見出し画像

インターン 自己紹介

English below

はじめまして!
8月から2か月間お世話になってます!加藤怜有です。

【自己紹介】
名前:加藤怜有(かとう れあ)
出身:2001年生まれ 東京出身
所属:立命館アジア太平洋大学 アジア太平洋学部 環境・開発専攻 3年
興味:海外・食べ物・音楽・ゲーム

【これまでの活動】
・アメリカ高校交換留学(10か月)
・RA(寮スタッフ)
・TA
・その他イベント企画など


参加理由:
①     1つ目の理由としては現状で満足しないためでした。様々な所属していた学生団体の影響もあり、国際交流はできていたものの、コロナウイルスの影響で実際に海外へ行く機会がほとんどありませんでした。私の周りが留学などで海外へ飛び立っていく中自分だけ何もせずに大学を卒業しないため、何かに挑戦しようと思いました。

②     私自身大学で開発を学んでいることもあり、新興国や発展途上国にとても興味がありました。そのうえ、マイクロファイナンスに興味を持っていました。私は会計などといった金融に関係する知識を大学で学んだことはありませんでしたが、これらのことをきっかけに飛び込んでやってみようと思いました。

2ヶ月間という、他のインターン生と比べると短い期間かもしれませんが、
できる事を全て吸収し全力を尽くしたいと思います!
よろしくお願いいたします!


Hello, everyone‼
This is Lea and I’ve been working here from August for 2 months
【Introduce】
Name: Lea Kato
Born: in 2001, from Tokyo
Affiliation: Ritsumeikan Asia Pacific University, College of Asia Pacific Studies, Environment and Development, 3rd-year student
Interests: Foreign countries, food, music, games

Past Activities
・High school exchange student in the U.S. (10 months)
・RA (Residential Assistant)
・TAs
・Other event planning, etc.

【Reasons for participation】
①The first reason was not being satisfied with my current situation. Although I was able to participate in international exchanges due to the various student organizations I belonged to, I rarely had the opportunity to actually go abroad due to the coronavirus. While everyone around me was going abroad to study, I wanted to challenge myself to do something so that I would not graduate from university without doing anything.

②I was interested in emerging and developing countries because I had studied development at university. In addition, I was interested in microfinance. I had never studied finance-related knowledge such as accounting at university, but I decided to dive in and give it a try.

I may have only been for two months, a short period of time compared to other interns, but I was determined to absorb everything I can and do my best.

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?