見出し画像

He attended Harvard Law School 彼は1862年にハーバード・ロースクールに短期間通学しましたbriefly in 1862 ・・・ヘンリー・ジェームズがフランスに永住することを決意し、その後ロンドンに移った背後にはいくつかの理由

He attended Harvard Law School briefly in 1862 but then decided that literature was his calling. He settled permanently in England in 1876 (after moving back and forth between America and Europe and after trial residences in France and Italy). James never married. He maintained close ties with his family, including William's children. He kept up a large correspondence, was extremely sociable, and knew most of his contemporaries in the arts. His prodigious creative energy was invested for more than fifty years in what he called the "sacred rage" of his art. Leon Edel, James's influential modern biographer, divides the writer's mature career into three parts. In the first, which culminated with The Portrait of a Lady (1881), James felt his way toward and appropriated the so-called international theme-the drama, comic and tragic, of Americans in Europe and occasionally of Europeans in America. In the second period, he experimented with diverse themes and forms--initially in novels dealing explicitly with the social and political currents of the 1870s and 1880s, such as The Princess Casamassima, then in writing for the theater, and finally in shorter fictions exploring the relationship of artists to society and the troubled psyches of oppressed children, as in What Maisie Knew (1897). In his last period, the so-called major phase, which culminated with The Golden Bowl (1904), he returned to international and cosmopolitan subjects in elaborately complex narratives of great epistemological and moral challenge to readers. Three of his earliest books, A Passionate Pilgrim (stories), Transatlantic Sketches (travel pieces), and Roderick Hudson (a novel), were published in 1875. The American (1877) was his first successful extended treatment of the naive young American in conflict with the traditions, customs, and values of the Old World. Daisy Miller (878), with its portrayal of the "new" American girl, brought him widespread popu-larity. In this "study," as it was originally subtitled, a stubbornly naive American girl willfully resists European (and American) social mores. These works show James as neither a chauvinist for America nor a resentful émigré but a true cosmopolitan concerned with exploring American national character as it is tested by cultural displace-ment. In Daisy Miller in particular, James's skillful use of the limited point of view depicts a character who is himself limited by self-absorption and class position and who is thus unable to see Daisy for who she is.

彼は1862年にハーバード・ロースクールに短期間通学しましたが、その後文学が自分の使命であると決意しました。彼は1876年に英国に永住することを決めました(アメリカとヨーロッパを行き来し、フランスとイタリアで試し住まいをした後のことです)。ジェームズは結婚せず、家族との緊密な絆を維持しました。ウィリアムの子供たちを含む家族との関係を保ちました。彼は大規模な文通を続け、社交的であり、自分の時代の芸術界のほとんどの人々を知っていました。彼の驚異的な創造的エネルギーは、彼が自身の芸術の中で「神聖な激情」と呼んだものに50年以上にわたって投資されました。

ジェームズの影響力のある現代の伝記作家であるレオン・エデルは、作家の成熟期を三つに分けています。最初の時期は、『貴婦人の肖像』(1881年)で頂点に達し、ジェームズはいわゆる国際的なテーマに向かって進み、アメリカ人がヨーロッパで生きるドラマ、喜劇的なものから悲劇的なものまで、時折ヨーロッパ人がアメリカで生きるドラマを含めました。次の時期では、彼はさまざまなテーマや形式を試みました。最初は、1870年代から1880年代の社会と政治の潮流を明示的に扱った小説で、『プリンセス・カサマッシマ』のようなものから始まり、次に劇場の執筆、最後には社会との芸術家の関係と抑圧された子供たちの心理を探求した短編小説に移りました(『ホワット・メイジー・ニュー』、1897年)。最後の時期では、いわゆる「大作期」があり、『黄金の鉢』(1904年)で頂点に達しました。この期間では、読者に対する知識論的で道徳的な挑戦が含まれた複雑な物語で、国際的で国際的な主題に戻りました。

彼の最初の3冊の本、『情熱の巡礼者』(短編集)、『大西洋を渡るスケッチ』(旅行記)、『ロデリック・ハドソン』(小説)は、1875年に出版されました。『アメリカン』(1877年)は、アメリカ合衆国の伝統、習慣、価値観と対立する若いアメリカ人を長編で初めて成功裏に描いた作品でした。『デイジー・ミラー』(1878年)は、「新しい」アメリカの少女を描いたことで広く人気を博しました。特に『デイジー・ミラー』では、ジェームズの限られた視点の巧妙な使用が、自己中心的で階級的な立場に制約され、そのためデイジーを彼女自身とは異なる存在として見ることができないキャラクターを描写しています。


Henry Jamesはフランスに永住の決意をもって移住したが、なぜロンドンに移ったのですか?

ChatGPT

ヘンリー・ジェームズがフランスに永住することを決意し、その後ロンドンに移った背後にはいくつかの理由があります。彼の移住の主な動機は以下のような要因が影響しています:

  1. 文学的な環境とインスピレーション: フランスはジェームズにとって文学的なインスピレーションの源でした。彼はフランス文学、特に19世紀のフランス小説家に非常に影響を受けました。彼はフランス文学の大家と交流し、その文学環境に魅了されました。

  2. 創作活動の拠点: フランスはジェームズにとって創作活動の拠点として理想的でした。彼はフランスで多くの作品を執筆し、その環境が彼の文学的なスタイルやテーマに影響を与えました。

  3. 文化的多様性: パリは当時から国際的な都市であり、さまざまな文化的背景を持つ人々が集まっていました。ジェームズはこの文化的多様性に魅了され、異なる視点と経験から学び、創作に取り入れました。

しかし、ロンドンへの移住は、いくつかの要因によって生じたものです。一つは彼の家族の健康状態でした。特に彼の妹アリスの健康が悪化し、彼女の治療やサポートのためにロンドンに滞在する必要がありました。また、ロンドンは当時の国際的な文化的中心地の一つであり、文学、芸術、社交などの活動に参加する機会が豊富でした。

したがって、ジェームズの移住は一部は文学的動機によるものでしたが、家族の健康と新たな文化的刺激を求める要因も影響しています。彼はフランスとロンドンの両方で豊かな創作活動を行い、これらの場所が彼の作品に大きな影響を与えました。

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?