見出し画像

【和訳】"Tattoo" by Loreen(ロリーン)

「本物の愛を我が身に経験したいのなら、そこには葛藤や痛みがあることを私たちは知らなければならない」(Loreen)

◎Loreen はスウェーデンの歌手・音楽プロデューサ、両親はモロッコ出身
◎"Tattoo" は 欧州放送連合主催「Eurovision(ユーロヴィジョン)2023」優勝曲

★("Frozen" by Madonna に引き続く形で)、Loreen の「Tattoo」(2023年)

Tattoo   by Loreen

I don't wanna go
But baby, we both know
This is not our time
It's time to say goodbye
Until we meet again
'Cause this is not the end
It will come a day
When we will find our way

行きたくはないけど
でも、互いに分かっている
今がその時じゃないってことを
今はさよならを言う時だってことを
また会う日まで
これで終わりなんかじゃないから
いつか会える日が来る
二人の道を探す気持ちがあれば

Violins playing and the angels crying
When the stars align then I'll be there

ヴァイオリンが奏でられ、天使が泣き叫ぶ
星が一直線に並ぶとき、私はそこにいるからね

No, I don't care about them all
'Cause all I want is to be loved
And all I care about is you
You're stuck on me like a tattoo
No, I don't care about the pain
I'll walk through fire and through rain
Just to get closer to you
You're stuck on me like a tattoo

いいえ、そんなこと私は思ってもいない
だって、私の望みは愛されることだけ
そして、私の心にあるのはあなただけ
あなたはタトゥーのように私の身体から離れない
痛みなんて気にしない
炎の中でも雨の中でも歩いていく
ただあなたに近づくために
あなたはタトゥーのように私の身体から離れない

I'm letting my hair down
I'm taking it cool
You got my heart in your hand
Don't lose it, my friend
It's all that I got

私は髪を下ろしながら
静かに眺めている
あなたは私のハートを手に入れたのよ
失くさないでね、ねえ
それが私のすべてだから

Violins playing and the angels crying
Whеn the stars align then I'll be thеre

ヴァイオリンが奏でられ、天使が泣き叫ぶ
星が一直線に並ぶとき、私はそこにいるからね

No, I don't care about them all
'Cause all I want is to be loved
And all I care about is you
You're stuck on me like a tattoo
No, I don't care about the pain
I'll walk through fire and through rain
Just to get closer to you
You're stuck on me like a tattoo

いいえ、そんなこと私は思ってもいない
だって、私の望みは愛されることだけ
そして、私の心にあるのはあなただけ
あなたはタトゥーのように私の身体から離れない
痛みなんて気にしない
炎の中でも雨の中でも歩いていく
ただあなたに近づくために
あなたはタトゥーのように私の身体から離れない

No, I don't care about them all
'Cause all I want is to be loved
And all I care about is you
You're stuck on me like a tattoo
I don't care about the pain
I'll walk through fire and through rain
Just to get closer to you
You're stuck on me like a tattoo

いいえ、そんなこと私は思ってもいない
だって、私の望みは愛されることだけ
そして、私の心にあるのはあなただけ
あなたはタトゥーのように私の身体から離れない
痛みなんて気にしない
炎の中でも雨の中でも歩いていく
ただあなたに近づくために
あなたはタトゥーのように私の身体から離れない

All I care about is love
Oh, oh, oh
All I care about is love
You're stuck on me like a tattoo

愛がすべて
Oh, oh, oh
愛さえあればいい
あなたはタトゥーのように私の身体から離れない

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?