感じます。

あなたが子どもの時に大切にしていたものは何ですか?

思い出を振り返ってみると、どんな人生を自分が歩んできたのか、どれだけ成長したのかを実感するきっかけになるかもしれません。

もしかしたら、私のようにあなたのその大切なものが、愛する人に受け継がれる瞬間に出会えるかもしれません。


What was something you cherished as a child?

One of the things I cherished most was a stuffed rabbit.

My parents gave it to me as a gift when I was 12.

At that age, I left my family and moved to France. Although it was a decision I made myself, I had mixed feelings about being separated from my parents—both excitement and loneliness.

When we arrived in France and were exploring the town where I would live, I was drawn to a small, charming shop.

That’s where I saw the stuffed rabbit. The moment our eyes met, I felt a warm connection, and my parents bought it for me.

During my time living in a dorm and with host families in France, that stuffed rabbit was always by my side, watching over me from my bed.

As I grew older, the rabbit shifted from being a source of comfort to something more sentimental.

Once I became an adult, it was carefully placed on a shelf in my closet.

Then, one day, my eldest son opened the closet, pointed to the rabbit sitting on the shelf, and said, "(Son’s name) hold."

When I handed him the rabbit, he hugged it tightly and said, "Happy."

From that moment on, my stuffed rabbit became my children’s special friend. They hug it when they sleep, play with it, and sometimes even argue over it because they both love it so much.

It has been over 20 years since I first encountered that rabbit in a small town in France. After all these years, the rabbit that I cherished is now loved by my children.

Seeing my cherished rabbit return as part of our daily family life, while recalling my own childhood memories, makes me feel both happy and deeply touched that it has become a special part of my children’s memories, too.

What did you cherish as a child?

Looking back on those memories might give you a sense of the journey you’ve been on and how much you’ve grown. And just like me, perhaps one day, your cherished item will find its way into the hands of someone you love, creating new memories for them.

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?