見出し画像

The Most/Justin Bieber 意訳

こんにちは、ハルノです!
本日は「The Most」 をお送りいたします!
見ていただければわかると思いますが、この曲はWhere are you nowの歌詞と同じ箇所が多いです!
なぜそのようになっているのかは分からないんですよね💦なので知っている方がいれば教えていただけると嬉しいです!

歌詞

Where are you now that I need you?
一体どこに行ったんだ君にいて欲しいのに

Where are you now that I need you?
君にいて欲しいのに一体どこに

I need you the most
君が必要なんだよ

When you broke down, I didn't leave you
君が打ちのめされても僕は見捨てなかった

I stayed by your side
そばにいてあげたのに

So where are you now that I need you?
一体君はどこに行ってしまったんだ?

I need you the most
今、君が必要なのに

I gave you attention when nobody else was paying
皆君に耳をかさなかったけど僕だけは違っただろ?

I gave you the shirt off my back, what you saying?
何が言いたいの?君にシャツをかけてあげたじゃないか

To keep you warm
君が冷えないように

I showed you the game everybody else was playing
みんなとの遊び方だって教えてあげたっていうのに

That's for sure
覚えてるだろ?

And I was on my knees when nobody else was praying
誰も君を気にかけなかったのに、僕は跪いて祈ったんだ、

Oh Lord
あぁ神様ってね

Where are you now that I need you?
君はどこにいってしまったんだ

Where are you now that I need you?
君が必要なのに、一体どこへ、

I need you the most
君が一番必要なんだよ

When you broke down, I didn't leave you
君が打ちのめされても僕は見捨てなかった

I stayed by your side
そばにいてあげたのに

So where are you now that I need you?
君はどこにいってしまったんだ

I need you the most
君が一番必要なのに

I gave you my heart when you said yours was broken
君の心が傷ついた時、僕の心で癒してあげたじゃないか

Yes I did
確かにそうしたよ

I gave you the key when the door wasn't open
扉が閉ざされた時、僕が手がかりをあげたんだ

Just admit it
君も認めるだろ?

See I gave you faith, turned your doubt into hoping
僕の示した途が不安を希望に変えただろ?

Can't deny it
否定できないはずだ

Now I'm all alone and my joys turn to moping
でも今僕は君がいなくて孤独でへこんでる

Tell me where are you now that I need you?
教えてよ、君はどこに行っちゃたんだ

Where are you now?
どこにいるんだ、

Where are you now that I need you?
君にいて欲しいのに、一体どこに、

Couldn't find you anywhere
どこにも見つけられないんだ

When you broke down, I didn't leave you
君が打ちのめされても僕は見捨てなかった

I was by your side
そばにいてあげたのに

So where are you now that I need you?
君はどこにいってしまったんだ

I need you the most
君が一番必要なんだよ

いかがでしたでしょうか?
よろしければスキとフォローもお願いします!
それではまた次回をお楽しみに〜♪

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?