見出し画像

使徒的・預言的啓示「サタンの偽りに打ち勝つ3つの方法!」

親愛なる勝利に満ちた聖徒の皆様!

ヨハネ10:4は、「彼は、自分の羊をみな引き出すと、その先頭に立って行きます。すると羊は、彼の声を知っているので、彼について行きます」と言っています。
イエスは良い羊飼いの声と、サタンの声との違いをおっしゃっていたのでした。人間として私たちはイエスの声、あるいは偽り者のサタンの声、いずれかによって影響されます。
クリスチャンとしての私たちの歩みの中での勝利と成功の鍵は、真理の声を本当に知ることです!

以下が、「サタンの偽りに打ち勝つ3つの方法」です!

1. 私たちが聞くものが 私たちの信仰、あるいは私たちの不信仰を活性化します(ローマ10:17)

-「信仰」は肯定的もしくは否定的、どちらかになり得ます。私たちが信じるものを私たちは語り、そしてそれを行動に起こすのです。

- 私たちが聞くものは 良いほう または悪いほうの いずれかによって、自分の信仰と期待感を活性化してしまいます。

- 私たちがイエスの良い知らせの真理の全容について聞く時、私たちは ようやく、正しい声に聞き従い始めます。


2. クリスチャンの最初の行動は、悪霊どもの声を追い出すことです(マルコ16:17)

- 私たちが「良い知らせ」を聞く時、私たちはようやく「悪い知らせ」を追い出すことができるようになります!

- 悪霊どもは私たちの人生に呪いや誘惑をもたらします。私たちは呪いに打ち勝つことができます!

- 多くの場合、私たちは人間として悪いものだと思ってしまいます。私たちは絶えず自分の罪を悔い改めています。しかし、私たちは誘惑や、またサタンが私たちの思いに持って来るすべての悪から解放され得ます(マタイ6:13)。


3. 私たちは自分の思いが一新されるにしたがい 変革します(ローマ12:2)

- 私たちは自分自身を、新しいマインド・セット(思考・考え方)を持つことによって変革しなければならないと教えられています。これは、私たちの古い考え方のパターンを見分け、それらを取り除かなければならないことを意味します。

- 戦場は私たちの思いなのです! 私たちの思いは、悪霊ども、人間、また聖霊から情報を受け取ります。

- 私たちはこの戦いを、悪しき考え、否定的思い、責める思い、嫉妬の思いや、その他の非聖書的思いや考えを追い出すことを選ぶことによって打ち勝ちます。

- サタンは私たちがサタンの偽りを聞く時にのみ、私たちから盗むことができます。サタンの声は、人間の声ではありません。サタンの声は最初、とても静かな思いとして来ます。私たちがそれを受け入れるなら、サタンからの思いは もっとやかましくなり、そうしてそれは私たちを支配し始めます。

- 私たちは、イエスが教えた真理を聞くことを選ぶことによって打ち勝ちます。


サタンの偽りに打ち勝ち、そしてイエス・キリストの福音の真理を信じることを学びましょう!
私たちの人生に対するサタンの様々な策略に立ち向かう時です(エペソ6:10〜13)。

すべては真理のため!
使徒 ゲヤス・ローレンス

Apostolic Prophetic Revelation-3 ways to overcome the lies of Satan!


Dear victorious saints!

John 10:4 says, “And when he puts forth his own sheep, he goes before them, and the sheep follow him, for they know his voice.”
Jesus was talking about the difference between the voice of the good shepherd and the voice of Satan.
We as human beings are influenced either by the voice of Jesus or the voice of Satan, the lier.
The key to victory and success in our christian walk is to really know the voice of truth!

Here are 3 ways to overcome the lies of Satan!

1. What we hear activates our faith or our unbelief (Romans 10:17)

-Faith can be either positive or negative. What we believe we speak and act on it.

- What we hear activates our believing and expectation, either for good or for bad.

- When we hear about the full truth of the good news of Jesus, we then start following the right voice.


2. The first action for a Christian is to drive the voice of demons out (Mk.16:17)

- When we hear the good news we can then cast out the bad news!

- Demons bring to our lives curses and temptations. We can overcome curses!

- Many times we think that we as humans are bad. We are constantly repenting of our sins. But we can be delivered from temptations, and from every evil that Satan brings to our minds (Mt.6:13).


3. We are transformed as we renew our minds (Rom.12:2)

- We are told to transform ourselves by having a new mindset. This means that we have to discern the old thought patterns and get rid of them.

- The battleground is our mind! Our mind receives information from evil spirits, humans and the Holy Spirit.

- We win this battle by choosing to drive out evil thoughts, negative thoughts, thoughts of condemnation, thoughts of jealousy, and other unbiblical thoughts.

- Satan can only steal from us if we listen to his lies. The voice of Satan will not be a human voice. It will be a very quiet thought in the beginning. Then if we receive it, the thought from Satan will become louder, and then it will start ruling us.

- We overcome by choosing to listen to the truth of what Jesus taught.


Let us learn to overcome the lies of Satan and believe the truth of the Gospel of Jesus Christ!
It is time to stand up against the schemes of Satan in our lives (Eph.6:10-13).

All for the truth!
apostle Gaius Lawrence

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?