見出し画像

使徒的・預言的啓示「すべての信者のための4つの土台」ゲヤス・ローレンス

親愛なる聖徒の皆様!

金曜日の夜に過越の祭りのセダーの祝宴を、また日曜日に過越の祭りの礼拝を執り行なうことができたことは素晴らしいことでした。
そして10人の方々が洗礼式を受けることができたことも素晴らしかったです! 主を賛美します!
日曜日に主が私を導いてくださったメッセージ、それはマルコ16:15〜18からでした。

すべての信者のための4つの土台:

1.動き続けることをやめないように! (マルコ16:15)
- イエスは私たちに、全世界に出て行くようにと言われました!
- 私たちのミッションは、教会と世界に対するイエスの計画とともに動き続けることです。
- 私たちが止まりたくなる誘惑にかられたとしても、私たちは動き続けることを選ばなければなりません。イエスとともに歩き続けましょう!

2.私たちは、聖書のことば・神のことばを語り続けなければなりません(マルコ16:15)。
- 神の国の福音が、教会のメッセージです。
- 私たちの土台は、イエスが宣べ伝えられた真理でなければなりません。
- 私たちを自由にする聖書のことば・神のことばの真理を語ることによって、私たちは偽りに打ち勝つことを選ばなければなりません。

3.私たちは、生ける神の教会と繋がっていなければなりません(マルコ16:16)。
- バプテスマは、私たちの古い人生が終焉を迎えたことと、イエス・キリストにある新しい人生を指し示しています。 (ローマ6:1〜9)。
- 私たちの新しい人生とは、イエス・キリストとともに生きる人生です。私たちは今や、主の御からだであります(1コリント12:13)。
- 教会はイエスがこの恵みの時代に建てておられるものです(マタイ16:18)。

4.私たちは自分の言葉によって、自分の信仰を解き放つ人になることを選ばなければなりません(マルコ16:16)。
- しるしは未信者については来ません。しるしは聖書のことば・神のことばを宣言することによって自分の信仰を用いる人々について来ます(マルコ16:17)。
- 信者としての最初のステップは、イエスの御名によって悪霊どもを追い出すことです。
- 信者になった第2のしるしは、私たちが新しいことばを語ることです。これは信者が異言、もしくは新しい言語/ことばをもらうことです!
- 信者は超自然的なことばを語り(使徒2:4)、またイエスがされたように聖書のことば・神のことばも語ります! - 信者はサタンの偽りをあばきます(マルコ16:18)。サタンは全世界を欺く蛇であります(ルカ10:19)。
- 信者は人々が私たちに語る毒の悪しき言葉によって害を受けることはできません(マルコ16:18)。
- 信者は信仰によって、癒されることができます(マルコ16:19)。聖書のことば・神のことばは私たちの魂を癒し、そうして私たちの体を癒していきます。

私たちの人生を、聖書のことば・神のことばによって建て上げていきましょう。言葉によって、私たちの信仰を解き放ちましょう。
私たちが御霊の剣である聖書のことば・神のことばを語り始める時、しるしが私たちについて来ます!

すべては新しい始まりのため!
 使徒 ゲヤス・ローレンス

 Apostolic Prophetic Revelation- The Four Foundations for Every Believer

Dear saints!

It was wonderful to have a Passover Seder meal on Friday night, and then the Passover Service on Sunday. It was also wonderful to have 10 people be water baptized! Praise the Lord! The message the

Lord led me last Sunday was in Mark 16:15-18.

Four Foundations for every believer

1. Don’t stop moving! (v.15).
- Jesus told us to go to all the world!
- Our mission is to keep on moving with the plan of Jesus for the church and the world.
- We must choose to keep on moving even if we are tempted to stop. Keep on walking with Jesus!

2. We must keep on speaking the Word of God (v.15)
- The gospel of the Kingdom of God is the message of the church.
- Our foundation must be the truth of what Jesus preached.
- We must choose to overcome lies by speaking the truth of the Word of God that sets us free.

3. We must be connected to the church of the living God (v.16).
- Baptism speaks of our old life dying and our new life in Jesus Christ (Romans 6:1-9).
- Our new life is a life with Jesus Christ. We are now His body (1 Cor.12:13).
- The church is what Jesus is building in this age of grace (Mt.16:18).

4. We must choose to be a person who releases our faith through words (v.16)
- Signs do not follow unbelievers. Signs follow those who use their faith by declaring the Word of God (v.17).
- The first step of a believer is to cast demons out in the name of Jesus.
- The second sign is that we speak in new tongues. This means that a believer gets a new tongue or language!
- The believer speaks in supernatural tongues (Acts 2:4) and also speaks the Word of God like Jesus did!
- The believer picks up lies of Satan (v.18). Satan is the snake that deceives the whole world (Luke 10:19).
- The believer can not be harmed by the poisonous evil words that people say to us (v.18).
- The believer can be healed by faith (v.19). The Word of God heals our soul and then starts healing our bodies.

Let us build our lives on the truth of the Word of God. 
Let us release our faith through words. 
Signs will follow us when we start speaking the Word of God, the sword of the Spirit!

All for the new beginning!
Apostle Gaius Lawrence

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?