見出し画像

【問題集】初級!日常会話フレーズ㉓

全25問!4択問題です⭐︎

カッコに入る単語を選びましょう♪


1. 昨日私に電話した?
Did you (  ) me yesterday?

①talk  ②call  ③text  ④send

2. 空き箱はありますか?
Do you have an (  ) box?

①granted  ②whole  ③empty  ④air


3. 質問させてください。
Let me (  ) you something.

①call  ②ask  ③speak  ④test

4. この石、軽いね。
This stone is (  ).

①light  ②right  ③tiny  ④wrong

5. 昼寝をしよう。
I'll take a ( ).

①nope  ②nod  ③deny  ④nap

6. 私たちはお別れ会をした。
We had a (   ) party.

①funeral  ②ceremony  ③grave  ④farewell

7. 泣かないで。
Don't (  ).

①sad  ②yell  ③cry  ④scold

8. そのゲームの賞品は何ですか?
What's the (  ) of the game?

①prize  ②present  ③gift  ④money

9. これは有名な神社だ。
This is a famous (  ).

①grave  ②temple  ③statue  ④shrine

10. 私は清水寺に行った。
I went to Kiyomizu (   ).

①shrine  ②tomb  ③temple  ④tower

11. 私はかつて寮に住んでいた。
He used to live in a (   ).

①building  ②dormitory  
③domestic  ④boarding

12. 説明するのが難しい。
It's hard to (   ).

①complicate  ②refrain  ③complain  ④explain

13. あなた勇気があるね。
You're so (  ).

①behave  ②bored  ③brave  ④born

14. 常識で考えて。
Use your (    ) sense.

①useful  ②normal  ③common  ④usual

15. 壁に虫がいるのを見た。
I saw a (  ) on the wall.

①bite  ②bee  ③ant  ④bug

16. 私は東京で育ちました。
I (  ) up in Tokyo.

①growed  ②brought  ③grew  ④guess

17. 私の事笑わないで!
Don't (   ) at me!

①taught  ②thought  ③length  ④laugh

18. 私は昨日彼に会った。
I (  ) him yesterday.

①meeted  ②met  ③metted  ④mut

19. Lサイズはありますか?
Do you have a (  ) size?

①low  ②large  ③long  ④length

20. いきなり彼は現れた。
(    ) he showed up.

①Rarely  ②Early  ③Quickly  ④Suddenly

21. 彼は私を励ましてくれた。
He (   ) me up.

①cherish  ②cheered  ③lended  ④courage

22. このプールは浅い。
This pool is (   ).

①narrow  ②deep  ③hidden  ④shallow

23. あなたを否定する気はない。
I don't mean to (  ) you. 

①opposite  ②deal  ③deny  ④overall

24. これは私の父のお墓だ。
This is my father's (   ).

①church  ②tenple  ③globe  ④grave

25.ここは国内線ターミナルです。
This is the (   ) terminal.

①inside  ②international  ③domestic  ④elastic




答え⭐️

ここから先は

512字
この記事のみ ¥ 125

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?