見出し画像

英語日記 2023/06/29(THU) ポテチ大好き・ネットでネックレスを買ったよ

>Student (わたしが書いた文)

I like potato chips.It looks like an American snack, but there are many types in Japan. The seaweed flavor is especially popular. Do you like the taste of seaweed? Many Japanese people like seaweed, and I like seaweed too.

I bought a necklace online. It was very rare for me because I don't usually shop online. I used to buy accessories online, but I was disappointed when they arrived. I didn't expect the necklace this time, but it was very nice. I changed the way I think about online shopping. I stopped buying T-shirts, but I thought I should have bought T-shirts as well. Do you shop online, especially fashion-related shopping?

>Corrections (修正された文)

I like potato chips. It looks like an American snack, but there are many types in Japan. The seaweed flavor is especially popular. Do you like the taste of seaweed? Many Japanese people like seaweed, as do I.

I bought a necklace online. It was very rare for me because I don't usually shop online. I used to buy accessories online but was always disappointed when they arrived. I didn't have high expectations for the necklace this time, but it was very nice. I changed the way I think about online shopping. I stopped buying T-shirts, but I think I should have bought T-shirts as well. Do you shop online, especially for fashion-related shopping?

今回のピックアップセンテンス

I didn't expect the necklace this time, but it was very nice.
I didn't have high expectations for the necklace this time, but it was very nice.
「私は今回そのネックレスに期待していなかった」と思い浮かぶままに「期待」という意味を持つ動詞 expect を使ったのですが、 have high expectations が適切だったようです。日本語でも「高い期待値を持つ」とか言いますもんね。expectation が複数形であることにも注意。

日本語による所感

前半は好きなスナック菓子の話。ポテチは王道ですね。しかもつい最近、私が好きなポッドキャスト番組「味な副音声」がポテチ回をやっていたので、ためらわずにポテチの話題を出しました。その中で日本のポテチの味の多様さについて触れていたので、そのトピックをここで披露。海苔が好きと書いておきながらも、私のナンバーワンは、カルビーのポテトチップスうすしおかな。食べるたびに美味しくて感動しちゃう。

後半はネットでお買い物をした話。実はこちらも私が好きなポッドキャスト番組が絡んでおりまして、「チャポンと行こう!」のMCを務めるお二人が携わる「北欧、暮らしの道具店」というサイトでお買い物しました。写真が素敵だし、ついつい買い物心が滾るんですよね。私の趣味嗜好&購買に影響を与えるメディア、ポッドキャストの恐ろしさよ。

この記事が参加している募集

英語がすき

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?