見出し画像

現役大学生が世界を旅するまでの物語🌏

*この物語は、完結した物ではなく今から作り上げていく物語です。

世界を飛び回りたい! 

そう、僕が思ったのは20歳の大学2年生の時だった。

僕は高校卒業後、F県のK大学に行った。大学に行った理由としては、小学校から野球を初め、高校3年生の時に声をかけていただいたことだった。その頃の僕の目標は、大学卒業後は野球を通して企業に入社することだった。野球の結果は入学してからそこそこのの結果は出ていたが、私の気持ちが変わったことはほんの小さなこととだった。 

ふたつの出来事

ひとつ目は、フィリピン人の​Jに出会ったことだった。僕は4人兄弟で3人の姉がいて3番目の姉がJと結婚した。その時に、J使っていた英語がシンプルにかっこよかった。だから、まずは英語を話せるようにしたいと思った。その一ヶ月後に年末ということで地元に帰って友達の家でご飯をいただいた。この時の出来事が僕の世界を一変させたのだ。

ふたつ目。この時に話をしたのがお友達のお父さんだった。僕が軽く「海外に行ってみたいな〜」というと友達のお父さんも軽く、「行ったほうがいいよ」と呟いた。その後にこう言った。「若いうちしかできんし、世界観も絶対に変わるけ」そう言われ他の人と違う世界をみたいと思った。

こうして僕は卒業後は海外に行くんだと決めた。


              2021.8.30


The story of the real college student traveling the world

*This story is not complete, it is a story that is now creating.

I want to fly around the world !

Yes, I thought it was when I was in the second year of college 20.

I went to "K" university after graduating high school. The reason Went to college, started playing baseball from elementary school, I decided to play baseball when I was in high school. My goal at that time, After graduating from college, I was going to play baseball and enter the company. The result of the baseball came out after admitted , but it was only a small thing that changed my mind.

Two events

The first is that, I met a Filipinos "J". I have four brothers and three sisters,My third sister marred "J". The English I was using then was great. So I wanted to speak English first. A month later, I went home and ate at my friend's house. The incident at this time changed  my mind. 

The second one, I speak at this time, but it was my friend's father. I said that I want to go abroad. And my friend's father said so too. "You can only do it when you're young and you can see the would" after that,I said. I wanted to see a world different from people.

I decided to abroad after graduating from college.

※ Forgive me for my terrible English.😅


                                                         2021.8.30








この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?