見出し画像

私の人見知り克服方法


大人になってから話すとびっくりされることがあって、それは子供の頃はめちゃくちゃ人見知りだったということです。

うちの母によると、知らない人と話すのはおろか、電車で知らない人が隣に座るのも嫌がったそうです(笑)。母といる時はいつも母の後ろに隠れていました。


こんなエピソードもあります。子供の頃、父と姉と一緒に、父の同僚のお宅に遊びに行った時、すごくトイレに行きたくなったのですが、その家の人になぜか「トイレに行きたい」と言えなくて、トイレに行きたくなってから6〜7時間も我慢していました(笑)。

今思うと本当に謎なのですが、父や姉にもそれを言えなかったんです。帰りに電車でやっとトイレに行けて、ものすごい開放感だったのを覚えています(笑)。


基本的にはこんな感じでめちゃくちゃ人見知りだったのですが、自分がやりたいと思ったことがあれば、それを優先するので、そういう意味で人見知りを克服してきたのかもしれません。


英語は長年やりたかったことの一つでした。実は高校の頃から好きだったのですが、人見知りが原因で海外に行ってコミュニケーションするのはちょっと嫌だなと思っていたので、大学でも英語は専攻しませんでした。

なかなか重い腰が上がらなかったのですが、30歳になってからやっと始めて、英語を勉強してからはシャイな部分や人見知りをほぼ克服したと思います。


今ではシェアハウス4軒目です(笑)。昔から日本語でも自分の話をするのが得意ではなかったのですが、私は英語が大好きなので、なんとかスピーキングを上達させたくて、徐々に自分の話ができるようにもなりました。

When I was a child, I was super shy. According to my mom, I couldn't talk to strangers or even sit next to a stranger on a train. I was always hiding behind my mom when I was with her. I have another story. When my dad, sister, and I went to his colleague's house, I couldn't say that I needed to go to the bathroom. I just held it in for 6 or 7 hours. It was strange that I couldn't even tell my dad or sister. When we were on our way home, I went to the bathroom on the train and felt so relieved! Basically, I was super shy like this. But I was able to get over my shyness when I was motivated to do something.

English is one of the things I wanted to learn for a long time. However, although I was good at English in high school, I didn't pursue it as a major in college. I imagined I would be hesitant to talk to people from other countries due to my shyness, even if I was good at speaking English. So, I started to learn it at the age of 30. English helped me a lot to be sociable because I really wanted to improve my speaking.



この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?