見出し画像

【ウータン・クラン|C.R.E.A.M.】英語版ウィキペディアを読む【Wu-Tang Clan|C.R.E.A.M.】

概要

"C.R.E.A.M." (an acronym of "Cash Rules Everything Around Me") is a song by the American hardcore hip hop group Wu-Tang Clan, released on January 31, 1994 by Loud Records, as the third single from their debut studio album Enter the Wu-Tang (36 Chambers) (1993).
「C.R.E.A.M.」(Cash Rules Everything Around Meの頭文字)は、アメリカのハードコアヒップホップグループ、ウータン・クランの曲で、1994年1月31日にラウドレコードから発売されたデビュースタジオアルバム『エンター・ザ・ウータン(36 Chambers)(1993)』のサードシングルとして収録されている。

The song was produced by the group's de facto leader RZA, and contains a sample of the Charmels' 1967 song "As Long As I've Got You" throughout.
グループの事実上のリーダーであるRZAがプロデュースした曲で、チャームズの1967年の曲「As Long As I've Got You」のサンプルを随所に使用している。

It features two verses from members Raekwon and Inspectah Deck, who discuss their upbringings while living in New York City, and Method Man, who sings its hook.
メンバーのRaekwonとInspectah Deckが2つのヴァースを担当し、ニューヨークに住んでいた頃の生い立ちを語り、Method Manがフックを歌っているのが特徴である。

Its music video, featuring all Wu-Tang Clan members in New York City, was released in 1994.
ニューヨークを舞台にウータン・クランのメンバー全員が出演するミュージックビデオは、1994年に公開された。

"C.R.E.A.M." received universal praise from music critics, many of whom described it as one of the best songs on Enter the Wu-Tang.
"C.R.E.A.M. "は音楽評論家から普遍的な賞賛を受け、その多くがEnter the Wu-Tangのベストソングの1つと評している。

Despite its praise, the song did not perform as well commercially, only peaking at number 60 on the US Billboard Hot 100 in 1994.
この曲は賞賛されたものの、商業的にはあまりうまくいかず、1994年の全米ビルボードホット100で60位に留まった。

Since its release, the song has been called one of the greatest hip-hop songs of all time, with some who even described it as one of the greatest songs of all time.
発売以来、ヒップホップの名曲中の名曲と呼ばれ、「史上最高の曲」と評する人もいるほどだ。

It has since been sampled by numerous artists and was certified Gold in the United States in 2009.
その後、多くのアーティストにサンプリングされ、2009年には米国でゴールドに認定された。

Background and composition(背景と構成)

The song was originally titled "Lifestyles of the Mega-Rich".
この曲の原題は "Lifestyles of the Mega-Rich "であった。

Unlike most tracks on Enter the Wu-Tang, "C.R.E.A.M.", along with "Can It Be All So Simple" and "Tearz", contains a somber and more relaxed style, with lyrics that focus on storytelling.
Enter the Wu-Tangの他の曲とは異なり、「Can It Be All So Simple」や「Tearz」とともに、「C.R.E.A.M」は、ストーリー性を重視した歌詞で、地味で落ち着いた作風を含んでいる。

Wilson McBee of PopMatters describes the song as "a hard dose of reality," compared to the rest of the album, a "kung-fu–fueled fantasy."
PopMattersのWilson McBeeは、この曲を、"カンフーファンタジー "であるアルバムの他の部分と比較して、"現実の厳しい線量 "と表現している。

Although credited to the entire group, "C.R.E.A.M." only features three of the nine Wu-Tang Clan members: Raekwon, who provides the first verse, Inspectah Deck, who provides the second, longer verse, and Method Man, who provides the song's hook: Cash rules everything around me, C.R.E.A.M./Get the money; dollar, dollar bill, y'all.
「C.R.E.A.M.」はグループ全体の曲としてクレジットされているが、ウータン・クランのメンバー9人のうち3人だけが参加している。最初のバースを担当したRaekwon、2番目の長いバースを担当したInspectah Deck、そしてこの曲のフック「Cash rules everything around me, C.R.E.A.M./Get the money; dollar, dollar bill, y'all.」を担当したMethod Manである。

According to Raekwon, Method Man wrote the hook but it was his friend Raider Ruckus who came up with the phrase 'cash rules everything around me.' In his verse, Raekwon chronicles his life, showcasing his move to Staten Island and his time living in New York City.
Raekwonによると、Method Manがフックを書いたが、「cash rules everything around me」というフレーズを思いついたのは彼の友人のRaider Ruckusであった。Raekwonはバースの中で、スタテン島への引っ越しやニューヨークでの生活を紹介しながら、自分の人生を綴っている。

Jeff Weiss of Forbes praised the rapper's ability to artfully break down the entire group's background in two sentences: "I grew up on the crime side/the New York Times side/Staying alive was no jive."
フォーブスのジェフ・ワイスは、グループ全体の背景を2つのセンテンスで巧みに説明するラッパーの能力を高く評価している。「俺は犯罪サイドで育った/ニューヨーク・タイムズ・サイドで育った/生き続けることはジャイブじゃない。」

Inspectah Deck, in his verse, paints a picture of his life, going from a "delinquent teen to juvenile offender to would-be mentor."
Inspectah Deckは、その詩の中で、「非行少年から少年犯罪者、そして指導者になる」という彼の人生を描いている。

The "dollar, dollar bill y'all" part is the interpolation of Jimmy Spicer's 1983 track "Money (Dollar Bill Y'all)".
「dollar, dollar bill y'all」の部分は、ジミー・スパイサーの1983年の曲「Money (Dollar Bill Y'all)」の挿入歌である。

The track contains a sample of the Charmels' 1967 song "As Long As I've Got You", specifically the song's opening piano riff and its drums, which are looped continuously throughout.
チャームルズが1967年に発表した「As Long As I've Got You」をサンプリングしており、特にこの曲の冒頭のピアノリフとそのドラムが終始ループしている。

Release and reception(発売・受付)

"C.R.E.A.M." was released on November 9, 1993, as the eighth track on Wu-Tang Clan's debut studio album Enter the Wu-Tang (36 Chambers).
"C.R.E.A.M. "は、ウータン・クランのデビュー・スタジオ・アルバム『Enter the Wu-Tang(36 Chambers)』の8曲目として、1993年11月9日にリリースされた。

The song was subsequently released as the third single from the album on January 31, 1994, through Loud Records on vinyl and CD formats, under the title "C.R.E.A.M. (Cash Rules Everything Around Me)"; the cassette single was released on March 15, 1994.
その後、この曲はアルバムからのサードシングルとして、1994年1月31日にLoud Recordsから「C.R.E.A.M. (Cash Rules Everything Around Me)」のタイトルでビニール盤とCDでリリースされ、カセットシングルは3月15日にリリースされた。

Its release came at a time when West Coast hip hop was dominating the hip hop charts, originating with releases such as N.W.A's Straight Outta Compton (1989) and solidified by Dr. Dre's The Chronic (1992).
N.W.Aの『Straight Outta Compton』(1989年)に始まり、ドクター・ドレーの『The Chronic』(1992年)で確固たるものとなった西海岸ヒップホップがヒップホップチャートを席巻していた時期にリリースされた。

While East coast hip hop had begun to rise once again with contemporary releases by Puff Daddy and Bad Boy Records, Black Moon, De La Soul, and Digable Planets, the release of Enter the Wu-Tang laid the groundwork for the hardcore hip hop genre and rebirth of the New York hip hop scene.
パフ・ダディやバッド・ボーイ・レコード、ブラック・ムーン、デ・ラ・ソウル、ディガブル・プラネッツなどが現代的にリリースし、東海岸のヒップホップが再び盛り上がり始めていた中、エンター・ザ・ウータンのリリースにより、ハードコア・ヒップホップというジャンルとニューヨークヒップホップの再興への土台が築かれた。

While the album wasn't immediately commercially successful, the release of "C.R.E.A.M." solidified the group's status as a force to be reckoned with and earned the group a devoted following.
このアルバムはすぐに商業的な成功を収めることはできませんでしたが、「C.R.E.A.M.」のリリースにより、グループの地位は確固たるものとなり、熱狂的なファンを獲得した。

The success of "C.R.E.A.M." led to five of the group's members – GZA, RZA, Raekwon, Method Man, and Ol' Dirty Bastard – earning solo contracts from Loud Records; these five went on to release solo albums over the next three years, with RZA being the primary producer for all of them.
C.R.E.A.M.」の成功により、GZA、RZA、Raekwon、Method Man、Ol' Dirty Bastardの5人はLoud Recordsからソロ契約を獲得し、その後3年間でソロ・アルバムをリリースし、RZAは全てのアルバムで主要プロデューサーを務めている。

The song has received universal acclaim from music critics, calling it one of the best songs on Enter the Wu-Tang.
この曲は、音楽評論家から「エンター・ザ・ウータンのベストソングのひとつ」と絶賛された。

Brody Kenny of Consequence of Sound called it "iconic and somber" and praised Inspectah Deck's verse, describing him as the most underrated member of the group (having never had a RZA-produced classic solo album).
Consequence of SoundのBrody Kennyは「象徴的で重苦しい」と評し、Inspectah Deckのヴァースを賞賛し、彼をグループの中で最も過小評価されているメンバー(RZAプロデュースの傑作ソロアルバムがない)と表現している。

The song was described as a "classic" by Classic Hip Hop Magazine in their review of the album in 2018.
この曲は、2018年にClassic Hip Hop Magazineがアルバムのレビューで「クラシック」と評した。

When reviewing Enter the Wu-Tang in 2013 for its 20th anniversary, Jason Lipshultz of Billboard praised the production, calling it "still devastatingly layered."
2013年に『Enter the Wu-Tang』を20周年記念でレビューした際、ビルボードのジェイソン・リプシュルツは、"今でも壊滅的に層が厚い "と、この作品を絶賛している。

Lipshultz found it to be an odd choice to place the track between two less serious tracks ("Wu-Tang Clan Ain't Nothin' Ta Fuck Wit" and "Method Man") but found it to be "the beauty of the Wu: after entertaining listeners with braggadocio and jokes, they can flip the switch and deliver poignant realism."
Lipshultzは、この曲をシリアスではない2曲(「Wu-Tang Clan Ain't Nothin' Ta Fuck Wit」と「Method Man」)の間に置くのは奇妙な選択だと思ったが、「ウーの素晴らしさ:自慢話とジョークでリスナーを楽しませた後、スイッチを入れて痛烈なリアリズムを提供できる」と評価した。

Since its release, multiple publications have listed "C.R.E.A.M." among the best hip-hop songs of all time, with some even describing it as one of the greatest songs of all time.
発売以来、複数の出版物が「C.R.E.A.M.」をヒップホップのベストソングに挙げ、中には「史上最高の曲」と評するものもある。

In 2011, Time included the song on its list of the All-Time 100 Greatest Songs.
2011年、米タイム誌はこの曲を「オールタイム100グレイテスト・ソング」に選出した。

ThoughtCo. ranked the song number 20 on their list of the 100 Best Rap Songs of All Time.
ThoughtCo.が発表した「史上最高のラップソング100選」では20位にランクインしている。

Their description reads "Never has there been a wildly influential hip-hop song so soothing by a group so blunt as Wu-Tang's "C.R.E.A.M." That is the genius of The RZA."
彼らの説明には、「ウー・タンの『C.R.E.A.M.』ほど、これほどまでに鈍感なグループによって、ワイルドに影響力のあるヒップホップの曲はないだろう。これこそThe RZAの天才だ。」

In 2012, Rolling Stone magazine ranked the song number 11 on its list of The 50 Greatest Hip-Hop Songs of All Time, writing "Part of Wu-Tang's greatness was their messy, multitudinous sprawl, but the best song on their debut is ruthlessly efficient: just two breathless verses, plus the catchiest acronym in history, laying out the ground rules of street capitalism."
2012年、ローリングストーン誌はこの曲を「史上最も偉大なヒップホップ・ソング50選」の11位にランク付けし、「ウータンの偉大さの一部は、その乱雑で多数の広がりにあったが、彼らのデビュー曲で最高のものは、非情に効率的だ:たった二つの息苦しい詩、それに史上最もキャッチーな頭字語、ストリート資本主義の基本ルールを示す。」と書いた。

The magazine would later include it in their 2021 revised list of the 500 Greatest Songs of All Time at number 107.
その後、同誌が2021年に改訂した「史上最も偉大な500曲」に107位で収録されることになる。

The song was also included on The Source magazine's 100 Best Rap Singles list in 2015.
また、同曲は2015年にThe Source誌のベスト・ラップ・シングル100に選ばれている。

The song was voted number 13 on VH1's 100 Greatest Hip-Hop Songs list in 2008.
この曲は、2008年にVH1の「100 Greatest Hip-Hop Songs」で13位に選ばれている。

Music video(ミュージック・ビデオ)

The music video was directed by Ralph McDaniels.
ミュージックビデオはRalph McDanielsが監督した。

The video for "C.R.E.A.M." features the members of the Wu-Tang Clan starting off at the projects in Staten Island and moving on to a more lavish lifestyle of champagne and Mercedes.
C.R.E.A.M.」のビデオは、ウータン・クランのメンバーがスタテンアイランドのプロジェクトでスタートし、シャンパンとメルセデスのある贅沢なライフスタイルへと移行していく様子を描いている。

The video for this single also features classic early '90s urban New York styles of dress, as the majority of the people in the video are wearing goose-downs, Champion hoodies, black skullies, and either white or black Timberlands.
このシングルのビデオでも、90年代初期のニューヨークのアーバンスタイルを再現している。ビデオに登場する人々の大半は、グースダウン、チャンピオンのパーカー、黒のスカーフ、白か黒のティンバーランドを着用しているからだ。

Commercial performance(商業パフォーマンス)

On the US Billboard Hot Rap Songs chart, the song debuted at number 27 for the issue date of February 19, 1994, and entered the top 25 of the chart by climbing five places the following week to number 22.
全米ビルボード・ホット・ラップ・ソングス・チャートでは、1994年2月19日の発行日に27位でデビューし、翌週には5ランクアップの22位でトップ25入りを果たしている。

The same week as its debut on the Hot Rap Songs chart, the song entered the US Hot R&B/Hip-Hop Songs chart at number 84.
Hot Rap Songsチャートでのデビューと同じ週に、US Hot R&B/Hip-Hop Songsチャートで84位にランクインした。

The song debuted at number 96 on the US Billboard Hot 100 for the issue dated March 12.
この曲は、3月12日付のUSビルボードホット100で96位でデビューした。

"C.R.E.A.M." eventually peaked at number 60 on the Hot 100 on April 23, 1994.
"C.R.E.A.M. "は結局1994年4月23日にHot 100で60位を記録した。

That same week, it peaked at number eight and number 32 on the Hot Rap Songs and Hot R&B/Hip-Hop Songs charts respectively.
同週、Hot Rap Songsで8位、Hot Rで32位を記録した。

By having reached number 60 on the Hot 100, the song stands as the highest charting Wu-Tang Clan track ever.
Hot 100で60位を記録し、ウータン・クランの楽曲の中で最も高いチャートとなった。

In 2009, "C.R.E.A.M." was certified Gold in the United States by the RIAA for sales of 500,000 units, 15 years after its original release.
2009年、『C.R.E.A.M.』は発売から15年を経て、50万枚の売り上げによりRIAAから米国でゴールド認定を受けた。

Legacy(レガシー)

The phrase cream has become a slang term for money, and it has been used abundantly by other rappers since then.
クリームというフレーズは、お金を表すスラングとして定着し、その後も他のラッパーにもふんだんに使われるようになった。

The song was featured in the 2002 film 8 Mile.
2002年の映画『8 Mile』に登場した曲である。

Composer Ramin Djawadi, notable for scoring the soundtracks for HBO's series Game of Thrones, covered the song for the HBO series Westworld, appearing in the fifth episode of the show's second season, "Akane no Mai".
HBOのシリーズ「ゲーム・オブ・スローンズ」のサウンドトラックの作曲で有名な作曲家ラミン・ジャワディが、HBOのシリーズ「ウエストワールド」のためにこの曲をカバーし、番組第2シーズンの第5話「アカネの舞」に登場した。

Djawadi's cover was praised by Julia Alexander of Polygon, who compared it to Djawadi's other Westworld covers, including "Runaway" by Kanye West and "Heart-Shaped Box" by Nirvana.
Djawadiのカバーは、PolygonのJulia Alexanderによって賞賛され、Djawadiの他のWestworldのカバー、Kanye Westの「Runaway」やNirvanaの「Heart-Shaped Box」と比較されている。

Drake and Jay-Z interpolated the song's hook for their song "Pound Cake / Paris Morton Music 2" on the former's 2013 studio album, Nothing Was the Same.
ドレイクとジェイ・Zは、前者の2013年のスタジオ・アルバム『Nothing Was the Same』の収録曲「Pound Cake / Paris Morton Music 2」にこの曲のフックを挿入している。

For her 2019 EP She Is Coming, American singer-songwriter Miley Cyrus sampled the song for her promotional single "D.R.E.A.M." (an acronym for "drugs rule everything around me"), which features Wu-Tang Clan member Ghostface Killah.
2019年のEP『She Is Coming』では、アメリカのシンガーソングライター、マイリー・サイラスがプロモーションシングル "D.R.E.A.M. "でこの曲をサンプリングしている。(ドラッグが私の周りの全てを支配する "の頭文字)で、ウータン・クランのメンバー、ゴーストフェイス・キラーをフィーチャーしている。

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?