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#3 BMWの広告がマジで最高すぎ【一笑門 マガジン】

どうも、伊志嶺海です。

このマガジンでは、毎朝配信しているPodcastプログラム「伊志嶺海【一笑門 RADIO】」の内容を日本語と英語の記事にて発信しております。

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おはようございます。伊志嶺海です。

「日本の夜明けを創る。」を合言葉に、相棒とともに夜明創造プロジェクト旦 -TAN-を運営しております。

今日は、BMWの広告がめちゃくちゃ最高というお話です。

2005年に日経新聞の全面広告で出された「人生に多くのことを求める人へ、BMW」という有名車メーカーBMWの広告なのですが、1人の男としてものすごく憧れましたね。

僕はこの広告を最近知ったのですが、最高すぎてスマホとPCのホーム画面にしちゃいました。

そのコピーがこちらです。

***
大人の哲学をもち、子どものような純粋さを持つ人。
主流なのに、心は反主流である人。
スーツを着こなすが、ジーンズもはきこなす人。
人生も語れるが、ジョークもうまい人。
有意義も好きだが、無意味なことも好きな人。
ワインにも詳しいが、恐竜にも詳しい人。
常識は持っているが、決して縛られない人。
ITには強いが、手紙は万年筆で書く人。
家庭を愛しているが、時には家庭を忘れられる人。
孤独も好きだが、社交も上手な人。
常に冷静だが、時に情熱的になれる人。
クラシックも聴くが、ロックも愛している人。
自信はあっても、過信はしない人。
美術館にも行くが、ジムにも行く人。
協調もできるが、反論もできる人。
夜更かしはするが、朝きちんと起きる人。
守るものが多くても、冒険できる人。
部下には優しいが、上司には厳しい人。
食べるのも好きだが、料理もできる人。
上質にこだわるが、 贅沢は好きじゃない人。
自分の誕生日は忘れても、約束の時間は守る人。
『人生に多くのことを求める人へ、BMW』
***

いやぁ、たまりませんな。
男性の僕としては、まさにこういう男になりたいなと思いました。
女性のご意見も聞いてみたいですね。

僕がとくに響いたのは、「人生も語れるが、ジョークもうまい人。」ですね。間違いなく飲み会でモテるでしょうね。

さらに、僕がこの広告を見て思ったのが、このそれぞれの特徴が「さりげなく感じられる」というのが大事だということです。

あからさまにワインと恐竜の話をされても、ただ多趣味だなとしか思わないですよね。普段接している中で自然に漂う魅力が出せるといいかもしれません。

※この広告をホーム画面にしたい!と思ったのですが、いまいち良い画像がなかったので、自分で作っちゃいました!ご自由にお使いください!

『人生に多くのことを求める人へ、BMW』for PC
『人生に多くのことを求める人へ、BMW』for iPhone/Android

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English version★

Good morning. I'm Kai Ishimine.

With the slogan "Creating the dawn of Japan", I run the Dawn Creation Project -TAN- with my buddy.

Today, I'm going to talk about BMW's advertising being the best. In 2005, a full-page ad in the Nikkei Shimbun titled, "For those who want a lot in life, BMW."

I recently found out about this ad, but it was so awesome that I made it my home screen on my smartphone and PC.

That's here.


A person with an adult philosophy and a childlike innocence.
A person who is mainstream but whose heart is anti-mainstream.
A person who wears suits, but also wears jeans.
A person can talk about life, but also good at making jokes.
A person who likes meaningful things, but also likes meaningless things.
A person who is familiar with wine, but also familiar with dinosaurs.
A person who has common sense but is never bound.
A person who is good at IT, but writes letters with a fountain pen.
A person who loves his family but sometimes forgets about it.
A person likes solitude, but he is also good at socializing.
A person who is always calm but can be passionate at times.
A person who listens to classical music but also loves rock.
A person who is confident but not overconfident.
A person who go to museums, but also go to the gym.
A person who can cooperate, but also counterarguments.
A person who stays up late but wakes up in the morning.
A person who can adventure even if he has many things to protect.
A person is kind to his subordinates but strict to his superiors.
A person like to eat, but also cooking.
A person who is particular about quality but don't like luxury.
A person who keeps his appointment on time even if he forgets his own birthday.

"For those who want a lot in life, BMW"


Well, I can't stand it. As a man, I wanted to be that kind of man. I would also like to hear the opinions of women.

The one that resonated with me the most was "A person can talk about life, but also good at making jokes." "A person" will definitely be popular at drinking parties.

Furthermore, what I thought when I saw this advertisement is that it is important for each of these characteristics to be "feeling casually".

Even if you openly talk about wine and dinosaurs, you can only think that you have many hobbies. It might be a good idea to bring out the charm that naturally drifts in your everyday interactions.

P.S. I want this ad to be my home screen! I thought, but I didn't have a good image, so I made it myself! Feel free to use it!

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