見出し画像

使徒的・預言的啓示「さらなる祝福を見るために、イエスが私たちのうちに成さっておられる5つの事柄!」ゲヤス・ローレンス

親愛なる聖徒の皆様!

 私たちはエジプトから出て、約束の地に移り入る「格闘の2ヶ月」に入っています。私たちは主の祝福を受け、また自由を見いだすために召されています。ヤコブが主の祝福をいただくために格闘したのと同じように、私たちもまた同様のことをしなければなりません。

 「この世の君」であるサタンは、人々や国々を束縛の中に閉じ込め続ける計画を持っています。しかし私たちは人々を盲目にし、また欺いている「この世の神」から、主が国々を自由にしたいと願っておられることを知っています(2コリント4:4)。主は、ご自分の教会と国々を祝福したいと願っておられます。

 主は私たちに、たくさんの祝福の実を結んで欲しいと願っておられます。ヨハネ15:1〜8では、主が私たちに約束してくださった祝福を いかにして私たちは増加させていくのか、その「秘訣」を見ることができます。

以下が、神の祝福が増加するためにイエスが私たちのうちに成さっておられる「5つの事柄」です!

1. イエスは、神の国の祝福が見られないものを刈り込まれます(ヨハネ15:1〜2)。

 - 神は、祝福を止めるようにさせる様々な事柄を取り除くように私たちを教えていかれます。

 - 鍵は、「イエスと聖書のことば」である「ぶどうの木」にとどまることです。イエスが私たちのうちに住まうにつれ、私たちはさらなる実を結び始めます。

2. イエスは私たちがさらに実を結ぶことができるよう、私たちがいま持っているものをきよめてくださいます(ヨハネ15:2〜3)。

 - 神が様々なもの取り除いてくださった後、神はご自分のみことばによってきよめてくださいます。

- 私たち自身が聖書のことば (ロゴス) を聞くことを許していくにつれ、私たちはきよめられます。聖書のことばに自分の時間を割くことが、さらなる祝福を受け取る時なのです!

3. イエスは私たちに、さらに実を結ぶようイエスにとどまるようにさせています。(ヨハネ15:4〜5)。

 - 「とどまること」とは、「住まうこと、居続けること」を意味します。私たちはイエスの臨在にとどまらなければなりません。

 - イエスの臨在にとどまること、もしくは住まうことは、私たちに祝福の実を実らすようにさせます。

4. イエスは私たちに、「様々な祝福の実」を願い求めて欲しいと望んでおられます(ヨハネ15:6〜7)。

 - イエスは、聖書のことばが私たちのうちに住んでいるなら、願い求めるようにと言われました(ヨハネ15:7)。私たちが信仰をもって願い求めることができるよう、イエスの約束は私たちのうちに住んでいなければなりません。

 - イエスは私たちが願い求める時、それが私たちのために かなえられると教えました。私たちがイエスの約束にとどまるにつれ、イエスは私たちに対するご自身の祝福を増し加えてくださいます。

5. イエスが栄光を受けることができるよう、イエスは祝福を受け取っていく人々を探し求めておられます! (ヨハネ15:8)。

 - 神は私たちを祝福したいのです。なぜでしょうか? イエスが栄光を受けるためです! 神の国の祝福を私たちに与える神に、全ての賛美が帰せられます。

 - 私たちが、神が私たちを祝福されることにおいて わくわく興奮されるということ、また神は私たちに様々な良いものを与えたいのだと知って理解する時、私たちはイエスにとどまります。

 - 私たちがイエスとイエスの約束にとどまることを選び取る時、私たちの人生の必要は全て満たされるようになります。

アクティベーション:

1. 皆さんは神からのどんな祝福を見ていますか? 皆さんは何を見たいでしょうか?

2. イエスが皆さんをきよめることを許す様々な約束とは何でしょうか?

3. 神の約束を見ることを妨げている罪または悪霊どもは何でしょう?

4. 皆さんがイエスの臨在と、また聖書のことばにとどまることができるよう、取り除かないとならないものは何でしょう?

皆さんが これらの問いについて答えまた考えるにしたがい、私たちはイエスとその約束にとどまり、神の祝福を見ることを選び取らなければなりません!

すべては新しい契約の祝福のために!
使徒 ゲヤス・ローレンス


Apostolic Prophetic Revelation-5 things Jesus is doing in us to see more blessings!

Dear saints!

We are in the two months of wrestling to come out of Egypt and move into the land of promises. We are called to receive the blessing of the Lord and find freedom. Just like Jacob wrestled for the blessing of the Lord, we must also do the same.

Satan, the prince of this world, has plans to keep people and nations in bondage. But we know that the Lord wants to set the nations free from the "god of this world" that is blinding and deceiving people (2 Cor.4:4). The Lord wants to bless His church and the nations.

The Lord wants us to bear a lot of fruit of blessings. In John 15:1-8 we see how we increase in the blessings that the Lord has promised us. 

Here are 5 things Jesus is doing in us to increase in the blessings of God!

1. Jesus will cut off things where there is no kingdom blessings (v.1-2).
- God will teach us to get rid of things that will cause the blessings to stop.
- The key is to abide in the vine, which is Jesus and His Word. As Jesus dwells in us, we start bearing more fruit.

2. Jesus will cleanse what we have now so that we can be more fruitful (v.2-3).
- After God cuts things off, He then cleanses by His Word.
- As we allow ourselves to hear the Word of God (Logos), then we become clean. Time in the Word of God is a time to receive more blessings!

3. Jesus is causing us to remain in Jesus to bear more fruit (v.4-5).
- To abide means to dwell and to stay. We must stay in the presence of Jesus.
- Abiding or dwelling in the presence of Jesus causes us to bear the fruit of blessings.

4. Jesus wants us to ask for the fruit of blessings (v.6-7).
- Jesus told us to ask when His words are dwelling in us (v.7). His promises must dwell in us so that we can ask in faith.
- Jesus said that when we ask, it will be done for us. Jesus will increase His blessings upon us as we abide in His promises.

5. Jesus is looking for those who will receive the blessings so that He can get the Glory! (v.8).
- God wants to bless us. Why? So that He gets the Glory! All praise goes to God who gives us His Kingdom blessings.
- When we see that God gets excited about blessing us, and that He wants to give us good things, then we will abide in Jesus.
- Every need can be met in our lives when we choose to dwell in Jesus and His promises.

Activation

1. What blessings from God do you see? What do you want to see?
2. What promises are you allowing Jesus to cleanse you with?
3. What sin or demons are hindering you to see the promises of God?
4. What needs to be cut off so that you can stay in the presence of Jesus and in the Word of God?
4. As you answer and think about these questions, we must choose to abide in Jesus and His promises and see the blessings of God!

All for the blessings of the New Covenant!
apostle Gaius Lawrence

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?