見出し画像

英語日記チャレンジ / DAY 12

マンションにヤバい住人がいることが分かった話です。

July 31th

 Today, it turned out that there has been bad *residents in our *apartment.

 Just after eating lunch with the whole family, as soon as my mother went out to the *balcony, she suddenly screamed. To hear it, I went to see what was going on, and noticed that water was pouring down like rain from the next floor up. It got our *laundry badly wet.

 Of course, she was offended by it and went to *complain to them. Except her, we were watching it silently.

 However, I found it later that, according to my mother's story, they kept ignoring her. I am *concerned about this trouble. I hope it will not become serious.

~注釈~
*resident…
居住者
*apartment…マンション
*balcony…ベランダ
*laundry…洗濯物
*complain…文句を言う
*concerned…心配する

(こう書きたかったという)和訳

 自分のマンションにヤバい住人がいることが判明した。
 家族全員で昼食を済ませた直後、母親がベランダに出るやいなや突然叫び声を上げた。それを聞いて様子を見に行くと、上の階(のベランダ)から水が雨のように降り注いでいるのに気付いた。それは我が家の洗濯物をひどく濡らした。
 当然ながら母親は腹を立て、上の階の人間に文句を言いに行った。母親以外の私たち家族(父、弟、自分)はそれを静観していた。
 後から分かったことだが、母親の話によると上の階の人間は母親をずっと無視し続けたらしい。私はこのトラブルについて心配している。大事に発展しないといいのだが。

--------------------

 渡る世間はヤバい奴ばかり。勢いよく降り注いでいた水の正体はおそらくプール遊びの水です。頼むからそうであってくれ…………
 我が家の母親はキレると我々家族でも何をしでかすか予測が付かないのでどうにか穏便に済んでほしいところです。母さん!死人を出していいのはAmong Usだけだぞ!

イラスト:いらすとや

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?