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NHKラジオビジネス英語 (Lesson 22)

自分の英語学習のためにNHKラジオビジネス英語のスクリプトを書き起こしています。
自分のディクテーション次第なので、誤っている可能性があります。その点はご容赦ください。誤りを見つけたら教えていただけるとありがたいです。


The thing is how we can groom our target customer from a younger age.
Say, you are a successful young professional in your twenties. Drinking in some high end bar, you encounter some unusual gin, whisky or tequila produced by WCS. You then visit our website, where you see a well-presented variety of quirky everyday wines from interesting countries. You spend your thirties drinking natural wines, everyday New World wines, before moving up the ladder into Californian, and then into more prestigious French wines in your forties to fifties.
Does that sound realistic?

Very.

I think so, too. However, since WCS is a British company, I think sticking to whisky and gin would be more suited to the brand than branching out to tequila or sake.

We actually have informal relationships with gin and whisky distilleries in Scotland. So, we could discuss possible partnerships with them.

It's good to know we have options.


The thing is ~. 問題は~だ、重要なのは~だ
 It all comes down to ~. The bottom line is ~.

groom 育てる、教育する

encounter 偶然出会う

quirky 風変りな、一風変わった

New World ニューワールド(ワインの産地では、南北アメリカだけでなく、日本などのアジア太平洋地域を含む)

move up the ladder ステップアップする

branch out 手を広げる、進出する、拡大する

distillery 蒸留所、蒸留酒製造所


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