見出し画像

エストニア語勉強する会04

オンライン会の参加はこちらのDiscordサーバーへどうぞ!

今回の講義動画はこちら。

*文法

1. 第1格、第2格、第3格
第1格 Nimetav: kes? mis? : 誰が?何が?
 Eesti keel on ilus keel. エストニア語は美しい言語です。
第2格 Omastav: kelle? mille? : 誰の?何の?
 Mul on eesti keele õpik. エストニア語の教科書を持っています。
第3格 Osastav: kede? mide? : 誰を?何を?
 Ma õpin eesti keelt. 私はエストニア語を勉強しています。

2. 単数形、複数形
単数形第2格(上記Omastav)
語尾に-dを付けると複数形になる。
例: targa poisi → targad poisid
単数形
 See on tark poiss. これは頭​​のいい男の子です。(第1格)
 Selle targa poisi nimi on Ott. 
 この賢い男の子の名前はオットです。(第2格)
 Klassis on kuus tarka poissi.
 クラスには6人の賢い男の子がいます。(第3格)
複数形
 Need on targad poisid. これらは賢い男の子たちです。

3. 2以上の数字+名詞:第3格Osastav
名詞の前に
2以上の数詞がつく場合、名詞(と名詞の修飾語)が第3格Osastavになる。
Osastavの語尾は3パターンで、-t, -d, もしくは各母音で終わるものとなる。

画像1

画像5


4. ei ole = pole + 
第3格Osastav
Mul ei ole kassi. 私は猫を飼っていません。
Mul ei ole koera.  私は犬を飼っていません。
Mul ei ole õde. 私には妹がいません。
Tal ei ole venda. 彼には兄弟がいません。
Mul pole autot. 私は車を持っていません。
Tal pole ratast. 彼は車輪を持っていません。

5. 第2格 Omastav: kelle? mille?「誰の?何の?」の用法
minu
maja 私の家
minu venna maja 私の兄の家
tema korter 彼のアパート
tema õe korter 彼の妹のアパート
前述したとおりOmastavは複数形-dの原型になるが、更に語尾-lや-leを付ける場合(後述)の原型にもなる。
例: venna → vennad, vennal, vennale

6. kellel on? kellel ei ole?
Mul on neli kassi. 私はネコを4匹飼っています。
Mul ei ole kassi. 私はネコを飼っていません。

画像5


7. kellele meeldib? kellele meeldivad?
Mulle meeldib punane. 私は赤が好きです。
Mulle ei meeldi punane. 私は赤が好きではありません。
Mulle meeldivad roosid. 私はバラが好きです。
Mulle ei meeldi roosid. 私はバラが好きではありません。

画像5

8. ära, ärge: 否定命令
単数(sina/saと同様の場合)ではära + 単数命令形、複数(teie/teと同様の場合)ではärge + 複数命令形となる。複数のとき、複数命令形の語尾が-keでも先導する語はärgeである(ärkeではない)に注意。

画像6

*会話例

こちらで音声が聴けます。17, 4 - D 1 ...などです。

1.
A: Tiit, mitu õde-venda sul on?
 Tiit、何人きょうだいがいるの?
B: Mul on kaks venda.
 二人兄弟がいる。
A: Kus su vennad elavad?
 兄弟はどこに住んでるの?
B: Üks elab Viljandis ja teine Tartus.
 一人はViljandiに、もう一人はTartuに住んでる。
A: Mis nende nimed on?
 彼らの名前は何?
B: Ott ja Ants.
 OttとAnts。
A: Kas neil lapsed ka on?
 彼らは子供もいる?
B: Otil ei ole, aga Antsul on kaks poega.
 Ottはいないけど、Antsは二人息子がいる。

2.
A: Kas sul on õde või vend?
 姉妹か兄弟がいる?
B: Jah, mul on kolm õde.
 うん、3人姉妹がいる。
A: Kus su õed elavad?
 姉妹はどこに住んでるの?
B: Kaks elavad Saaremaal ja üks elab Soomes.
 二人はSaaremaaに、一人はフィンランドに住んでいる。
A: Mis nende nimed on?
 彼らの名前は何?
B: Mari, Piret ja Juuli.
 Mari, PiretとJuuli。

3.

A: Kas sul auto on?
 車を持っている?
B: Ei, mul ei ole autot.
 いや、車を持ってない。
A: Aga kas sul jalgratas on?
 自転車を持っている?
B: Jah, mul on nüüd uus ratas.
 うん、今新しい自転車を持ってる。

4.

A: Kas sul kass või koer on?
 猫か犬を飼っている?
B: Mul ei ole koera, aga on kaks kassi.
 犬は飼ってないけど、二匹猫を飼ってる。
A: Mis värvi nad on?
 彼らは何色?
B: Üks on must ja teine on tumehall.
 一匹は黒で、もう一匹は濃い灰色。

5.
A: Kas sulle meeldib see sinine värv?
 この青色が好き?
B: Mitte eriti.
 別に。
A: Aga see helekollane?
 この淡黄色は?
B: Ma arvan, et see on küll päris ilus.
 これはとても美しいと思う。

6.
A: Mis värvi lilled sulle meeldivad?
 何色の花が好き?
B: Valged? Aga sulle?
 白?あなたは?
A: Mulle meeldivad punased. Punane on armastuse värv.
 赤いのが好き。赤は愛の色だからね。

*会話例

Robert räägib oma perest. 
ロバートが彼の家族について話します。
Tere, mina jälle siin, Robert Roosipuu.
こんにちは、私です、Robert Roosipuuです。
Nüüd ma räägin teile, kes ma olen ja mis mul on.
今、私が誰であるか、私が何を持っているかを、あなたに話します。
Ma olen pärit Pärnust. Minu ema ja isa elavad praegu ka Pärnus.
私はPärnu出身です。 私の母と父も現在Pärnuに住んでいます。
Nende maja on mere ääres. Pärnus on väga ilus meri.
彼らの家は海沿いにあります。 Pärnuにはとても美しい海があります。
Mina elan nüüd Tallinnas Nõmmel.
私は現在、TallinnのNõmmeに住んでいます。
Mul on väike kollane maja Vabaduse puiesteel.
Vabaduse通りに小さな黄色い家を持っています。
Mulle meeldib kollane värv. Minu maja number on 98.
私は黄色が好きです。 私の家番号は98です。

Ma olen abielus. Mul on naine Lilli.
私は結婚しています。 私には妻のLilliがいます。
Lillil on sinised silmad ja heledad juuksed.
Lilliは青い目とブロンドの髪をしています。
Lilli on ka väga ilus, tark ja hea.
Lilliもとても美しく、賢くて良いです。
Meil on vana punane auto ja kaks jalgratast.
私達は古い赤い車と2台の自転車を持っています。
Minu ratas on roheline ja Lilli ratas on hall.
私の自転車は緑色で、Lilliの自転車は灰色です。
Meil on loomad ka. Meil on üks koer.
私達は動物も飼っています。 犬を1匹飼っています。
Tema nimi on Portus. Portus on valge.
彼の名前はPortusです。 Portusは白です。
Portusele meeldib väga hamburger.
Portusはハンバーガーが大好きです。
Meil on ka kaks kassi. Üks on must ja teine on oranž.
私達は猫も2匹飼っています。 1匹は黒で、もう1匹はオレンジです。
Nende nimed on Miks ja Maks. Kassid armastavad šokolaadi.
彼らの名前はMiksとMaksです。 猫たちはチョコレートが大好きです。
Muidugi armastab ka Lilli šokolaadi.
もちろんLilliもチョコレートが大好きです。

*単語リスト

シート04. Üks ja Mituが今回のぶんです。

*Keeleklikk例文シート

対応範囲のKeeleklikkはこちら。サインアップ・ログインは各自お願いします。
シートは空欄部分白文字なので、選択状態にすると見えます。



ここから先は

0字

¥ 100

期間限定 PayPay支払いすると抽選でお得に!

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?