見出し画像

Available/Justin Bieber 意訳

こんにちは、ハルノです!
本日はAvailableをお送り致します!
この曲は歌詞にもある通り「両手を広げて」パートナーであるヘイリーのことを受け入れようとしている気持ちが感じ取れました。「availabe(準備できてる)」も受け入れ準備が整ったという意味とか考えられますね!


歌詞

Thinking about you
君のことを考えてる

It ain’t always about me
自分ことだけってわけじゃないよ

Don’t make any sense in you being lonely
君を一人にさせるなんて考えらない

Hurry up and get here now
こっちにおいでよ

But don’t speed
急かすつもりはないけど

I’ll never get over you up under me
僕は君を諦める気はないよ

I’m available Oh, yes I am
いつでも準備できてるよ

I’m available yeah for you I am
君のためにね、準備はできてるんだ

Don’t mean to sound desperate
やけになってるわけじゃない

But you made it like this
君がこうさせてるんだからね

Say I’m number one on your to-do list
言ってくれ、他の何よりも僕が最優先だって

I’m available
準備はできてる

I’m available
もう心は決まってる

Nothing like your hands on me
君の手が触れることほど好きなことはないよ

Regret the moments that they’re off me
今は君の手が僕から離れたことが悔やまれる

And let it sink in
忘れられないんだ

Hear me talking, don’t ignore me
僕の話を聞いて、無視しないでくれ

I was just about to call it what you thinking
話しかけようとしてたのに、何を考えてるの

Been thinking about you
僕は君のことを考えてる

Can’t get this vision out my head
君のことが頭から離れない

Got a grip
しっかりしなきゃ

I’m holding on to everything you say
君の言うことはちゃんと心に抱き続けてる

Ain’t making this up just to get you in my bed
別に君をベットに連れ込もうとしてるわけじゃないよ

If you ain’t left yet, you can go ahead
一緒にいたくないなら、行ってもいいさ

Thinking about you
ちゃんと君を想ってる

It ain’t always about me
自分のことだけって訳じゃない

Don’t make any sense in you being lonely
君を一人ぼっちにするなんて考えられないよ

Hurry up and get here now
僕のところへおいでよ

But don’t speed
別に急ぐことはないけどさ

I’ll never get over you up under me
絶対君のことを諦める気はないからね

I’m available Oh, yes I am
もう心は決まってるんだ

I’m available yeah for you I am
君のためにね、準備はできてる

Don’t mean to sound desperate
やけになってるわけじゃないんだ

But you made it like this
君がこうさせてるんだからね

Say I’m number one on your to-do list
言ってくれ、いつだって僕が最優先だって

I’m available
準備はできてる

I’m available
心は決まってるんだ

Got my arms wide open
さあ、僕の元へおいで

Got my arms wide open
両手を広げて君を待ってるよ

I get frustrated when your busy
君が構ってくれないとイライラするんだ

Lately that’s been more than often
最近じゃ、それが頻繁に起こる

Baby, what is this?
この気持ちはどういうことなんだ

It’s like, do you even miss me?
なんて言うか、僕が恋しくないの?

Feeling less than priority, you got me convinced
なんか後回しされてる気分だよ、いや間違いないね

Convinced I’m the only one, tripping in my head
でも、僕は君にとって一番だって確信してるんだ

Because in reality, you live in my bed
実際、君は僕と一緒に寝てるしね

I’m supposed to hold on to everything you said
君の言ったことは全て心に抱き続けてるつもりだよ

Yes or no question, don’t leave it unread
イエスかノーで答えて、無視はやめてくれ

Are you available, now?
もう君は準備できてるかい

Oh, here I am (oh, here I am)
僕はここにいる(ここにね)

Are you available, now?
準備はできてるかい?

(Just tell me, yeah)
(教えてくれ)

Cause for you I am
君のために僕はここにいるんだ

Don’t mean to sound desperate
やけになってるってわけじゃない

But you made it like this
君がこんな気持ちにさせてるんだよ

Say I’m number one on your to-do list
何よりも僕が大事だって言ってくれよ

Are you available, now?
君は準備できてるかい?

Like I’m available
僕がそうなように

Got my arms wide open (arms wide open)
僕の元においでよ(こっちへおいで)

Got my arms wide open (arms wide open)
両手を広げて待ってるよ(両手を広げてね)

いかがでしたでしょうか?
よろしければスキとフォローもお願いします!

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?