見出し画像

Backpack/Justin Bieber 意訳

こんにちは、ハルノです!
本日は「Backpack」をお送りいたします!

歌詞

You said "I come in peace" so I took you home
君が「敵じゃない」って言うから家に連れて来たんだ

I gave you food and I gave you clothes
食べ物も服もあげた

I taught you how to move your feet when the rhythms on
踊り方だって教えてあげたんだ

Still you wanna leave cause you feel alone
それでも君は孤独だから出て行きたいんだね

You don't know what they're like If they know that you're alive
君が生きてるって知ったら、奴ら君をどうすると思う?

They're gonna try to take away the secrets of your planet's life
奴ら、君の星の生活とかの秘密を暴こうとするはずだ

I know you must be upset, you lost your family in a wreck
不安になるよね、遭難して家族もなくして

But you gotta listen (listen listen)
でも聞いてくれ

Don't try to find your spaceship, It might be out there waiting
絶対宇宙船を探しに戻らないこと、奴らが待ち構えてるかも

Stay in my backpack forever, stay in my backpack forever
僕のカバンに隠れてるんだ、ずっとカバンの中に隠れるんだ

(You know I gotta find my spaceship)
探しに戻らなきゃいけないのよ

(My planet's outside there waiting)
星が私の帰りを待ってるの

(I can't stay in your backpack forever)
ずっとなんて、無理よ

Stay in your backpack, backpack, backpack
あなたのカバンにはいられないは

Before you came around I was in a rut
君が来るまでの日々はつまんなくて

Didn't have a friend, didn't know what it was
友達もいなくて、それが何なのかも分かってなかった

You taught how to dream and how to love
君は夢を見ること、愛も教えてくれた

You're my best friend please listen to me
君は僕の大切な友達だ、だから聞いて

You don't know what they're like If they know that you're alive
君が生きてるって知ったら、奴らどうするか

They're gonna try to take away the secrets of your planet's life
君の星の暮らしとか秘密を暴こうとするに決まってる

I know you must be upset, you lost your family in a wreck
動揺しちゃうよね、遭難して家族も無くし

But you gotta listen (listen listen)
でもよく聞くんだ、聞いて

Don't try to find your spaceship, It might be out there waiting
絶対宇宙船を探しに戻っちゃダメだ、奴らが待ち構えてる

Stay in my backpack forever, stay in my backpack forever
僕のカバンに隠れるんだずっとね、ずっと僕のカバンに

(You know I gotta find my spaceship)
探しに戻らなきゃいけないのよ

(My planet's outside there waiting)
星が私の帰りを待ってるの

(I can't stay in your backpack forever)
ずっとなんて無理よ

Stay in your backpack, backpack, backpack
ずっとあなたのカバンになんて

Greetings I fell from the sky
やぁ、俺は空から来たんだ

I from a different world I use Lil Wayne as a disguise
こことは別の世界からきた、リル・ウェインとでもしとこうか

And my flying saucer crashed, I'm the only one that survived
乗って来た円盤は壊れちまった、生存者は俺だけだ

I'm only taking over this planet since I arrived
ついたらこの星を乗っ取る気でいるぜ

I'm in a backpack, I'm ducking Men in Black
カバンに入って、メン・イン・ブラックから隠れてる

Yeah I'm an alien, my swag is outta this world
そうさ、俺は宇宙人、俺のカバンはこの世界にない

Different galaxy, they try to capture me
違う銀河、奴ら俺を捕まえる気だ

When I die, they gonna name this planet after me
俺が死んだら、奴らこの星に俺の名前をつける

Wayne's world (Wayne's world Wayne's world)
ウェインの世界だ、ウェインのな

Don't try to find your spaceship, It might be out there waiting
宇宙船を探しに戻っちゃダメだ、きっと待ち伏せされてる

Stay in my backpack forever, stay in my backpack forever
僕のカバンにいるんだずっとね、ずっと僕のカバンにいるんだ

(You know I gotta find my spaceship)
探しに戻らなきゃ

(My planet's outside there waiting)
星が私の帰りを待ってるの

(I can't stay in your backpack forever)
ずっとなんていられないわ

Stay in your backpack, backpack, backpack
ずっとあなたのカバンにはいられないの

In our planet we don't kill one another
私たちの星じゃ殺し合ったりしない

We don't take love for granted
愛を当たり前だって思わない

It's a gift from the mother
お母さんからの贈り物だって思ってる

In your planets you are filled with greed and false belief
あなたの星は強欲と誤解で溢れてる

We came here to bring you peace
私たちは平和をもたらしに来たのよ

いかがでしたでしょうか?
よろしければスキとフォローをお願いします!



この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?