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№20. シンガポールで販促やって思い知るGAFA最強!

皆さん、こんにちは。

シンガポールでエニタイムフィットネスを運営する石渡です。

今日もブログをご覧いただき、ありがとうございます。

シンガポールでは例年より早く雨期が明けたようです。

つい最近まで、ほぼ毎日どこかのタイミングで大雨が降り、ムシムシしていましたが、今はあんまり降らず快適そのものです。

日本のニュースを見聞きすると今年はいつも以上に寒そうですね。こちらにいると信じられません。

昨年、日本を発ったのが夏の終わりの9月中旬。

そこからシンガポールでずっと夏。これだけ夏が続くと私の身体もますます夏仕様になっていき、もう日本の冬には耐えられないんじゃないか?と少し心配です。

気候のお話はさておき、

ここ1ヶ月で施設のリノベーションを徹底的にやりました。

パワーラックの増設、ウエイトプレートの増量、フリーウエイト用ラバーマットの拡張、カーペットの張り替えなどなど。

施設はさらなるパワーアップを遂げました。

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この情報を広くシンガポールの皆さまにお伝えし、在籍増を目指します。

いくら素敵な施設、素晴らしいサービスを提供できたとしても、それが世に知られなければまったく意味がありません。

フィットネスはもっと気軽にやれる!継続できる!

そのためにエニタイムフィットネスがある!!

これを世に発信し、共感を得て、人々の行動を促すこと。

これこそ私がシンガポールに来て手腕を問われるところ。日本でやってきた経験も踏まえ、目覚ましい成果を発揮したいところです。

と意気込んだところで、シンガポールでこの手のマーケティング、プロモーションってどうやったらいいのだろう?

日本でやっていた手法はシンガポールでも通用するのだろうか?

それとも、シンガポールでは独自の手法が確立されているのだろうか?

なんやかんやと分からないことだらけ。

手始めに王道のGoogle広告とFacebook広告について調べてみました。

すると分かったのは、運用の流れは日本とほぼ同じだということ。いや、日本と同じというか、アメリカで確立された運用ルールで世界統一されているのですね。

例えば、Googleビジネスプロフィールでオーナーアカウントを取得して、Google mapで店舗情報をアピールするやり方。Facebookのビジネスアカウントを取得して広告出稿するまでの流れなど。

日本で発行されているマニュアルやブログ情報などが、ほぼそのまま通用します。

これはありがたい!

あっさりと国境を乗り越え、日本でやっていたのと同じように販促に取り掛かれました。

ここで改めて思うのが、GAFAってすげーなと。

(ここでAppleとAmazonには触れませんが、下記の趣旨では4社とも同じと思います)

国境、文化、言語、習慣など、あらゆるカベを軽々と乗り越え、世界統一のサービスを提供しています。こんなことは人類史初めてのことなんじゃないでしょうか?

その影響力は計り知れません。

1社が強すぎることでの弊害もあるのでしょうが、それはそれで議論がなされるとして、少なくとも今は、GAFA最強で世界中至るところ、大小問わず、あらゆる店舗ビジネスはこの影響力を無視できないという現実には変わりありません。

ならば、自分もそのプラットフォームを上手に乗りこなさないと、店舗ビジネスでは勝負になりません。

今後もさらにGoogleやFacebookは、マーケティング手法は進化させていくのだと思います。

私もシンガポールからその動向をウォッチし、食らいついていこうと思います。

Hello everyone. This is Ken, who runs Anytime Fitness in Singapore. Thank you for visiting my blog today. It seems that the rainy season has ended earlier than usual in Singapore. Until recently, it rained heavily at some point almost every day, and it was mushy, but now it's not so much and it's comfortable. Looking at the news in Japan, it seems to be colder than usual this year. I can't believe I'm here. Last year, I left Japan in mid-September at the end of summer. From there it's been summer in Singapore. If summer continues for this long, my body will become more and more summer-specific, and I think I can't stand the winter in Japan anymore. I am a little worried. Aside from the climate story, I have thoroughly renovated the facility in the past month. Expansion of power racks, increase of weight plates, expansion of rubber mats for free weights, replacement of carpets, etc. The facility has been further enhanced. We will widely disseminate this information to everyone in Singapore and aim to increase memberships. No matter how nice the facilities and the excellent service we can provide, it makes no sense unless it is known to the market. Fitness can be done more easily! You can continue! There is Anytime Fitness for that! To disseminate this to the world, gain sympathy, and encourage people to take action. This is where I come to Singapore and my skills are questioned. Based on my experience in Japan, I'd like to achieve remarkable results. Now that I'm enthusiastic, what should I do with this kind of marketing and promotion in Singapore? Will the method used in Japan work in Singapore? Or is Singapore a unique method established? There are so many things I don't understand. As a starting point, I looked into Google and Facebook ads. Then, it turned out that the operation flow is almost the same as in Japan. No, it's the same as Japan, or the operational rules established in the US are unified around the world. For example, how to get an owner account on Google Business Profile and appeal store information on Google map. The flow from acquiring a Facebook business account to placing an advertisement. Manuals and blog information published in Japan can be used almost as they are. I easily crossed the border and started sales promotion just like I did in Japan. I think again that GAFA is amazing. (I will not touch on Apple and Amazon here, but I think that all 4 companies are the same for the following purposes) They easily overcome all kinds of borders, cultures, languages, customs, etc., and provide world-unified services. Isn't this the first time in human history? Its influence is immeasurable. There may be some negative effects from one company being too strong, but the reality is that, at least now, GAFA is the strongest and all store businesses, large and small, cannot ignore this influence, even if it is argued. There is no change in. Then, if you don't manage the platform well, you won't be able to compete in the store business. I think that Google and Facebook will continue to evolve their marketing methods. I will also watch the trend from Singapore and try to catch up.

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