【和訳】 What Was I Made For? - Billie Eilish


I used to float,
前は宙に浮いていられた

now I just fall down
今はただ落ちていくだけ

I used to know,
前は分かっていたのに

but I'm not sure now
でも今は分からなくなった

What I was made for
何のために私は作られたの?

What was I made for?
何のために私は生まれたの?


Takin' a drive,
ドライブに出かける

I was an ideal
理想の姿だった私

Looked so alive,
すごく生き生きしていた

turns out, I'm not real
今では本当の自分じゃないけど

Just something you paid for
あなたがお金を払っただけの存在

What was I made for?
何のために生まれてきたの?

'Cause I, I
だって私は

I don't know how to feel
どう心で感じるのか分からないから

But I wanna try
だけど頑張りたい

I don't know how to feel
心の感じ方が分からないの

But someday I might
だけどいつか、私はきっと

Someday I might
いつか私もきっと


When did it end?
いつから無くなったんだろう?

All the enjoyment
楽しかった全てが

I'm sad again,
また悲しい気持ちになる

don't tell my boyfriend
彼氏には伝えないでおいて

It's not what he's made for
そんな事の為に彼は生まれてないから

What was I made for?
何のために私は生まれてきたの?

'Cause I,
だって私

'cause I
だって私は

I don't know how to feel
感情が分からないの

But I wanna try
だけど頑張りたい

I don't know how to feel
どう感じるのか分からない

But someday I might
でもいつか きっと

Someday I might
いつか私も


Think I forgot,
忘れてしまったんだと思う

how to be happy
どうすれば幸せになれるか

Something I'm not,
私には向いてない事

but something I can be
だけど私にも出来る事

Something I wait for
私が待っているものは

Something I'm made for
私が生まれてきた意味

Something I'm made for
私が生まれてきた意味

【追記】
こちらのSpotifyのpodcastにて、この和訳について素敵に紹介して下さっています🎊
https://open.spotify.com/episode/6HSftMQMXVvSdpNMf7JJlA?si=xO6rfy0YTBSq9dGowfPbqQ

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?