見出し画像

使徒的・預言的啓示「信仰から離れ落ちない3つの方法!」ゲヤス・ローレンス

親愛なる勝利にあふれた聖徒の皆様!

多くの人々が、主イエス・キリストの純粋な福音から離れ落ちている季節に私たちはおります。多くの信者たちが、みことばの真理の土台がないために揺れ動いています (ヘブル6:1〜3)。
使徒パウロは、彼が賞に預かる者となるために福音 (新しい契約) のためにあらゆることをしていると言いました (1コリント9:23)。

私たちが新生する時、私たちが地上にいる時間を全うした時に、イエスが私たちを天に携え上げてくださることを知っています。
私たちはみことばと神の御霊によって確信を持っていますが、神が地上で私たちに与えてくださったこの時間の間に、全ての人が忠実であり続けるとは限りません。
私たちは今この地上に 福音を宣べ伝え、福音に従い、また福音の報いを受けるためにいます!

以下が『 “信仰 the faith” から離れ落ちない3つの方法』です:

1.私たちは、あらゆることにおいて自制を働かせないとなりません (1コリント9:25)。

-私たちの体、魂と霊の自制は非常に重要です。私たちはみことばによって私たちの体を自制し、治めなければなりません(1コリント9:27)。

-パウロは、自分が失格者になりたくないと言いました。これは私たちが失格し得ることを意味しています!
パウロは、みことば (新しい契約の真理) のために生きることによって、主に従い忠実であることの報いについて言っています。


2.私たちの戦いは、信仰そのもの(“The” faith)の戦いなのです(1テモテ6:12)。

-私たちは人々、サタンや悪霊どもとの戦いをしてはおりません。イエスは、サタンを打ち負かしました。 パウロは、御国の福音の真理に対する戦いのことを指しているのです。多くの人々が、福音の真理から離れ落ちていっていました。彼らが光の御使いであるサタンの偽りを信じていたからでした (2コリント11:14)。

-私たちは今、みことば (新しい契約) の真理のための戦いにも入っています。私たちが勝利者の栄冠を受け続けるために、真理の土台は非常に重要です (2テモテ4:7)。


3.私たちは、私たちの中で戦っている欲望に対して戦います(ヤコブ4:1)。

-私たちは福音を信じることによって、サタンからの偽りに対して戦います。しかし私たちは、聖なる神の臨在の満ち満ちた様のうちに歩むことによって、“肉”を殺さなければなりません。

-私たちの肉は、神に敵対しています (ローマ8:7)。私たちの肉は神を喜ばし、新しい契約の真理に従いたくありません (ローマ8:8)。私たちの肉は、聖書を読み 学びたくありません。

-私たちの肉に打ち勝つためには、私たちは御霊によってからだの行いを殺さなければならないと教えられています(ローマ8:13)。これは神の臨在と力によって、私たちが導かれることを意味します (ローマ8:14)。

真理の土台から多くの者が“離れ落ちる”この季節において、イエスの真理と御国の福音に忠実でい続けましょう。
信仰そのもの(“the” FAITH) の、りっぱな戦いを戦いましょう!

すべては福音の真理のため!
使徒 ゲヤス・ローレンス


Apostolic prophetic Revelation- 3 Ways to not Fall away from the Faith!

Dear victorious saints!

We are in this season where many are falling away from the pure gospel of the Lord Jesus Christ.
Many believers are shaking because there is no foundation of the truth of the Word of God (Hebrews 6:1-3).
Apostle Paul said that he does everything for the sake of the gospel (New Covenant Truth), so that he may be a partaker of the prize (1 Cor.9:23).

When we are born again, we know that Jesus will take us to Heaven when our time is done on the earth.
We have assurance through the Word of God and the Spirit of God, but not everyone will stay faithful during this time that God has given to us on earth.
We are on this earth now to preach the Gospel, obey the gospel and receive the rewards of the gospel!

Here are 3 ways to not fall away from the “faith”;

1. We must exercise self-control in all things (1 Cor.9:25)

- Self-control of our body, soul and spirit is very important. We must discipline our body and keep it under control by the Word of God (1 Cor.9:27).

- Paul said that he did not want to be disqualified. This means that we can be disqualified!!! He is talking about the rewards of obeying and being faithful to the Lord by living for the Word of God (New Covenant Truth).

2. Our fight is the fight of “The” faith (1 Tim.6:12)

- We are not in a fight with people, Satan and demons. Jesus defeated Satan. Paul is speaking of the fight of the truth of the gospel of the Kingdom. Many were falling away from the truth of the gospel because they were believing in the lies from Satan, the angel of light (2 Cor.11:14).

- We are also now in the fight for the truth of the Word of God (New Covenant Truth). The foundational truths are very important for us to keep to receive the victors crown (2 Tim.4:7).

3. We fight against the passions that are warring in us (James 4:1)

- We war against the lies from Satan by believing the Gospel. But we must kill the “flesh” by walking in the fullness of the presence of a Holy God.

- Our flesh is fighting against God (Rom.8:7). Our flesh does not want to please God and obey the New Covenant truths (Rom.8:8). Our flesh does not want to read and study the Bible.

- To overcome our flesh, we are told to put to death the deeds of the flesh by the Spirit of God (Rom.8:13). This means that we are led by the presence and the power of God (Rom.8:14).


Let us in this season of many “falling away” from the foundational truths, let us keep faithful to the truth of Jesus and His gospel of the Kingdom.
Let us fight the good fight of “the” FAITH!


All for the Truth of the Gospel!
apostle Gaius Lawrence

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?