見出し画像

Weekly question #24 What's the best way to talk to someone you don't know?

Thank you so much for coming to my note. I really appreciate your likes, follows, and every action you take for my note.

This is my article about weekly question from 英語手帳 2024. The theme in May is "Post-COVID travels" (コロナ後の旅行事情).




Weekly question: What's the best way to talk to someone you don't know?

When I first saw this question, I thought I wrote similar answers to the past question as below.

First of all, I wouldn't actually talk to or approach someone who I don't know. However, it's necessary to talk to someone you don't know in some occasions such as work. In that case, I would try to smile when talking to new people. 

In my previous work before marriage, I worked at the supermarket. This job made me a little more confident to talk to customers and someone I didn't know. Through my careers by dealing with customers at the customer service desk and cashier, I learned that smiling was important. 

There are times that you can't smile from your heart. Whenever I smiled, not only customers would smile back but also my feelings became positive. It may not be good to make a fake smile, but a polite smile may help you to shift your negative feelings to positive one.



知らない人と話すときに一番いい方法は何ですか?

知らない人と話す時ってどんな時かと考えてみると、仕事の時かなと思いました。仕事以外だと、必要な時でない限り、自分からまず、話しかけたりしません。基本的に人見知りなんですよね。

結婚する前は、スーパーでサービスカウンターとレジ業務をしていました。接客業を通して、お客様とどう接するか経験し、見知らぬ人とも以前よりは気楽に話せるようになりました。やっぱり笑顔が大切ですね。

でも、毎日、日常の中で、心から笑顔になれない時も、当然あります。私が笑顔で接すると、お客様も笑顔を返してくれますが、自分の気持ちも上向きになっていました。作り笑顔や、営業スマイルになっていることもあったかもしれません。でも、相手を思いやる笑顔を意識すると、落ち込んだ気分も少し上がって、気持ちを切り替えられるきっかけになります。

読んでいただき、ありがとうございます。

過去の英語手帳関連の記事や、語学関連記事は、以下にまとめています。



読んでよかったnoteを集めたマガジンです。私も刺激をもらったり、励まされています。ありがとうございます。






この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?