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今回の UPDATE FAQ 読んでみました

ゴルフクラッシュの大型アップデートでの反響に早速、運営が答えていますので、確認してみました。つたないですが、翻訳文つけながら、見ていきたいと思います。

前置き分の挨拶 (翻訳のみ)

ゴルファーの皆様、こんにちは。昨日の更新後、変更に関するたくさんの質問とフィードバックを受け取りました。 皆さんが強く関心を示され、尋ねられたポイントについて、できるだけ早く対処していきたいとおもいます。

試合開始の演出について

Match start: rotation around the tee
After considering feedback on this, we have decided to change this animation and we'll be updating it in our next release.
試合開始:ティーを中心としたローテーション
これに対するフィードバックを検討した結果、このアニメーションを変更することにしましたので、次回のリリースで更新します。

前回のアップデートのレビューで、私も書きましたが、やっぱり不評でしたね。次回でなくなるので、よかったです。

新アイテムの取得方法について


How do I earn more practice tokens/ new customizations?
The second, major part of our update is launching on the 23rd Nov, which allows practice toke ns, vanity items and more to be earned by for free each season, through a brand- new challenge system. We'll be bringing you m ore information on this next week.
練習用トークンや新しいカスタマイズはどうやって獲得するのですか?
11月23日にアップデートの第二弾が開始され、練習用トークンや装飾アイテムなどがシーズンごとに無料で獲得できるようになりました。これについての詳細は来週お届けします。

トークンは、とりえあず、エクプロ使うと玉を消費しながら獲得できることは、前回紹介しましたが、説明抜きだとわかりにくいですよね。

トーナメントのスキルレベル設定について

Why am I in this tournament skill tier?
We know that some Golfers were surprised when they saw their skill tiers for the upcoming Stateside Classic Tournament and we believe that t here are a few contributing factors to that:
Success at a lower level affects your tier at higher levels e.g., winning a Rookie tournament can move you up in the rankings in Pro. Ranking points earned in Rookie will affect your position in high difficulties.
Multiple weekend finishes add up: Even if you aren't coming first, if you consistently make it to the weekend round your skill tier will increase. Remember, 50% of players are knocked out of Qualifying. Another 50% are knocked out of the Opening Round; so just by reaching the Weekend Round you are beating well over 60% of total entrants.
A stat for some perspective: Looking only at the players that played all 3 of our last tournaments:
• Over 60% of are in Pro tier 1 or lower.
• Only 1.8% are in Expert Tier 3. (Some of these players might never actually play in Expert, but the ranking system considers them to be an Expert 3 player because of how many ranking points they have accumulated across the other tiers.)
We also found a bug affecting around 2000 players where they were mistakenly placed in expert tier 3 instead of tier 2. We have now rolled out a fix for those players.
Ranking systems are something that evolve over time and we will always be looking for ways to improve the system to make sure it is both fair and rewarding for all players.
なぜ私はこのトーナメントスキルレベルなのですか?
次回のStateside Classic Tournamenのスキルレベルを見て驚いたゴルファーもいると思いますが、それにはいくつかの要因があると考えています。
例えば、ルーキートーナメントで優勝すれば、プロでのランキングも上げることができます。ルーキーで獲得したランキングポイントは上位ランクでのポジションにも影響します。
また、最終ラウンドへの進出についても、加算されます。あなたが1位でなくても、週末のラウンドに一貫して参加すれば、スキルレベルが上がります。50%のプレイヤーが予選からノックアウトされることを覚えておいてください。さらに50%のプレイヤーはオープニングラウンドで敗退していますので、ウィークエンドラウンドに到達するだけで、参加者の60%以上に勝てることになります。
視点を変えてみましょう。過去3回のトーナメントに出場したプレイヤーだけを見てみましょう。
- 60%以上のプレイヤーがプロレベル1以下です。
- エキスパート Tier3 はわずか 1.8%です。(これらのプレイヤーの中には実際にはエキスパートでプレイした事のないプレイヤーもいるかもしれませんが、ランキングシステムでは他のプレイヤーと比較してランキングポイントが多く蓄積されているため、エキスパート 3 プレイヤーとみなされます)
また、約2000人のプレイヤーが、誤ってティア2ではなくエキスパートティア3に配置されてしまうというバグを発見しました。現在、これらのプレイヤーのための修正を実施しています。
ランキングシステムは時間の経過とともに進化していくものであり、私たちは常にシステムを改善し、すべてのプレイヤーにとって公平でやりがいのあるものにするための方法を模索しています。

トーナメントのスキルレベル割り当てに関する質問が沢山あったんでしょうかね。私は、ルーキーで★3つ、プロの★2つでした。まあ、順当かなぁと思ってます。

スキルレベルと報酬について

Why don't players in Higher skill tiers receive better rewards?
The primary reasoning is we want players to move up the levels. You ultimately have the choice. If you're in Pro 3 and want to try for better rewards then play Expert. The quality of competition will now be roughly the same regardless of the level you choose, so if you want better rewards, enter the higher difficulties. This is the case all the way up to Master, where there is currently no higher difficulty. This, amongst other reasons, is why we have chosen to restrict Masters to 1 tier, as there's nowhere to go above this, we thought it would be unfair to offer the same prizes across multiple tiers.
We accept that our previous system led to a situation where players would not want to try playing at the Level we intended. We hope that playing roughly the same quality of opponents across all Levels will mean that more players choose to select to play in a higher level where they have the opportunity to earn better rewards and more points for their clans.
なぜ、より高いスキルレベルのプレイヤーはより良い報酬を受け取れないのですか?
第一の理由は、プレイヤーにレベルを上げてもらいたいからです。最終的にはあなたに選択権があります。もしあなたがプロ3にいて、より良い報酬を得たいのであれば、エキスパートをプレイしてください。どのレベルを選んでも競争の質はほぼ同じなので、より良い報酬を得たいのであれば、より高い難易度でプレイしてください。これは現在の最高難度であるマスタークラスまでの場合になります。これが、他の理由の中でも特に、マスタークラスを1クラスのみに限定した理由です。
以前のシステムでは、プレイヤーは、運営サイドが意図したようなレベルでプレイを望まないという状況になっていたと受け止めています。すべてのレベルでほぼ同じクオリティの対戦相手とプレイすることで、より多くのプレイヤーがより良い報酬やクランのポイントを獲得できる機会のある上位レベルでのプレイを選択することに意味があると感じられるようにすることを期待しています。

マスタークラスレベルのうまい人が、ルーキーやプロクラスでプレイを続けるていたりするからなんでしょうね。確かに、コインやトロフィーに不安がなくなったので、みんな、自分にあった上位クラスでプレイするようになりそうです。私の場合だと、難しいコースってストレス溜まるので、やっぱりルーキーとかに魅力を感じてしまいますねぇ。迷います。
まあ、当面は、★にあわせてランクを選んでいくと思います。

演出カスタマイズについて

Why have you added customizations to the game?
The aim of customizations is to add more variety and options to the game, for those that choose to use them. The majority of Golf Clash players use emotes and chats in their games because it's a multiplayer experience and players seem to enjoy communicating during a match. Emotes opens a wider selection of additional options for them to choose from through which to express themselves.
Hole explosions add a little more fun and self-expression to game for golfers who want them, these replace the existing star explosion which has always existed and are a quick way to add an extra flourish to an already amazing shot.
なぜゲームにカスタマイズを追加したのですか?
カスタマイズの目的は、それらを使いたい人が、ゲームにより多くの多様性とオプションを追加できるようにすることです。Golf Clashのプレイヤーの大半がエモートやチャットを使用していますが、これはマルチプレイヤーの醍醐味であり、試合中のコミュニケーションを楽しめていると思います。エモートを使用することで、自分自身を表現するための追加オプションの選択肢が広がります。ホールエクスプロージョンは、少々面白みと自己表現の幅をゲームに追加します。これらは既にある星のホールエクスプロージョンを置き換えることができ、簡単に素晴らしいショットに花を添える演出を追加できます。

わしゃわしゃと、鬱陶しい演出なので、これもあまり好きじゃないんですよね。でも、トークンのために必要になるからやってる。トークンと切り離してくれないと、演出は選べないとおもうんだけどなぁ。エモートも、プレイ中に使える個数が決まって限りがあるので、自分好みを選べるようにしたっていうならわかるけど、ただの演出にジェムとられるのは、どうかと思うね。もし、ジェム必要なら、私は、多分デフォルトしか使わないと思います。

ゲームバランスについてと、グラフィックエラー

Some of the bonuses given by the customizations are too powerful.
Balance is something that is always at the fore front of our minds when adding new content to Golf Clash. Although the Neon Lace Tee has yet to become available, some of you eagle-eyed players have noticed the perk would give a very large clan point bonus. We've seen your feedback and we agree that it gives disproportionate rewards. As a result, we have already rebalanced it. We will be especially carefully monitoring and reviewing the rest of these perks as we go forward.
Come November 23rd; Tees, emotes, chats and Hole Explosions will all be available to earn, for free, by all players.
Graphical Issues
We know that some golfers have been encountering graphical errors after updating to the latest version. We would like to assure you that fixing these issues is our highest priority at this time.
We know that this may not have answered every question that you may have about the new up date, but we hope that we have covered most of your most pressing ones.
カスタマイズによって与えられたボーナスのいくつかはとても強力です
ゴルフクラッシュに新しいコンテンツを追加するとき、私たちがいつも心に留めているものは、ゲームバランスです。ネオンレースティーはまだ利用できるようになっていませんが、この特典が非常に大きなクランポイントボーナスを与えることに気付いた鋭いプレイヤーもいます。私たちはそのフィードバックを見て、それが不釣り合いな報酬を与えることに同意しました。その結果、すでにバランスを調整しました。私たちは特に慎重に監視し、これらの特典の残りの部分を見直しながら進めていきます。
11月23日には、ティー、エモート、チャット、ホールエクスプロージョンがすべてのプレイヤーが無料で獲得できるようになります。
グラフィカルな問題
最新バージョンへのアップデート後、一部のゴルファーがグラフィックエラーに遭遇していることを知っています。これらの問題を修正することを、現時点で最優先課題としていることをお約束いたします。
今回の新しいアップデートに関して、まだまだ多くの質問があるかもしれませんが、当面、皆様にお伝えすべき内容が網羅されていることを願っております。

ゲームバランス上、アイテムの効果、価値って重要ですからね。最新の注意を払ってもらいたいものです。グラフィックエラーは、既にいろいろ面白いものが見れてるので許せます。まあ、すぐ直してくれるってのが前提ですけどね。ちなみに、一番うけたのが、”浮いてるボール”でした。

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