見出し画像

英語日記チャレンジ / DAY 2

昔の夏休みが懐かしいという話です。

July 21st

 *Kurage’s summer vacation started today. *On the other hand, I have classes until next Monday. I want to take rest right now! That is why I am jealous for him.

 By the way, until just a few years ago, summer vacation was about 40 days. But now it is at most 4 weeks.

 When I was a child, I spent all day playing games during long vacation. It is a good memory that I *hurriedly did my homework a week before the deadline.

 In those days, I thought summer vacation was "an *infinite amount of time". I wish I could go back to that time when everything was fun.

注釈(だいたい自分用)
*Kurage…
くらげ(弟。ハンドルネーム)
*on the other hand…一方で
*hurriedly…大急ぎで
*infinite…無限の

(こう書きたかったという)和訳

 くらげ(弟)の夏休みが今日から始まった。一方私は来週月曜まで授業がある。今すぐにでも休みたいぞ! そういうわけで弟が羨ましい。
 そういえばほんの数年前まで、夏休みは40日くらいあった(筆者は首都圏民)。だがしかし今となってはせいぜい4週間だ。
 私は子供の頃(小中学生の頃)、長期休暇の間は一日中ゲーム三昧で過ごした。提出締切の1週間前になって大急ぎで宿題をしたのはいい思い出である。
 この頃の私は夏休みを「無限にある時間」だと考えていた。全てが楽しかったあの頃に戻れたらなあ。

--------------------

 夏休みって不思議なもので、「今年は絶対に早く課題を片付ける!」と心に決めて初日から取り組んでいても結局終盤に課題が残ってるんですよね。毎年これなので今年こそは何とかしたいです。
 ところで amount of の使い方合ってるんでしょうか。good memory のくだりも実はかなり不安。
 まだまだ辞書に頼り切りなので、単語や熟語を調べなくても書けるようになっていこうと思います。

イラスト:いらすとや

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?