私の経歴(好きだからこそ)


帰りの電車の中、明日提出する退職願を書いていました。もっと強くなりたい、このままでは終われないと頭の中はそのことでいっぱいでした。
しかし、家族にも職場にも反対されました。香川師範にも相談しましたが、師範にすら、今の安定した仕事を捨ててまで上京する気持ちがあるのか?中途半端な気持ちならやらない方がいいと言われてしまいました。剣もほろろ…それでも私の気持ちは変わらず、もう一度どうしてもやりたい気持ちを伝えると、それなら頑張れという言葉を頂きました。

平成5年3月に研修生の試験を受け、4月に入協し、それからの2年間は総本部の研修生として修行を積み、2年後に研修生を卒業し、晴れて総本部指導員になることができました。

研修生時代には色々なことがありました。指導員稽古というのは、今と違い想像以上に恐ろしいものでした。大好きな空手が嫌いになるんじゃないかと思うほど。先生、先輩方は稽古が始まると豹変し、毎日重苦しい雰囲気の中での稽古。嫌だったなぁ(笑)その経験が私を支えていると言っても過言ではありませんが、当時はそう思えませんでした。しかし今となっては良い思い出です。

お金もなかった。家賃83,000円のアパートに住み、最初の半年は交通費のみ支給。7ヶ月目からは給料50,000円。さあどうする?

そこはアルバイトしかないですよね。渋谷センター街の一番奥にあった沖縄料理店で一年。その後は三鷹駅前の立ち食いそば屋で一年。貧乏で辛かったけど、それでも充実した時間でした。

On the train ride home, I was writing my resignation letter to be submitted tomorrow. My mind was filled with the thought that I wanted to be stronger and that I could not end up like this.
However, both my family and my workplace were against it. I talked to Kagawa Shihan about it, but even he asked me if I had the desire to leave my current stable job to come to Tokyo. He told me that I should not do it if I have half-hearted feelings. But that didn't change my mind. When I told him how much I really wanted to do it again, he told me to go for it then.

I took the Kensyusei exam in March 1993, entered the Japan Karate Association in April 1993, and spent the next two years training as a Shidoin at the headquarters.

Many hard things happened during my time as a Kensyusei. Unlike now, instructor training was more frightening than I had imagined. I thought I would start to hate karate, which I love. Sensei and senpai changed drastically once the training started, and we had to practice in a heavy atmosphere every day. It is no exaggeration to say that this experience has sustained me, but at the time I didn't think so. But now it is a good memory.

I had no money. I lived in an apartment with rent of 83,000 yen, transportation expenses only for the first six months, and a salary of 50,000 yen from the seventh month. What to do now?

There was only part-time work for me. I worked at an Okinawa restaurant at the far end of Shibuya Center Street for a year. After that, I worked at a standing noodle shop in front of Mitaka station for a year. I was poor and it was hard, but it was a very substantial time for me.

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?