見出し画像

My strengths and free my mind

Thank you for coming to daisy's note.

I attended the online seminar by Maico san and Sueyoshi san which was held in Hokkaido. I wish I was there, but it was difficult for me to actually go to the venue.

Here's Maico san's article about the seminar. The seminar was about sharing our thoughts through social media or ebooks and other ways.

As I have been afraid or didn't have enough courage to share my thoughts as I wanted to, this seminar reminded me again how meaningless to feel that way. 

I was also thinking about what is my strength these days. Strength may be difficult to find in myself when I keep on thinking about my negative feelings. However, I feel that it is time to free my mind. I have been learning from other creators on note all through this year. 

No more fear to share my thoughts.

I think I am brave enough now to express myself more than before. 

Thanks to other creators for giving me courage to move on every day. They are always here whenever I come to note. That's why I can come back and continue writing whether it's short posts or articles.

先日、Maicoさんと末吉さんのセミナーにオンラインで参加しました。本当は、現地に飛んでいきたい気分でしたが、北海道は私にとっては遠く、行けませんでした。

発信する勇気についてのお話で、私も常々、書くこと、発信することを怖いと思ったり、どう思われるんだろうなどのネガティブな気持ちがありました。オンラインでも参加できて、心からよかったと思います。改めて発信することについて、恐れることなんてないやんっと思えるようになりました。

今年に入って、自分の強みってなんだろうって、よく考えるようになりました。でも、いやだぁ、書けないとか、色々ネガティブに考えてしまうと、自分の良ささえ、見失ってしまう時があります。でも、同時に、他のクリエイターさんに、もういっぱい勇気をもらってるやんっと気づかされました。

そろそろ、もう、怖いなんて思うのはやめよう。自分の想いを発信する勇気を持とう。

というより、すでに勇気はあったのかもしれません。自分で気がついていなかっただけ。

いつもnoteに来ると、私にとってお馴染みのクリエイターさん達がいます。皆さんが、いつもいてくれることで、毎日、前へとゆっくりでも進めていたのです。ありがとうございます。

つぶやきでも、記事でも、どちらでも、私なりに続けていくこと。自分らしくってすでにできてるのかな。これも、もしかしたら、気がついていないだけかもしれません。

noteに限らず、今はいろんな発信方法がありますが、これからの自分も楽しみに、書いていきます。

ここまで読んでいただき、ありがとうございます。

よろしければ、他の記事もご覧ください。

私の日常、日々の想いなど:


読んでよかったnote:


この記事が参加している募集

サポートいただきありがとうございます!noteの活動、書籍購入に大切に使わせていただきます。