見出し画像

エストニア語勉強する会10

オンライン会の参加はこちらのDiscordサーバーへどうぞ!

解説動画はこちら。

*文法

1. 日付の表現
・「今日は〜です」のような文型での表現
 Täna on esimene jaanuar. 今日は1月1日です
 Homme on kümnes november. 明日は11月10日です
・「〜に、〜で」のような文型での表現
 Uus aasta algab esimesel jaanuaril. 新年は1月1日に始まります。
 Mardipäev on kümnendal novembril.
 聖マルティヌスの日11月10日にあります。

画像1

なお、これらが数字で表記してある場合も読み方はそれぞれの意味に準ずる。
・Mis on teie sünniaeg? 生年月日は何ですか
 30. mai. 1976 → kolmekümnes mai tuhat üheksasada seitsekümmend kuus
・Millal te olete sündinud? いつ生まれましたか?
 30. mai. 1976
 → kolmekümnendal mail tuhat üheksasada seitsekümmend kuus aastal 

2. oskama, saama, võimaの使い分け
 すべて訳は「〜できる」であるが、微妙に用法が異なる。
・oskama「やり方を知っている」
 Ma oskan ujuda. 私は泳げる。
 Ta oskab soome keelt. 私はフィンランド語ができる。
・saama「能力がある」
 Sain
tuttavaks. 知り合いましょう。
 Ma ei saanud aru. わからなかった。
 Ta ei saa kohe tulla. 彼は今行けない。
・võima「条件的に可能」
 Ma võin sind aidata. 手伝えるよ。
 Siin ei või seista. ここで立ってはいけない。
 Mida ma võin võtta? 何を取っていい?

3. 始まる/終わる、始める/終える
・自動詞: algama「始まる」、lõppema「終わる」
 Kontsert algab kell 19. コンサートは19時に始まる。
 Millal su töö lõpeb? いつ仕事が終わる?
・他動詞: alustama + 名詞/hakkama + MA動詞「始める」、
 lõpetama「終える」
 Kõik on kohal. Alustame tundi. 全員いるね。クラスを始めよう。
 Hakkasime maja ehitama. 家を建て始めよう。
 Ma hakkasin eesti keelt õppima. エストニア語を勉強し始めた。
 Ma lõpetasin kooli viis aastat tagasi. 5年前に学校を卒業した。
 Ma alustasin siin tööd aastal 2013. ここで2013年に仕事を始めた。
 Me alustame tundi 15 minutit hiljem. 15分後にクラスを始めよう。

4. 語尾-na「〜として」、-ks「〜になるために」
-na「〜として」
 Kellena sa töötad?  何として働いているの?
 Politseinikuna. 警察官として。
-ks「〜になるために」
 Kelleks sa õpid? 何になるために勉強しているの?
 Ma õpin arstiks. 医者になるために勉強している。

5. 第3格を目的語に取る動詞
 otsima: 
Me otsime uut sekretäri. 私達は新しい秘書を探している。
 ostma: Me ostsime saia ja leiba. 私達はパンを買った。
 oskama: Nad oskavad rootsi keelt. 彼らはスウェーデン語ができる。
 pakkuma: Pakume head palka. 私達は良い給料を出す。
 ootama: Ma ootan sind Vilde kohvikus. ヴィルデカフェで待ってるね。
 vaja olema: Sul on puhjkust vaja. 君は休暇が必要だ。

*文章例

こちらで音声が聴けます。40, 10 - D 5です。

D1
A: Kellena te töötate? 何の仕事をしていますか?
B: Ma töötan perearstikeskuses õena.
 私は家庭医センターで看護師として働いています。
A: Ja kellena töötab teie abikaasa? パートナーは何の仕事をしていますか?
B: Ta on ühes firmas turvamees. 彼は会社で警備員として働いています。

D2
A: Kus sa töötad? どこで働いてる?
B: Ma töötan Maarjamõisa haiglas. マールヤムイザ病院で働いてる。
A: Kui kaua oled seal töötanud? どのくらいそこで働いてる?
B: Sügisel saab juba viis aastat. 秋にはもう5年になる。

D3
A: Mis tööd su vend teeb? 兄弟は何の仕事をしてる?
B: Ta on automehaanik. 自動車整備士だよ。
A: Kas ta töötab oma kodus? 家で働いているの?
B: Ei, Linnu tee autoteeninduses. いや、リンヌ通りの自動車修理屋で。
A: Väga hea, ma pean siis ka oma autoga tema juurde minema.
 いいね、私も自動車を彼のところに持っていかなくちゃ。

D4
A: Mis tööd sa praegu teed? 今は何の仕事をしてるの?
B: Ma töötan ehitusel. 建設業界で働いてる。
A: Tõesti, meil on vaja head ehitajat. Me hakkame just uut maja ehitama.
 Kas sa tahad meile tööle tulla?
 本当?私達も良い建設作業員が必要なんだ。
 新しい家を建て始めるところでね。うちに働きに来たい?
B: Jah, miks mitte. うん、いいよ。

D5 Otsin tööd 仕事を探した
A: Tere päevast! Vanalinna hotelli restoran kuuleb.
 こんにちは!旧市街ホテルレストランです。
B: Tere! Minu nimi on Martin Suvi. Ma otsin tööd kelnerina.
 Kas teie restoranis on vaja uut kelnerit?
 どうも!私の名前はマルティン・スヴィです。
 私はウェイターとして仕事を探しています。
 あなたのレストランで新しいウェイターが必要ですか?
A: Jah, me võtame kaks või kolm uut inimest. Kus te olete varem töötanud?
 はい、私達は2,3人の新人を採ります。
 どこかで前に働いたことがありますか?
B: Ma lõpetasin gümnaasiumi sel kevadel ja suvel ma töötasin kaks kuud  Pärnu Postipoiss.
 私は高校をこの春に卒業し、夏にはパルヌポスティポイスで
 2か月間働きました。
A: Väga hea. Kas te saate homme hommikul siia tulla? Siis räägime.
 いいですね。明日ここに来れますか?お話しましょう。
B: Hästi, mis kell teile sobib? いいですね、何時がいいですか?
A: No ütleme näiteks pool üksteist. では例えば10時半はどうですか。
B: Jah, väga hea. Kohtumiseni homme.
 はい、いいです。明日会いましょう。
A: Ootame teid. Nägemist. お待ちしています。さようなら。

D6
A: Palun rääkige, mis haridus teil on?
 どうぞお話しください、何の教育を受けていますか?
B: Ma olen lõpetanud keskkooli Võrus. 私はヴルの高校を卒業しました。
A: Mis aastal te lõpetasite? 何年に卒業しましたか?
B: 2012. 2012年です。
A: Ja mida te pärast seda tegite? その後何をしましたか?
B: Siis läksin õppima Tartusse ametikooli.
 タルトゥの専門学校に勉強しに行きました。
A: Mis eriala te õppisite? 何の専門を勉強しましたか?
B: Ma õppisin kokaks. シェフになるために勉強しました。
A: Selge. Ja kas töötate praegu oma erialal?
 なるほど。今はあなたの専門分野で働いていますか?
B: Jah, ma töötan Toomkooli restoranis juba kolm aastat.
 はい、トーム学校のレストランでもう3年働いています。
A: Ja kuidas teile see töö meeldib? その仕事はどのように好きですか?
B: Üldiselt väga, ma olen õnnelik, et ma selle töö leidsin.
 全体的にとても、この仕事を見つけたので嬉しいです。

ここから先は

0字

¥ 100

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?