見出し画像

初期衝動

フィリピン/セブ島の貧困地域へ訪問し、物資支援やバスケットボールや縄跳びなどの遊んで、交流してきました。

訪問をしようと思ったきっかけはただの好奇心でした。

腐敗した地域や過酷な環境下の中でも家族や仲間たちの為に今出来る事を工夫して、ギリギリの生活を保っているようにみえましたが、そこには子供たちの笑顔で溢れていました。

これまで『一般的な家族の形』、『集団第一』、『学歴社会』、『テストの平均点数』など様々な枠組の中で減点方式で生きてきた自分の中に衝撃がはしり、その初期衝動は僕らの背中を押し、今からでも出来る事をやるといった『活動』に変えてくれました。

人種、性別、職に関わらず、多くの支援が集まる事ができるよう行動し続けます。

読んでくれてありがとございます。

We visited at the poverty area in Cebu,Philippine last year.Because,we wanted to see the reality of the poverty in developing countries with our own eyes.
We played basketball with children in that are and provided foods and drinks like breads,snacks,juice and so on to them.

They kept doing what they could do now for their family and showed us their smiling a lot  in spite of their severe living environment when we visited there

Before,I had been paying attention to common knowledges of Japan and only known our lifestyle.I didn't even have interests in outside of Japan until I visited Cebu.

I owe what I am today to them

Our goal is to contribute many children to get support from a lot of people regardless of nationality,gender,occupation.

Thank you for reading until the end

左:友人 右:自分
Left side:My bro
Right side: Me
Left side : Me/Right side: My bro
左側:自分/右側:友人

この記事が参加している募集

自己紹介

いま始めたいこと

with アドビ

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?