私の不妊治療物語。

English follows.
こんばんは。
皆様いかがお過ごしでしょうか?
今日は私のfertility treatmentについてお話ししたいと思います。(わざと英語を入れていくスタイル)わからない英単語は『○○ 意味』で検索してみましょう🔍(単語アップにつながります👍)


2022年11月に入籍をし、そこからすぐに妊活に入り、2023年4月に採卵をし、6月に無事着床をしました。
これを聞くと、ん?え?となりますよね。
そうなんです。
結婚したのが39歳6ヶ月に突入しており、高齢出産が目に見えていたので自然妊娠だと神頼みになってしまいそうだったので、最初から不妊治療に入りました。
私の場合、神頼みだと仕事も手につかなさそうだとも思いました。
まだまだ不妊治療については勉強中なのですが、世の中的には一年自然妊娠を試みてできなかった場合が『不妊』になるらしいのです。
私はそれを待てなかったのですっ飛ばしました。


最初は前から通っていた普通の婦人科さんで人工授精(良い精子と悪い精子を分けてくれたりせず本当に普通のやり方(?))というものを2回ほど行いました。
こんなので良いのかな?と思いながら過ごしていたのですが、主人の会社の奥様が人工授精で妊娠されたと聞いたので次の年からそちらの不妊治療クリニックに通い始めました。ここは胚培養士さんがおり、運動率のいい精子と悪い精子に分けてくれたりする(きっとその他にも色々)こともしてくれました。

長くなるので続きはまた今度にします。
英語の発音を楽しみに観てくださっている方、私的な投稿になりすみません。
ですが不妊で悩んでいる友人などの相談を受けることも結構あって、もし今働きながらも(もちろんそうでない方も)私がどうやって子供を授かれたか、や、日々何を気をつけていたかが参考になればと思い、思いの丈を綴ろうと思っております。
私自身が不妊治療をしていた時、周りでしている友人などが一人くらいしかいなかったのできっと今も、同じように一人で孤独にわからない世界のことを調べたりしながら毎日を過ごしている方がいるんじゃないかと思い、お役に立てればと思っております。
もちろんこの世界に関しては素人なので疑問な点は専門のお医者さんに確認してくださいね🙇‍♀️


でも日本語だけでもあれなので、せっかくなので不妊治療に関しての英語も載せます。

私も自分の不妊治療話は英語で誰かに話したことがないので、その時が来たらそれらの単語たちが当たり前に出てくるように勉強しておかなければならないなと思っております。
自分の半径5メートル以内の英会話ですね😉(我々のスクールで大切にしていること)

それではまた🖐️

Good evening.
Hope everyone’s doing well.
Today I would like to talk about my fertility treatment.

My husband and I got married in November 2022, and from there, we immediately started our fertility control(不妊治療). First we had an egg retrieval(採卵)in April 2023, and our implantation was successfully achieved in June.
When you hear this, you’re probably like Hmm? What?
Yup that's right.
I was 39 years and 6 months old when I got married, and I could see that I was going to have an older childbirth, so I entered our fertility treatment from the beginning of our marriage because I felt that a natural pregnancy would be like asking for God's help.
I also felt that if I had to pray to God every month, I would not be able to focus on my job so I wanted to depend on medical power.
I am still learning about infertility treatment, but I heard that if you try to conceive naturally for a year and are unable to do so, you are said to be“infertile”.
I couldn't wait for that, so I skipped it all.

At first, I went to a regular gynecologist that I had been going to for a while and had artificial insemination(人工授精) (they don't separate good sperms from bad sperms, they just did it the normal traditional way(?)). I had two insemination sessions with a regular gynecologist.
I was wondering if this was the right way to go about it. The next year, I started going to a fertility(不妊) clinic because I heard that my husband's colleague’s wife had gotten pregnant through artificial insemination. There was an embryologist(培養士さん) there, and they were able to separate sperm with good motility from those with bad motility (and I am sure many other things).

It's a long story, so I'll leave the rest for another time...
For those of you who enjoy watching English pronunciation on my account, I apologize for the personal post, but I am often asked for advice by friends who are struggling with infertility, and I thought I would share my thoughts in the hope that it will be helpful to those who are willing to have a child (how I was able to have a child, and what I took care of on a day-to-day basis, etc.).
When I was going through fertility treatment myself, I only had one friend who was going through it, so I thought that there must be people who are still spending their days alone, looking up and researching about this difficult world, and thought that maybe I can be of help.

I have never talked about my fertility treatment to anyone in English, so I think I need to study up so that when the time comes, the words will come out of my mouth.

Well I think this is enough for today.
Night guys🖐️

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?