キルギス共和国の法執行機関に関する研究論文(完遂)

中立性(Power)は常に強力な側に在り、

空間(Between)の出入に依り調整する=非民主的存在


 序論(完了)

  構成: 1-1 研究背景、1-2 研究目的、1-3 研究課題、1-4 研究仮説
 ロシア勢力圏の縮小はキルギス共和国を含む中央アジア諸国に於いても、安全保障枠組みの再検討として確認できる。中央アジア諸国における安定化は同地域の経済的発展や国際的な政治・経済活動に有益である。本研究では安定化を担う主体として警察機能を担当する法執行機関に焦点を当てる。
  The shrinking of Russia's sphere of influence in pre-Soviet states, including the Kyrgyzstan Republic in Central Asia, can be seen as a reconsideration of the national security framework between the former suzerain state and former dependent states. Solid stabilization in Central Asia is beneficial for the society and economics of the regional states and for politics and economics in the Eurasia continent. This study focuses on law enforcement agencies and internal ministries as responsible for police functions as actors allocated for authoritarian government stabilization.


第1部

 第1章(完了)中立権力の歴史的変遷

  構成: 2-1 中立権力論、2-2 権力の中立化、2-3 二重構造と多元化、 2-4 社会的防衛
 
18世紀に中立権力論が登場する以前から議会や憲法を上回る権力(中立権力)は存在していたが、理論化は確立された立憲主義への反動的な性格を特別に帯びている。発達した行政・司法機関が看過できない権力を獲得するに伴い、政治空間での権力分立は本来は共有されない中立権力にまで及んだ。行政・司法権力との緊張や即効性に欠ける立憲民主制は、即決を可能とする緊急事態(例外状態)の恒常化や多重化を生み出した。また国民皆兵や警察制度の誕生に伴い中立権力に接する実力組織へ暫定的な中立性を確約させる必要性が生じた。
  The power transcend over Congress and the Constitution (neutral power) had existed before the adoption of the theory of neutral power in the 18th century, but the theories had a special character of conservative reactionary to brand-new established constitutionalism. As the developed executive and judicial agencies acquired powers that could not be overlooked, the division of power in politics extended to neutral power that wasn't naturally shared by others. Constitutional democracy, which has tension with administrative and judicial power, and which lacks with ability of prompt decision. that state of emergency declared by a sovereign(state of exception), which allows for immediate decisions, such as administrative bloated do that a permanent and multiple, In addition, with the creation of universal modern system on national security, conscription, and the police system became necessary to ensure the neutrality attitude of the competent organizations in conceivable contact with neutral power.


第2部

 第2章(完了)冷戦後のキルギス共和国

  構成: 3-1 政治体制、3-2 キルギス政変、3-3 実力組織
 
キルギス共和国は民主的な法枠組みを備えているが、立法者の意図や法執行に際する態度により問題が生じている。中央アジア諸国では財政負担の抑制やクーデター防止を目的に軍隊を縮小し、警察や民兵といった他の実力組織を強化してきた(クーデター防止装置)。しかし民族間の衝突や抗議活動、クーデターにおける同装置の機能不全は警察改革の必要性を示している。
  Although the Kyrgyzstan Republic has a democratic legislative framework, various problems with due to the intentions of legislators and politicians and attitudes of law enforcement on duty. Central Asian countries have reduced the size of their armed forces and strengthened other forms of force, such as police and militias, in order to reduce financial burdens and prevent coups (coop-proofing system). However, the dysfunction of this institutional deployment in the face of ethnic clashes, protests, and coups indicates the earnest need for police reform.


第3部

 第3章(完了)キルギス共和国の警察改革

  構成: 4-1 国際援助、4-2 市民参加
 
旧ソ連諸国のうち独立直後から警察改革を実施した国家である。アカエフ政権下の1998年から欧米諸国との二国間援助が開始され、2003年から資金と訓練を中心に多国間援助が開始された。2010年の第二次キルギス政変に伴う市民社会の活発化により、オトゥンバエワ政権下で警察政策への市民参加と国際援助が促進された。続くアタンバエフ政権下では多国間援助が改善されたが、警察政策への市民参加が著しく制限された。責任者と後継者の不在から改革措置には属人的な変更が頻繁に確認できる。
  Among the pre-Soviet states, the Kyrgyzstan Republic was one of the first countries to implement police reforms immediately after independence. Bilateral aid with Western countries began in 1998 under the Akaev administration, and multilateral aid began in 2003, focusing on funding and training following the Second Kyrgyzstan Political Change in 2010. This coup helped citizen participation in police policies and international aid under the Otunbayeva administration. In the subsequent administration, multilateral aid improved, but citizen participation in police policy was severely limited. Due to the absence of a responsible person and their successor, genus changes can be frequently identified in reform measures.


 第4章 警察改革の施策改善

  構成: 5-1 国際援助の修正、5-2 市民参加の可能性
 
独立直後に制定された法的枠組から変化が確認できず、警察改革それ自体が行政改革の対象へと変化した。国際援助は2000年代と比較して改善したと評価されているが、引き続き資金管理や実施期間、訓練内容を改善するよう指摘されている。市民社会への弾圧は独立直後から増大する傾向が確認できる。
  No changes have been seen from the legislation framework established immediately after independence, and police reform itself has been transformed into a subject of administrative reforms. International aid has been assessed as having improved compared to the 2000s, but there are indications that funding management, duration of implementation, and training contents should continue to be improved. The trend of increasing suppression of civil society can be observed immediately after independence.


 結章

The conclusion of all of that.

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?