見出し画像

Celeb ConfirmedのTIOTインタビュー翻訳(英→日)②

みなさんこんばんは。今回の翻訳は、下の動画の、4人が自分たちでテーマに沿ってランク付けするという内容のものです。特に虫論争(勇気1位は誰か)の部分はとても長かったのですが、わちゃわちゃする4人が可愛らしくてすらすら進みました。それではお楽しみいただけますと幸いです。
文中ルール:
み:ミンソンア、じ:ジュニョナ、ご:ゴニ氏、う:ウジにゃん
⚪︎はこちら側の方々、かっこ内は私の捕捉およびコメント
となっております。

TIOT who is the bravest member of TIOT?

(highlight scenes)

J: Actually I know I am the best --— of the band.
K: No???
W: How so?
K&W laugh
じ:実は、4人の中で僕が一番〇〇だよ。
ご:違くない?
う:どうして?
ご&う:爆笑

K: I’ll just let him keep his place.
M: You are just gonna make us look lame for arguing?
J: Hyung you are... (to M) What are you doing here?
ご:その席のままでいいよ。
み:議論が足りてないように見せたいの?(??)
じ:ミンソン兄さんったら...ここで何をしてるの?

K: I think I’m the bravest in all aspects.
ご:あらゆる面から見て、僕が一番勇気があると思うよ。

J: You have to check whether Woojin is alive. (W makes double ✌️)
じ:ウジンの生存確認が必要なんです。(ウジン君ダブルピース)

M: We will begin The Lineup!
all: LINE UP!!!!
み:順位付けを始めます!
全:順位付け!

rules:
①Listen to the question
②Line up in the order you think is correct
③Explain why you chose that order
(You can change the order if you can convince everybody else)
ルール:
①質問を聞く
②正しいと思う順位順に並ぶ
③なぜその順位にしたのかを説明する
(他の3人を納得させられたら順番を変えても良い)

O I am the best dressed

(1M 2K 3J 4W)
M: I think I am the best-dressed. Out of us, my style gets updated constantly. I do tend to buy more clothes, too. There are these clothes that just give me a sudden “feel.” I’d just go “Woah I have to buy this” and I’ll buy it straight away.
W: He does buy a lot of clothes.
K: He does buy a bit too many of them.
W: His place is just filled with clothes.
M: Have you been to Dongdaemun apparel market? They have the so-called tombs of clothes there. I have like three of those tombs at my house.
K: Actually we all have a different taste in clothes, so I don’t know how we can rank No.1, No. 2, No. 3 and No. 4. In fact, instead of saying someone’s the “best dresser,” we all have a different style and I think that in itself is our band’s unique quality.
J: Actually I am the best dresser of the band. But I sat here because I agree with Keonhee. Wear the clothes that best suit you. Wear a plain white t-shirt and plain shorts. And if you look good in those, that makes you the “best dresser” in my opinion. I rest my case.
W: I like comfortable clothes. And I just wear my sweatpants everywhere, so I sat in 4th place. I only wear my training clothes.
J: If you ever tried to rank one place higher we would’ve flamed you.
W: That would’ve been inevitable because I thought “I belong in 4th place” straight away.
J: I wanted to sit here but I, I just couldn’t do that.

⚪︎TIOTのファッショニスタは僕だ!

(1位ミンソン2位ゴニ3位ジュニョナ4位ウジナ)
み:僕が一番服の着こなしが上手だと思います。僕たち4人の中で、僕の服のスタイルが定期的にアップデートされるんです。あと服をよく買うのも僕です。ビビッと直感みたいなものを僕に送る服があるというか。それで僕は、「わあ、この服を買わなきゃ」となり、即買いします。
う:兄さんは本当にたくさんの服を買うんです。
ご:ちょっと買いすぎだとも思います。
う:兄さんの部屋は服が溢れかえっています。(前回の、ジュニョナによってバラされた、片付いていない部屋の原因の一つはこれなのでは...)
み:東大門の服市場をご覧になったことはありますか?服のお墓と呼ばれている、たくさん積まれた服があって、そんな感じの山が3つ、僕の部屋にあります。
ご:でも実際、僕たちの服の好みはみんな違うよね。だから1位から4位まで順位を付けられないよ。誰かが一番ファッションセンスがあるというより、皆それぞれ自身のスタイルでいて、それがTIOTとしてのユニークな特徴だと思うんだ。
じ:実は僕が、TIOTのファッショニスタです。でもゴニの意見に賛成なので、僕はこの3位の椅子に座っています。自分に似合う服を着ることですね。シンプルな白Tシャツにシンプルな短パンを着る。それでかっこいいなら、それが自分にとっての最高のファッションになると僕は思う。弁論終了。
う:僕は着心地の良い服が好きだな(もこもこのゆったり服に身を包んで猫みたいにこたつに入っている様子を想像した笑)。どこでもスウェットパンツを履くだけなので、4位に座りました。練習着しか着ないですね。
じ:もし1つでも順位の高い席(=3位の席)に座ろうとかしていたら、(ウジナに)ブーイングをするところだったよ。
う:「僕は4位だな」って即考えたから、それはありえなかったね。
じ:4位に座りたかったけれど、僕は、僕にはそれだけはできなかったね。


O I am the bravest

(K has tried to sit on the 1st chair)
J: Like ghosts..
K: (moves to the 2nd chair) Right, ok, ghosts, ok. I’ll voluntarily sit here.
J: The definition of being scared really matters here. I’m very much scared of ghosts and whatnot.
(M on 1st and K on 2nd)
W: In that case, Keonhee’s place should also be lower because of haunted houses.
J: Change you seat.
K: No, but...
J: No, like if you look back at the cases we had in our dorm. There are times when we ask him to sort things out because we are afraid of things.
(J leads K to 4th)
W: Is that so?
J: This is about it.
K: I’m not less brave than Choi Woojin, though. Seriously.
M: Woojin gets easily frightened actually.
J: No no no. People who really don’t think much. Those people are the ones who are truly fearless.
M: Maybe I should go down a rank.
W: Oh this is how it goes?
(1st W, 2nd M, 3rd K, 4th J)
J: Oh, wait a minute. Don’t we have someone who can’t catch bugs? Hyung, you can’t catch bugs, right?
K: Minseoung hyung can’t catch bugs.
J: Hyung, you are...
(04s take M to the 4th seat)
J: What are you doing there? Unblievable.
M: No dude. It’s better to be scared of bugs than to be scared of ghosts. You are a chicken to be scared of ghosts...
K: I’m not scared of ghosts.
W: But it’s not like we can ‘catch’ ghosts. We can catch bugs.
K: I’m not scared of them, I just don’t like them.
M: I also don’t like them!!
J: ..... No, your statement hits differently... Sit (on the 4th seat)
K: He would trap a bug inside a paper cup and go. “What do I do!?”
M: Dude, don’t you guys remember I was the one who caught that bug.
J: I catch them with my bare hands.
M: When did you ever catch bugs with your bare hands?
K: Minseoung hyung caught mosquitos a couple of times.
M: Last time you were all over the place after seeing a cockroach and I caught that.
K: Cockroaches are gross and dirty.
M: No step down, step down.
(M takes K to the 4th seat) (meanwhile W has been on the 1st seat)
J: This is what we call bravery.
K: You think you go on theme park rides better than I can?
J: I can ride any kind of rides.
M: I can go on all of them.
K: I think I’m the bravest in all aspects.
J: You (W) can’t catch bugs.
W: Switch seats with me then.
J: Right? Now that I think about it. You didn’t even say a word.
W: You guys were happy fighting with each other.
K: You are scared of ghosts, step down.
J: ...We are all scared of ghosts.
(1st J, 2nd W, 3rd M, 4th K)
M: I think I’m braver than Woojin (is).
(1st J, 2nd M, 3rd W, 4th K)
J: I’m never scared of bugs.
K: No, I’m seriously not scared of bugs, too. I just don’t like them.
M: Ok, this is final. You’ve climbed up from the very bottom.
J: I don’t think there’s really anything that I can’t do out of my own volition.
M: I’m really not scared of anything but bugs. They are kinda disgu...
J: Were you going to say they are disgusting? No way, you think bugs are disgusting?
W: No way.
J: I find bugs cute.
M: If you at close-up photos of them, they are a bit... you know? They have a shock value.
J: Did you say they are shocking?
M: They are “surprising” in my opinion.
J: No matter how I see it, I find them cute. And I want to pet them like this.
M: I will 100% give you one as a gift, please raise one.
W: I’m a bit better than Keonhee at catching bugs, so I sat on the 3rd place seat.
K: Do you not catch bugs because you are scared? You don’t because you just don’t want to. Do I really have to?
M: In your case, it’s because you are scared. I saw it last time.
K: I was not scared!
W: If you don’t catch them, they will just roam around your room. Will you still not catch them?
K: I don’t mind.
M: Last time you were like, “Arrrrggh!”
K: That was the dame for you, Minseoung hyung.
M: Running around the dorm. I was the one who caught that cockroach.
K: That time Junhyeon was the one who caught the cockroach.
M: No, I...
K: Hyung(M), our company staff and I, we had it trapped inside a paper cup, but couldn’t catch it, so eventually he(J) caught it.
J: I just grabbed it like this.
K: Also, for most of the bugs that I see, I catch them using tissues.
M: We all can catch bugs like that.
W: Exactly.
M: But with the cockroach case, you lost.
K: Say the one who got scared the most when the cockroach appeared. Oh, well... I’ll just let him keep his place.
J: I have no idea why they want to look so fearless.
M: You are just gonna make us look lame for arguing? Wow...

⚪︎僕が一番勇気がある

(ごに氏1位の席に座ろうとする)
じ:幽霊のこと…
ご:(2位の席に移動)わかったよ、幽霊のことでしょ、うん。自発的にここに座ります。
じ:この質問では、何を「怖がる」かによって左右されるよね。僕は幽霊とかその類のものをとても怖がるから。
(ミンソンア1位に、ごに氏2位に)
う:この場合、お化け屋敷の一件があるからごにいさんはもっと低い順位に行くべきじゃない?
じ:席を変えて。
ご:いや、でも…
じ:いや、宿舎で起きたことを考えて。僕たちあれが怖いからゴニに頼んだことが何回かあったじゃない?
(ジュニョナ、ごに氏を4位へ)
う:こんな感じ?
じ:そうだよ。
ご:ウジにゃんよりはビビりじゃないんだけれどな、僕は。ほんとに。
み:ウジニャンがすぐ怖がるのは事実だね。
じ:いやいやいや。あんまりよく考えていないよ。そんな人たちが真の怖いもの知らずだよ。
み:僕は下の順位に行った方がいいかも。
う:こんな感じなの?
(1位ウジにゃん2位ミンソンア3位ごに氏4位ジュニョナ)
じ:あ、ちょっと待って。虫を捕まえられない人がいるよね?ミンソン兄さん、虫を捕まえられないよね?
ご:ミンソン兄さんは虫を捕まえられません。
じ:兄さんは…
(04ズがミンソンアを4位の席に連れて行く)
じ:そこで何をしているの?信じられなーい。
み:いや、だって。幽霊を怖がるより虫を怖がる方がましだよ。(ミンソンア…虫が怖いんだね、結局…幽霊は怖がらないし、バンジージャンプもすぐ飛べるのに…)
ご:僕は幽霊とか怖くないもん。
う:でも幽霊を捕まえられるとかじゃないよね。僕たちは虫を捕まえられるから。
ご:僕は怖がっているんじゃなくて、嫌いなだけなの。
み:僕も虫が嫌いだからだよ!
じ:…いや、ミンソン兄さんの主張は的を得ていないよ…ここ(4位の席)に座って。
ご:ミンソン兄さんは紙コップに虫を閉じ込めて逃げます。「どうしよー!」って。
み:ちょっと、あの時虫を捕まえたのは僕だったの、覚えてないんか?
じ:僕は素手で虫を捕まえられるけれど。
み:いつ素手で捕まえた?
ご:ミンソン兄さんは何度か蚊を捕まえたことがあるくらいです。
み:最後にゴキがお出ましの時に逃げていたから、僕が捕まえたじゃん。
ご:ゴキは気持ち悪くて不潔だから。
み:いや、下の順位に行ってよ。
(ミンソンア、ゴニ氏を4位に連れて行く)(ヒョンたちが論争中にウジにゃんはずっと1位の席に)
じ:僕たち的には、勇敢であるとはこういうことです。
ご:テーマパークの乗り物で、僕よりも怖がらないでいられる?
じ:どの乗り物にも乗れるけれど。
み:僕だって全部に乗れるよ。(まだ頑張っているのが可愛すぎるよミンソンア…)
ご:色んな角度から観て、僕が一番勇敢です。
じ:(ウジにゃんは)虫を捕まえられないじゃん。
う:(即)席を替わって。
じ:でしょ?やっぱりそうだと思っていたんだよね。何にも言わないから。
う:兄さんたちはお互いに楽しく論争しあっていたから。(笑おもしろ)
ご:(ウジにゃんは)幽霊も怖がるじゃん、下の順位に行って。
じ:…僕たちみんな幽霊を怖がるよ。
(1位ジュニョナ2位ウジナ3位ミンソンア4位ゴニ氏)
み:僕はウジにゃんより勇気があると思うな。
(1位ジュニョナ2位ミンソンア3位ウジにゃん4位ゴニ氏)
じ:僕は虫を怖がることがありません。
ご:いや、僕も本当に怖がっているんじゃないいんだよ。ただ好きじゃないだけ。
み:わかった、これが最後。(ジュニョナに)一番下から登って1位に来たね。
じ:僕の意志さえあればできないことはないね。
み:僕は虫以外で怖いものはありません。虫って気持ち悪〇〇…
じ:気持ち悪いって言おうとした?まさか、虫のことを気持ち悪いって思っているの?
う:まさか。
じ:虫って可愛いじゃん。
み:虫の拡大写真を見たら、ちょっとアレ…分かりますよね?なんというか衝撃的な。
じ:衝撃的だって?
み:僕の意見では、虫は「驚くべき」という感じです。
じ:どう見ても虫は可愛いよ。ペットにして飼いたい。
み:そしたら、ひとつプレゼントで絶対にあげるから、育ててね。(来年の誕生日…?おもちゃの刀と虫笑)
う:ごにいさんよりは虫を捕まえるのがちょっとできるので、3位の席に座りました。
ご:虫が怖いから捕まえられないの?ただやりたくないからやらないんでしょ。やらなきゃいけないの?
み:ごに氏の場合、怖いからですね。この間、目撃しました。
ご:怖がっていないもん!
う:虫を捕まえなかったら、部屋を飛び回る(這いずり回る)よ。それでも捕まえない?
ご:気にしないから。
み:最後に見たときは、「あぁーーー!!!」ってなってたじゃん。
ご:それはミンソン兄さんだよ。
み:宿舎中を走り回って。そのゴキを捕まえたのは僕だよ。
ご:その時ゴキを捕まえたのはジュニョナだよ。
み:いや、僕が…
ご:ミンソン兄さん、事務所のスタッフと僕が紙コップの中に閉じ込めて、でも捕まえられなくて、それで結局ジュニョナが捕まえたんだよ。(多分、2人は違う時のことを言っているのかな?)
じ:僕はこんな感じで手で掴んだんだ。
ご:それに、虫を見つけたら、僕はティッシュを使って捕まえるよ。
み:みんなそうやって捕まえられるよ。
う:その通りだね。
み:でもゴキの一件では負けだよ。
ご:ごき出現の時に一番怖がっていたのは誰かな?まぁ…僕は(ミンソン兄さんを)そのままの順位にしておくよ。
じ:なんでみんな無敵に見られたいのかわからないな。
み:議論が十分にされていないみたいにしようとしているの?わーー
(この一連の論争を見て、やっぱりミンソンアはENTPなんだなと実感した。ENTPにしては控えめかなと思ったけれど、こうやって議論と主張を厭わないところがそうだなと思った)
(それにしても長かった笑 でもわちゃわちゃしている4人(3人+1人?)を見ていて楽しかった!)

O I am the moodmaker of the group

W: (to J) Please take a seat there.
J: I think I honestly belong here.
K: (K drops something) Oh, wow, I’m so sorry!
J: Why are you ruining things already!
K: I’m sorry guys.
W: Won’t this hyung (K) belong in 4th place?
(M sits down on 3rd seat)
M: I think 3rd place suits me.
(K sits on the 2nd seat)
K: I think I’m here.
(1st J, 2nd K, 3rd M, 4th W)
W: That was easy.
K: But this I actually agree it myself. I’m very much satisfied with my current place.
J: Wait a minute, Woojin. I’m sorry but it looks like you are just taking the seats that are empty. Share your own thoughts, please.
W: You guys already took the seats, how can I steal them?!
K: No, but you can talk about it.
J: You think you belong there?
W: Yes...
J: I am willing to swap seats with Woojin.
W: no no no..
J: I think Woojin is our moodmaker.
K: No???
J: He’s not?
K: No, I think you are the one.
W: Oh, I think it’s you, too.
J: Alright.
O Junhyeon, everyone named you as the band’s moodmaker. Do you agree?
J: Yes. (his voice cracked)
K: Things like this! He is totally the band’s clown. The cracked voice maker.
J: It does happen.
K: Fair enough.
J: I don’t know why it does that. I’ve always enjoyed being humorous ever since I was little. But even when I was trying hard on my end, there were more cases where I failed despite me trying hard. I can pull it off when I don’t try hard. You know what I’m saying?
K: When it just happens because you are born with the skill.
J: There are people who are not funny when they try to be funny.
K: ...That’s exactly me.
J: Yes, exactly. Well, I’ll toss the mic to him now.
K: I’m not funny because I try too hard to be, but I can hit a home run when I sometimes don’t try hard.
J: Keonhee recently has been trying to be funny.
K: Yes.
J: And he’s been trying to climb up the rank. I feel challenged by him. I’ll let you sit here for a bit. Just 10 seconds.
K: Alright.
J: You are even humble, so just 10 seconds.
W: Fine just 10 seconds.
J: He’s humble too! he deserves the 1st place seat. I can see him trying hard and I can see him trying to earn it.
K: I’ve been trying diligently.
J: I’ve been teaching him.
K: Yes, I’m learning a lot from him. (10 seconds passed)
J: Ok, go back to your seat.
K: Alright. Wow, 10 seconds went by fast.
M: Whenever they are like this, I get drained. So I don’t think I can “make the mood.”
J: Right, I don’t think you can.
K: You can’t “make” it.
M: But depending on the situation, I can lighten up things up. But at the moment, I can’t.
W: I’m just “buried” in between the two “moodmakers.”
K: You can’t stay buried! You have to punch and escape.
J: But that is true. Every once in a while, you have to check whether Woojin is alive.
K: There might not even be a camera that looks at Woojin only.
J: You might have forgotten to assign him a camera, so please double check.
O We didn’t forget him! (focusing on Woojin✌️✌️)
K: But seriously when us four get to talk with others, you can see that it’s only us three who are actually talking. He’s silent as if he is not even there.
M: He’s also the only “I” (MBTI) of the band, so whenever we take our choreography lessons, we would stand up when we want to say something. And the next thing realize is him just sitting in the corner.
J: Maybe he is the band’s downer.
K: A maker of some mood...
M: Some kind of a “moodmaker.”
W: Those three already talk so well. There’s no room for me to squeeze in.
J: Hey, here’s someone who tried hard to squeeze himself in and made it.
K: I used to be buried like that in the past.
M: Now the way I see it is, instead of you climbing up, Junhyeon pulled you up involuntarily. No, like when I’m out of energy and there’s nobody for Junhyeon to talk to, these two will talk to each other and responding to Junhyeon.
J: (to K) You’ve improved a lot, good job, you are doing well.
K: Us talking to each other like this. This is how we get to know each other better.
J: He really learned how to keep conversations going from me.
K: A bit like a sponge absorbing knowledge. Spongebob.
J: I’m glad that we came to firm conclusions in front of the judge. Also, if we face another insect problem, I will bring the bugs to you one by one. I’ll even shoot a video and see who’s most scared of it.
K: I will go on a bungee jump with everyone.
J: Yeah.
K: And with that! Decide who’s the most fearless.
J: You just end it there once and for all.
K: Just like that. With that we will finalize the rank and to show our fans how we rank ourselves. I think (it) was a very fruitful moment.
M: I think we had a very fun time today, and while we had a bit of controversy as we ranked ourselves, it was fun... I think I’m completely out of energy. It was fun to try it out ourselves. Thank you very much.
W: It’s not like we get to rank ourselves in our daily lives, so to talk each other to rank like this was very fun. And I realized that we can go into a quarrel very easily.
K: The thing I realized as we all share our thoughts, the decibel level really goes like this (J>K>M>W)
W: I think we had a very fun today. Thank you very much.
all: Until then, we are TIOT!!!! Thank you!

⚪︎僕がTIOTのムードメーカだ

う:(ジュニョナに)(1位の席に)ここに座ってください。
じ:正直僕自身もここだと思う。
(ごに氏何かを落とす)
ご:わあ、ごめんなさい!
じ:なんでもう物を壊すんだ!
ご:みなさんごめんなさい。
う:ごにいさんは4位に行くべきじゃない?
(ミンソンア3位の席に座る)
み:3位が僕にとってちょうどいいと思うんだよね。
(ごに氏2位の席に座る)
ご:僕はここだと思う。
(1位ジュニョナ2位ごに氏3位ミンソンア4位ウジナ)
う:すんなり決まったね。
ご:でも僕は自分で座った通りだと思うな。今座っている順位に満足しているよ。
じ:ちょっと待って、ウジにゃん。なんか空いている席に座っているだけじゃない?どう思っているのか言ってみてよ。
う:兄さんたちがもう席に座っているのに、席を取るなんてできないよ。
ご:そんなことないよ、話してもいいんだよ。
じ:その順位にあっていると思う?
う:うん…
じ:僕の席とウジにゃんの席を交換したい。
う:ううん…
じ:僕的にはウジにゃんはTIOTのムードメーカーだと思うんだよ。
ご:そうか?
じ:そうじゃない?
ご:いや、ジュニョナがそうだと思うよ。
う:僕もジュニョン兄さんだと思うよ。
じ:そっか。
⚪︎ジュンヒョンさん、みんなにTIOTのムードメーカーだと言われていますが、そう思いますか?
じ:はい。(声が裏返る)
ご:こういうのだよ!!完全にメンバー内の道化みたいだよ。裏返り声職人。
じ:まあ、そういうこともあるでしょ。
ご:そうだね。
じ:何でそうなるのかはわからない。子どもの時からおもろキャラでいるのが楽しかったんだ。でも面白いことをしようとしてもスベることのほうが多いんだよね。自然体でいる時の方がウケるみたい。言いたいこと分かる?
ご:生まれつき面白いからそうなるんだね。
じ:面白くしようとした時に全然面白くない系の人たちもいるよね。
ご:…それ、まさに僕じゃん。
じ:そうだね、確かに。それではゴニに訊いてみましょう。
ご:僕は面白いことをしようと頑張りすぎて面白くないタイプなんだけれど、そうしようとしていない時にこそ座布団をもらえるんだ。
じ:最近ゴニは面白い人になろうとしているよね。
ご:そうそう。
じ:順位を上げようとも頑張ってもいるよね。なんかゴニに挑戦されているみたいな感じ。ちょっとだけの間ここに座らせてあげる。10秒間だけ。
ご:うん。
じ:謙虚に振る舞っているから、10秒間だけね。
う:10秒間きっかりね。
じ:謙虚な姿勢が1位の席に相応しい!頑張っている姿が見られるし、要領を得ようとしているのも認める!
ご:懸命に励んでおります!
じ:教えを授けているんだよ。(04でお笑いの師匠と弟子だったんかい)
ご:ジュニョン師匠にはたくさん教わっております。(10秒経過)
じ:はい、自席へお戻りください。
ご:はい。10秒があっという間だった。
み:04ズがこんなことしていると僕はへとへとだよ。だから僕は「雰囲気作り系」ではないね。
じ:うん、ミンソン兄さんはそれができるタイプじゃないね。
ご:雰囲気を「作る」のができないんだよ。
み:状況によっては、場を明るくすることはできるよ。でも今の状況に対してはできない。
う:僕は2人の「ムードメーカー」にやられてまーす。
ご:やられっぱなしのままじゃだめだよ!猫パンチと猫スピードで逃げないと。(ジュニョナの指示で捕まえる係のゴニさんが何をおっしゃる🤣)
じ:でもその通りだね。時々ウジにゃんの生存確認は欠かせないね。
ご:ウジにゃんだけを抜くカメラさえもないよね。
じ:ウジにゃんを抜くのを忘れているかもしれないから、ダブルチェックをお願いします。
⚪︎ウジにゃんのことを忘れていませんよ!(ダブル・ピース・ウジナにフォーカス)
ご:でも本当に、僕たち4人で話している時、実際に話しているのは僕たち3人だけで、ウジにゃんはそこにいないみたいに静かにしています。
み:MBTIでいう唯一の”I”ー内向タイプーなので、振り付けのレッスンを僕たちで受ける時、僕たちは何か言いたければ立って発言しますが、その時にすみっこでウジニャンがただ座っているのを発見します。
じ:TIOTの逆ムードメーカーなんじゃない。
ご:ある種の雰囲気作りだね…
み:ある意味「ムードメーカー」だね。
う:兄さんたち3人はもうこんなに話しています。僕が入る隙はないです。
じ:頑張って会話に入り込んで成功した誰かさんがここにいるよ。
ご:昔は僕もそうだったよ。
み:見てると、ウジにゃん自身で下から上がってきたというよりは、ジュニョナによって引き上げられたという感じだね。いや、僕が充電切れの状態で、ジュニョナに話しかける人が誰もいない時に、2人がお互いに喋ってジュニョナに応えるって感じだね。
じ:(ごに氏に)改善がみられます。よろしい、その調子。
ご:僕たちが話している時はこんな感じです。お互いをもっと知るやり方なんです。
じ:どうやって会話を続けるのかを僕からたくさん学んでいますね。
ご:スポンジみたいに知識を吸収しているみたいな感じですね、ちょっと。スポンジボブ。(スベッた)
じ:この順位づけに対して結論を固められたのが嬉しいね。あと、また虫問題に直面した時、一人ずつ虫とご対面させるから。証拠動画も撮って、誰が一番怖がっているのかも確かめるよ。
ご:みんなとバンジージャンプに行くよ。
じ:そうだね。
ご:それによって!誰が一番ビビりなのかを決めます!
じ:キッパリと決着をつけよう。
ご:そういう感じです。それによって順位を最終決定して、僕たちでどうランクづけしたか、ファンの皆さんにお見せしよう。本日は得るものがとても多かったです。
み:今日僕たちはとても楽しめて、順位づけする時にちょっと論争にはなったけれど、面白かったよ… 僕のエネルギーはすっかり無くなったみたいだよ。僕たちで何かに取り組んだのが楽しかった。ありがとうございました。
う:日常では自分たちのことをランク付けすることはなかったから、順位付けするために話し合ったりするのが楽しかった。あと僕たちは、すぐに議論になりやすいということにも気が付きました。
ご:僕たちの考えを伝え合って気がついたのは、うるさい順に並べて、ジュニョナ>僕ゴニ>ミンソン兄さん>ウジにゃんだということです。
う:本当に今日は楽しめた。ありがとうございます。
全員:それではここまで、TIOTでした!ありがとうございました!!

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?